Přestože to tak po úvodních dvou závodech tak úplně nevypadalo, nakonec sezona 2016 posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek skončila velkým úspěchem a nejlepším celkovým umístěním kariéry. Oba Valaši, kteří již tradičně sedlají vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, totiž v Mistrovství České republiky v rally vybojovali celkové skvělé třetí místo ve své třídě 3 produkčních vozů. Důležitým bodem, který obrátil kormidlo sezony správným směrem, byl pro Pešla s Peškem jejich oblíbený závod mezi vinicemi v Hustopečích. Od té doby všechno běželo jak po drátkách, a to až do bronzového finiše.
Sezona 2016 byla druhou v pořadí, kterou Pešl s Peškem jeli v MČR v rally, tedy v tzv. „velkém mistráku“ (předtím jezdívali jednodenní rallysprinty, které ale ustoupily do pozadí a celá třída 3 se posunula do šampionátu dvoudenních závodu – do MČR.) Start do nového ročníku se však posádce JP Motorsport teamu moc nevyvedl. V prvních dvou podnicích šestidílného seriálu na Šumavě a v Českém Krumlově to bylo „jen“ 6. a 5. místo ve třídě a v týmu bylo daleko ke spokojenosti. „Vždycky nám něco nesedlo, udělali jsme chybku navíc nebo nás trápila technika. Po těch dvou závodech jsme z toho byli špatní,“ přiznává při ohlédnutí za sezonou 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
Naštěstí pro něj i pro celý tým byl další závod v pořadí jeho nejoblíbenější a ten, na kterém se mu vždycky daří – Rally Hustopeče. Mezi vinicemi i tentokrát Pešl ožil o sto procent, perfektně se rehabilitoval za předchozí závody a odrazil se do druhé části sezony velmi pozitivně. Pešl na oblíbené trati od začátku působil klidně, vyrovnaně a zároveň i dostatečně rychle. Od prvních kilometrů se pevně usadil v první trojce, kde se také udržel až do konce. S parádním druhým místem ve své třídě pak byl v cíli velmi spokojený. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Zpětně mohu říci, že právě Hustopeče na konci června nás nakoply do parádní druhé poloviny sezony,“ děkuje Jaroslav Pešl svému oblíbenému závodu. K dobré pohodě přispěl i produkt z vinic, mezi kterými se Rally Hustopeče jezdí. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku kousek od Hustopeč dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek,“ usmíval se valašskomeziříčský jezdec.
V dobrém rozmaru pokračovala posádka hned na dalším závodě v červenci, kterým byla Rally Bohemia. Tam brali Pešl s Peškem bronz ve své třídě a skvěle se tam naladili na srpnový vrchol sezony – na legendární Barum Rally Zlín, největší rally podnik v zemi. A právě tady se zrodil zřejmě nejcennější výsledek sezony. Pešl s Peškem na tratích kolem Zlína brali bronz ve své třídě a takového výsledku si hodně cenili. „Všichni, kdo se o rally zajímají, dobře vědí, jak je Barumka těžká soutěž. O to víc samozřejmě máme ze třetího místa radost,“ cení si výsledku z Barum rally Jaroslav Pešl.
Přestože v posledním šestém závodě seriálu MČR v Příbrami Pešl kvůli poruše diferenciálu skončil už po první erzetě, nakonec se v týmu i tak hodně slavilo. V celkovém hodnocení MČR ve třídě 3 totiž Pešl s Peškem dosáhli na třetí místo, což je pro JP Motorsport v jeho čtvrtém roce fungování historický úspěch. „Po brzkém vypadnutí v Příbrami jsme se báli, že smolně přijdeme o bronz v celkovém pořadí, ale nakonec to vyšlo. A my mohli slavit,“ ulevil si na konci dlouhé sezony Jaroslav Pešl. Jakožto pilot posádky a zároveň šéf celého JP Motorsport teamu tak mohl hodnotit ročník 2016 jako nejúspěšnější v historii. „JP Motorsport team jsme zakládali v roce 2013 a vždy se snažíme jít po kouskách dopředu. V této sezoně, která je naše čtvrtá s JP Motorsportem, si můžeme říct, že to opět byl další dobrý rok. Třikrát jsme byli na bedně včetně Barumky. Celkově jsme skončili třetí ve třídě, což je naše nejlepší celkové umístění. A s tím jsme samozřejmě spokojeni,“ pochvaluje si sezonu 2016 Jaroslav Pešl.
Pilot devítkového Lanceru a zároveň i šéf JP Motorsport teamu na konci ročníku 2016 vzpomněl na všechny, kdo se podíleli na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům, kteří udělali za celý rok strašně moc práce. Stejně tak patří dík mému spolujezdci „Pešovi“, že jsme to vždycky nějak zvládli, a ne všechno bylo lehké. Důležitá byla také podpor všech našich sponzorů a partnerů, kterým touto cestou moc děkujeme. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když bylo třeba. A samozřejmě to samé platí o fanoušcích, kterým moc děkujeme za podporu a jejich zájem. Hlavně pro ně máme nedávno nově vzniklé stránky našeho týmu www.jpmotorsport.cz. Takže ještě jednou díky všem a potkáme se v sezoně 2017,“ těší se nové výzvy Jaroslav Pešl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.