S podporou Autoklubu České republiky se v předešlých letech představila a dosáhla špičkových výsledků již řada pilotů. V rámci rozšíření podpory juniorů na mezinárodní scéně, se vedení nejvyšší české motoristické autority rozhodlo pro zásadní krok a sestavilo vlastní tým, který se představí v obou juniorských šampionátech v rámci mistrovství Evropy v rally pod názvem ACCR CZECH TEAM.
„Již delší dobu přemýšlíme, jakým způsobem pomoci juniorským závodníkům v jejich růstu. Pro letošní sezónu jsme se rozhodli vytvořit projekt pro mladé piloty a jejich spolujezdce, kterým pomůžeme se starty v mistrovství Evropy. Právě tento šampionát je ideální platformou pro mladé jezdce, kterým může pomoci k získání bohatých zkušeností a může být i odrazovým můstkem do budoucna,“ řekl viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc.
V souladu s novými předpisy pro evropský šampionát týmů má ACCR CZECH TEAM trojici členů. Na zahraničních startech již ostřílený jezdec Jan Černý (26), který má se starty v zahraničí již řadu zkušeností - úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.
Nižší kategorie ERC Junior U27 je vypsána pro jezdce do 27 let s vozy kategorie R2. Touto kategorií úspěšně prošla řada současných pravidelných účastníků mistrovství světa. Navázat na ně bude chtít dvojice českých posádek. Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Tešínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku - Peugeot 208 R2.
Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky. Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.