Přestože to tak po úvodních dvou závodech tak úplně nevypadalo, nakonec sezona 2016 posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek skončila velkým úspěchem a nejlepším celkovým umístěním kariéry. Oba Valaši, kteří již tradičně sedlají vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, totiž v Mistrovství České republiky v rally vybojovali celkové skvělé třetí místo ve své třídě 3 produkčních vozů. Důležitým bodem, který obrátil kormidlo sezony správným směrem, byl pro Pešla s Peškem jejich oblíbený závod mezi vinicemi v Hustopečích. Od té doby všechno běželo jak po drátkách, a to až do bronzového finiše.
Sezona 2016 byla druhou v pořadí, kterou Pešl s Peškem jeli v MČR v rally, tedy v tzv. „velkém mistráku“ (předtím jezdívali jednodenní rallysprinty, které ale ustoupily do pozadí a celá třída 3 se posunula do šampionátu dvoudenních závodu – do MČR.) Start do nového ročníku se však posádce JP Motorsport teamu moc nevyvedl. V prvních dvou podnicích šestidílného seriálu na Šumavě a v Českém Krumlově to bylo „jen“ 6. a 5. místo ve třídě a v týmu bylo daleko ke spokojenosti. „Vždycky nám něco nesedlo, udělali jsme chybku navíc nebo nás trápila technika. Po těch dvou závodech jsme z toho byli špatní,“ přiznává při ohlédnutí za sezonou 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
Naštěstí pro něj i pro celý tým byl další závod v pořadí jeho nejoblíbenější a ten, na kterém se mu vždycky daří – Rally Hustopeče. Mezi vinicemi i tentokrát Pešl ožil o sto procent, perfektně se rehabilitoval za předchozí závody a odrazil se do druhé části sezony velmi pozitivně. Pešl na oblíbené trati od začátku působil klidně, vyrovnaně a zároveň i dostatečně rychle. Od prvních kilometrů se pevně usadil v první trojce, kde se také udržel až do konce. S parádním druhým místem ve své třídě pak byl v cíli velmi spokojený. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Zpětně mohu říci, že právě Hustopeče na konci června nás nakoply do parádní druhé poloviny sezony,“ děkuje Jaroslav Pešl svému oblíbenému závodu. K dobré pohodě přispěl i produkt z vinic, mezi kterými se Rally Hustopeče jezdí. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku kousek od Hustopeč dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek,“ usmíval se valašskomeziříčský jezdec.
V dobrém rozmaru pokračovala posádka hned na dalším závodě v červenci, kterým byla Rally Bohemia. Tam brali Pešl s Peškem bronz ve své třídě a skvěle se tam naladili na srpnový vrchol sezony – na legendární Barum Rally Zlín, největší rally podnik v zemi. A právě tady se zrodil zřejmě nejcennější výsledek sezony. Pešl s Peškem na tratích kolem Zlína brali bronz ve své třídě a takového výsledku si hodně cenili. „Všichni, kdo se o rally zajímají, dobře vědí, jak je Barumka těžká soutěž. O to víc samozřejmě máme ze třetího místa radost,“ cení si výsledku z Barum rally Jaroslav Pešl.
Přestože v posledním šestém závodě seriálu MČR v Příbrami Pešl kvůli poruše diferenciálu skončil už po první erzetě, nakonec se v týmu i tak hodně slavilo. V celkovém hodnocení MČR ve třídě 3 totiž Pešl s Peškem dosáhli na třetí místo, což je pro JP Motorsport v jeho čtvrtém roce fungování historický úspěch. „Po brzkém vypadnutí v Příbrami jsme se báli, že smolně přijdeme o bronz v celkovém pořadí, ale nakonec to vyšlo. A my mohli slavit,“ ulevil si na konci dlouhé sezony Jaroslav Pešl. Jakožto pilot posádky a zároveň šéf celého JP Motorsport teamu tak mohl hodnotit ročník 2016 jako nejúspěšnější v historii. „JP Motorsport team jsme zakládali v roce 2013 a vždy se snažíme jít po kouskách dopředu. V této sezoně, která je naše čtvrtá s JP Motorsportem, si můžeme říct, že to opět byl další dobrý rok. Třikrát jsme byli na bedně včetně Barumky. Celkově jsme skončili třetí ve třídě, což je naše nejlepší celkové umístění. A s tím jsme samozřejmě spokojeni,“ pochvaluje si sezonu 2016 Jaroslav Pešl.
Pilot devítkového Lanceru a zároveň i šéf JP Motorsport teamu na konci ročníku 2016 vzpomněl na všechny, kdo se podíleli na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům, kteří udělali za celý rok strašně moc práce. Stejně tak patří dík mému spolujezdci „Pešovi“, že jsme to vždycky nějak zvládli, a ne všechno bylo lehké. Důležitá byla také podpor všech našich sponzorů a partnerů, kterým touto cestou moc děkujeme. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když bylo třeba. A samozřejmě to samé platí o fanoušcích, kterým moc děkujeme za podporu a jejich zájem. Hlavně pro ně máme nedávno nově vzniklé stránky našeho týmu www.jpmotorsport.cz. Takže ještě jednou díky všem a potkáme se v sezoně 2017,“ těší se nové výzvy Jaroslav Pešl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.