Přestože to tak po úvodních dvou závodech tak úplně nevypadalo, nakonec sezona 2016 posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek skončila velkým úspěchem a nejlepším celkovým umístěním kariéry. Oba Valaši, kteří již tradičně sedlají vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, totiž v Mistrovství České republiky v rally vybojovali celkové skvělé třetí místo ve své třídě 3 produkčních vozů. Důležitým bodem, který obrátil kormidlo sezony správným směrem, byl pro Pešla s Peškem jejich oblíbený závod mezi vinicemi v Hustopečích. Od té doby všechno běželo jak po drátkách, a to až do bronzového finiše.
Sezona 2016 byla druhou v pořadí, kterou Pešl s Peškem jeli v MČR v rally, tedy v tzv. „velkém mistráku“ (předtím jezdívali jednodenní rallysprinty, které ale ustoupily do pozadí a celá třída 3 se posunula do šampionátu dvoudenních závodu – do MČR.) Start do nového ročníku se však posádce JP Motorsport teamu moc nevyvedl. V prvních dvou podnicích šestidílného seriálu na Šumavě a v Českém Krumlově to bylo „jen“ 6. a 5. místo ve třídě a v týmu bylo daleko ke spokojenosti. „Vždycky nám něco nesedlo, udělali jsme chybku navíc nebo nás trápila technika. Po těch dvou závodech jsme z toho byli špatní,“ přiznává při ohlédnutí za sezonou 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
Naštěstí pro něj i pro celý tým byl další závod v pořadí jeho nejoblíbenější a ten, na kterém se mu vždycky daří – Rally Hustopeče. Mezi vinicemi i tentokrát Pešl ožil o sto procent, perfektně se rehabilitoval za předchozí závody a odrazil se do druhé části sezony velmi pozitivně. Pešl na oblíbené trati od začátku působil klidně, vyrovnaně a zároveň i dostatečně rychle. Od prvních kilometrů se pevně usadil v první trojce, kde se také udržel až do konce. S parádním druhým místem ve své třídě pak byl v cíli velmi spokojený. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Zpětně mohu říci, že právě Hustopeče na konci června nás nakoply do parádní druhé poloviny sezony,“ děkuje Jaroslav Pešl svému oblíbenému závodu. K dobré pohodě přispěl i produkt z vinic, mezi kterými se Rally Hustopeče jezdí. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku kousek od Hustopeč dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek,“ usmíval se valašskomeziříčský jezdec.
V dobrém rozmaru pokračovala posádka hned na dalším závodě v červenci, kterým byla Rally Bohemia. Tam brali Pešl s Peškem bronz ve své třídě a skvěle se tam naladili na srpnový vrchol sezony – na legendární Barum Rally Zlín, největší rally podnik v zemi. A právě tady se zrodil zřejmě nejcennější výsledek sezony. Pešl s Peškem na tratích kolem Zlína brali bronz ve své třídě a takového výsledku si hodně cenili. „Všichni, kdo se o rally zajímají, dobře vědí, jak je Barumka těžká soutěž. O to víc samozřejmě máme ze třetího místa radost,“ cení si výsledku z Barum rally Jaroslav Pešl.
Přestože v posledním šestém závodě seriálu MČR v Příbrami Pešl kvůli poruše diferenciálu skončil už po první erzetě, nakonec se v týmu i tak hodně slavilo. V celkovém hodnocení MČR ve třídě 3 totiž Pešl s Peškem dosáhli na třetí místo, což je pro JP Motorsport v jeho čtvrtém roce fungování historický úspěch. „Po brzkém vypadnutí v Příbrami jsme se báli, že smolně přijdeme o bronz v celkovém pořadí, ale nakonec to vyšlo. A my mohli slavit,“ ulevil si na konci dlouhé sezony Jaroslav Pešl. Jakožto pilot posádky a zároveň šéf celého JP Motorsport teamu tak mohl hodnotit ročník 2016 jako nejúspěšnější v historii. „JP Motorsport team jsme zakládali v roce 2013 a vždy se snažíme jít po kouskách dopředu. V této sezoně, která je naše čtvrtá s JP Motorsportem, si můžeme říct, že to opět byl další dobrý rok. Třikrát jsme byli na bedně včetně Barumky. Celkově jsme skončili třetí ve třídě, což je naše nejlepší celkové umístění. A s tím jsme samozřejmě spokojeni,“ pochvaluje si sezonu 2016 Jaroslav Pešl.
Pilot devítkového Lanceru a zároveň i šéf JP Motorsport teamu na konci ročníku 2016 vzpomněl na všechny, kdo se podíleli na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům, kteří udělali za celý rok strašně moc práce. Stejně tak patří dík mému spolujezdci „Pešovi“, že jsme to vždycky nějak zvládli, a ne všechno bylo lehké. Důležitá byla také podpor všech našich sponzorů a partnerů, kterým touto cestou moc děkujeme. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když bylo třeba. A samozřejmě to samé platí o fanoušcích, kterým moc děkujeme za podporu a jejich zájem. Hlavně pro ně máme nedávno nově vzniklé stránky našeho týmu www.jpmotorsport.cz. Takže ještě jednou díky všem a potkáme se v sezoně 2017,“ těší se nové výzvy Jaroslav Pešl.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.