Sezona 2017 ještě nezačala a z Turnova již přicházejí novinky. Nebyl by to Dominik Brož a jeho tým, aby se s vámi o ně nepodělil. Nový tým, nové auto a velké odhodlání zúročit zkušenosti posbírané v loňském roce, to je základ, na kterém budou stavět Dominik Brož a Petr Těšínský.
Dvacetiletý Dominik Brož strávil sezonu 2016 na tratích juniorského mistrovství Evropy, kde obsadil pěkné konečné 6. místo. Loňská sezona byla nejenom z pohledu jezdce, ale i týmu hlavně o sbírání zkušeností. Nové tratě a noví soupeři byli pro Dominika a spolujezdce Petra Těšínského opravdu velkou školou. Nabyté poznatky by rádi přetavili v dobré umístění v letošní sezoně. K tomu by jim měl dopomoct i nový vůz, který si posádka nadělila jako vánoční dárek. „Po skončení loňské sezony jsme měli s partnery několik sezení, kde se rozebíraly naše výsledky, budoucnost a jakým směrem se budeme ubírat. Těší mne, že partneři byli s našimi výsledky, s ohledem na první sezonu v Evropě, spokojeni. Možná i proto padlo rozhodnutí posílit naše pozice v nadcházející sezoně. Jedním z hlavních kroků je změna vozu, kdy z Fordu přecházím na konkurencí velmi oblíbený Peugeot 208 R2. Chtěl bych tímto poděkovat všem partnerům za vloženou důvěru a Tomáši Pletkovi za pomoc při pořizování „pegyho“. A jelikož jsme si auto přivezli z Paříže do Turnova 23. prosince, nadělili jsme si vánoční dárek těsně před Štědrým dnem“, popsal sled událostí související se změnou závodního vozu Dominik Brož. Úvodní podnik juniorského mistrovství Evropy začíná na přelomu března a dubna, kdy se pojede portugalská šotolinová Azores Airlines Rally. Byť se zdá termín startu ještě na hony vzdálený, v turnovské dílně se pilně pracuje. „Vzhledem k tomu, že jsme brali z továrny zcela nové závodní auto, čeká nás na něm spousta práce. Peugeot nám totiž předal holou karoserii, kde je pouze vevařený ochranný rám. K tomu jsme dostali spoustu krabic a my se budeme snažit tyto komponenty seskládat do vozu, který bude fungovat. Doufám, že budeme pečliví a nějaká ta krabice s díly nám nezbude :-). Vše, včetně nového laku, by mohlo být v únoru hotové. Poté máme v plánu testy funkčnosti vozu a učení se s novým vozem, včetně vychytávání různých nastavení „pegyho“,“ přiblížil časový harmonogram dění okolo nové R2 turnovský jezdec.
Do nadcházející sezony vyrazí Dominik Brož s Petrem Těšínským nejenom v novém voze, ale i v novém BP Rally teamu. „V žádném případě to není zkratka, kterou používal Petr při závodech „Broži Přidej“, ani pomoc od světové petrolejářské společnosti, i když finanční injekce odsud by se hodila JJJ. Pravda je v moudrých hlavách, které se daly dohromady – Brož + Prokorát. Pod tímto týmem, který vlastní „pegyho“ budeme startovat v letošním roce v ERCJ a vybraných českých závodů. Fiesta R2 bude připravena na případný pronájem“, upřesnil s nutnou dávkou humoru druhou změnu Dominik. Letošní kalendář juniorského mistrovství Evropy se skládá ze šesti závodů. Kromě portugalských Azorských ostrovů se mladí junioři podívají i na Kanárské ostrovy, do polského Rzeszowa, Zlína, italského Říma a lotyšské Liepāja. První závod Azores Airlines Rally 2017 je na programu v termínu 31. 3. - 2. 4. 2017 a my vám opět přineseme informace o Dominikovi a Petrovi. „Ještě jednou bych chtěl všem partnerům a fanouškům poděkovat za projevenou přízeň v roce 2016 a popřát jim spoustu zdraví, štěstí, osobní spokojenosti v letošním roce. A hlavně… DRŽTE NÁM PALCE!!!“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?