S podporou Autoklubu České republiky se v předešlých letech představila a dosáhla špičkových výsledků již řada pilotů. V rámci rozšíření podpory juniorů na mezinárodní scéně, se vedení nejvyšší české motoristické autority rozhodlo pro zásadní krok a sestavilo vlastní tým, který se představí v obou juniorských šampionátech v rámci mistrovství Evropy v rally pod názvem ACCR CZECH TEAM.
„Již delší dobu přemýšlíme, jakým způsobem pomoci juniorským závodníkům v jejich růstu. Pro letošní sezónu jsme se rozhodli vytvořit projekt pro mladé piloty a jejich spolujezdce, kterým pomůžeme se starty v mistrovství Evropy. Právě tento šampionát je ideální platformou pro mladé jezdce, kterým může pomoci k získání bohatých zkušeností a může být i odrazovým můstkem do budoucna,“ řekl viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc.
V souladu s novými předpisy pro evropský šampionát týmů má ACCR CZECH TEAM trojici členů. Na zahraničních startech již ostřílený jezdec Jan Černý (26), který má se starty v zahraničí již řadu zkušeností - úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.
Nižší kategorie ERC Junior U27 je vypsána pro jezdce do 27 let s vozy kategorie R2. Touto kategorií úspěšně prošla řada současných pravidelných účastníků mistrovství světa. Navázat na ně bude chtít dvojice českých posádek. Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Tešínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku - Peugeot 208 R2.
Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky. Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.