Sezona 2017 ještě nezačala a z Turnova již přicházejí novinky. Nebyl by to Dominik Brož a jeho tým, aby se s vámi o ně nepodělil. Nový tým, nové auto a velké odhodlání zúročit zkušenosti posbírané v loňském roce, to je základ, na kterém budou stavět Dominik Brož a Petr Těšínský.
Dvacetiletý Dominik Brož strávil sezonu 2016 na tratích juniorského mistrovství Evropy, kde obsadil pěkné konečné 6. místo. Loňská sezona byla nejenom z pohledu jezdce, ale i týmu hlavně o sbírání zkušeností. Nové tratě a noví soupeři byli pro Dominika a spolujezdce Petra Těšínského opravdu velkou školou. Nabyté poznatky by rádi přetavili v dobré umístění v letošní sezoně. K tomu by jim měl dopomoct i nový vůz, který si posádka nadělila jako vánoční dárek. „Po skončení loňské sezony jsme měli s partnery několik sezení, kde se rozebíraly naše výsledky, budoucnost a jakým směrem se budeme ubírat. Těší mne, že partneři byli s našimi výsledky, s ohledem na první sezonu v Evropě, spokojeni. Možná i proto padlo rozhodnutí posílit naše pozice v nadcházející sezoně. Jedním z hlavních kroků je změna vozu, kdy z Fordu přecházím na konkurencí velmi oblíbený Peugeot 208 R2. Chtěl bych tímto poděkovat všem partnerům za vloženou důvěru a Tomáši Pletkovi za pomoc při pořizování „pegyho“. A jelikož jsme si auto přivezli z Paříže do Turnova 23. prosince, nadělili jsme si vánoční dárek těsně před Štědrým dnem“, popsal sled událostí související se změnou závodního vozu Dominik Brož. Úvodní podnik juniorského mistrovství Evropy začíná na přelomu března a dubna, kdy se pojede portugalská šotolinová Azores Airlines Rally. Byť se zdá termín startu ještě na hony vzdálený, v turnovské dílně se pilně pracuje. „Vzhledem k tomu, že jsme brali z továrny zcela nové závodní auto, čeká nás na něm spousta práce. Peugeot nám totiž předal holou karoserii, kde je pouze vevařený ochranný rám. K tomu jsme dostali spoustu krabic a my se budeme snažit tyto komponenty seskládat do vozu, který bude fungovat. Doufám, že budeme pečliví a nějaká ta krabice s díly nám nezbude :-). Vše, včetně nového laku, by mohlo být v únoru hotové. Poté máme v plánu testy funkčnosti vozu a učení se s novým vozem, včetně vychytávání různých nastavení „pegyho“,“ přiblížil časový harmonogram dění okolo nové R2 turnovský jezdec.
Do nadcházející sezony vyrazí Dominik Brož s Petrem Těšínským nejenom v novém voze, ale i v novém BP Rally teamu. „V žádném případě to není zkratka, kterou používal Petr při závodech „Broži Přidej“, ani pomoc od světové petrolejářské společnosti, i když finanční injekce odsud by se hodila JJJ. Pravda je v moudrých hlavách, které se daly dohromady – Brož + Prokorát. Pod tímto týmem, který vlastní „pegyho“ budeme startovat v letošním roce v ERCJ a vybraných českých závodů. Fiesta R2 bude připravena na případný pronájem“, upřesnil s nutnou dávkou humoru druhou změnu Dominik. Letošní kalendář juniorského mistrovství Evropy se skládá ze šesti závodů. Kromě portugalských Azorských ostrovů se mladí junioři podívají i na Kanárské ostrovy, do polského Rzeszowa, Zlína, italského Říma a lotyšské Liepāja. První závod Azores Airlines Rally 2017 je na programu v termínu 31. 3. - 2. 4. 2017 a my vám opět přineseme informace o Dominikovi a Petrovi. „Ještě jednou bych chtěl všem partnerům a fanouškům poděkovat za projevenou přízeň v roce 2016 a popřát jim spoustu zdraví, štěstí, osobní spokojenosti v letošním roce. A hlavně… DRŽTE NÁM PALCE!!!“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.