V úterý 13. prosince se sešli zástupci Autoklubu ČR a značky Peugeot v ČR s novináři, aby zhodnotili výsledky projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, shrnuli uplynulou rallyovou sezonu a odhalili plány pro příští rok. Setkání se konalo v Praze na Černém Mostě v autosalonu Domanský, který je největším a nejmodernějším showroomem značky Peugeot v ČR.
Zástupci Autoklubu ČR i značky Peugeot v ČR se shodli na tom, že posádka Filip Mareš a Honza Hloušek jsou opravdu trefou do černého. Jakmile kluci nastoupili do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, jejich závodní kariéra letěla od samého počátku strmě nahoru, z čehož se těší nejen autor projektu, kterým je Autoklub ČR, ale také značka Peugeot v ČR. S rallyovým speciálem Peugeot 208 R2, který je celosvětově nejprodávanějším vozem divize Peugeot Sport, posádka vyjela řadu ocenění v Mistrovství České republiky v rally a účastnila se některých zahraničních podniků.
Cílem projektu Autoklub Peugeot Rally Talent bylo najít mezi mladými jezdci z řady veřejnosti nadějné závodníky a podpořit je v začátcích. I přes změny, které v průběhu letošního roku v týmu Autoklub Peugeot Rally Talent nastaly, splnila soutěž svůj cíl a dokladem toho jsou bezpochyby trofeje, které Filip Mareš a Honza Hloušek pro tým získali. Vedle titulu Juniorského mistra ČR získala posádka celkové vítězství v ERT JUNIOR i ERT 3.
„Byla to pro nás všechny fantastická a velmi přínosná sezóna. Dosáhli jsme několika hodnotných výsledků a získali spoustu cenných zkušeností i krásných zážitků. Rozhodně považuji letošní sezónu za svou zatím nejúspěšnější. Nic z toho by ovšem nebylo možné bez výrazné podpory ze strany Autoklubu ČR a partnerů projektu, v čele s českými zastoupeními značek Peugeot a Total. Věříme, že jsme se Autoklubu ČR a všem partnerům projektu, odvděčili kvalitním reprezentováním a dosaženými výsledky. Zejména titul Juniorského mistra ČR a také dvojité vítězství v seriálu European Rally Trophy vnímáme jako obrovský úspěch a současně velkou motivaci do další práce.“ hodnotí sezonu Jan Hloušek a Filip Mareš dodává: „Všem mladým pilotům, kteří mají v tomto sportu ambice, bych účast v dalším případném kole tohoto projektu mohl jen doporučit. Účastí v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent se nám totiž otevřela možnost posunout se v našich kariérách blíže k dosažení našich snů. Díky výsledkům v sezóně 2016 se nám podařilo v cestě za našimi sny urazit pořádný kus cesty, za což vděčíme především právě Autoklubu ČR a partnerům projektu Autoklub Peugeot Rally Talent. Pevně věřím, že se nám na letošní výsledky podaří navázat také v příštím roce a našim vytyčeným cílům se společně posuneme zase o krok blíže.“
Projekt Autoklub Rally Talent byl od samého začátku koncipován jako dvouletý. První rok měl posádku provést všemi úskalími rallyového sportu, druhý potom posádce umožnit předvést naučené. „S Filipem a Honzou jsme během jednoho roku stihli dosáhnout téměř všech vytyčených cílů, a to minimálně v našem mistrovství a blízkém okolí (ERT Junior Trophy). Proto je logické posádku v druhém roce Talentu posunout ještě dál a jejich kolbištěm nemůže být nic jiného než Mistrovství Evropy juniorů. Současně se v příštím roce zúčastní i MČR v rally.“ dodává Stanislav Kafka, manažer týmu.
Rok fungování projektu Rally Talent potvrdil správnost cesty podpory mladých jezdců. Proto Autoklub ČR připravuje ve spolupráci s partnery pokračování projektu. Jeho cílem bude uspořádání výběrových kol na podzim 2017 tak, aby v roce 2018 mohl na tratě našich rally vyrazit nový tým.
Za Peugeot v ČR zhodnotil spolupráci ředitel značky Marco Venturini: „Partnerství v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent jsme si po celou uplynulou sezonu doslova užívali. Posádka podávala vynikající výkony, Autoklub ČR týmu zabezpečoval precizní organizační i technickou podporu a projevil se jako profesionální partner po všech stránkách. Navázání na projekt a pokračování i v následujícím roce je proto pro nás evidentním krokem. Filip Mareš a Honza Hloušek s vozem Peugeot 208 R2 budou mít tedy značku Peugeot po svém boku i po celou nadcházející sezonu. Podpoříme jejich účast v MČR v rally 2017. Současně ale pomůžeme v rozjezdu i dalším rallyovým nadějím, a to partnerstvím v příštím ročníku Rally Talent".
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).