V úterý 13. prosince se sešli zástupci Autoklubu ČR a značky Peugeot v ČR s novináři, aby zhodnotili výsledky projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, shrnuli uplynulou rallyovou sezonu a odhalili plány pro příští rok. Setkání se konalo v Praze na Černém Mostě v autosalonu Domanský, který je největším a nejmodernějším showroomem značky Peugeot v ČR.
Zástupci Autoklubu ČR i značky Peugeot v ČR se shodli na tom, že posádka Filip Mareš a Honza Hloušek jsou opravdu trefou do černého. Jakmile kluci nastoupili do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, jejich závodní kariéra letěla od samého počátku strmě nahoru, z čehož se těší nejen autor projektu, kterým je Autoklub ČR, ale také značka Peugeot v ČR. S rallyovým speciálem Peugeot 208 R2, který je celosvětově nejprodávanějším vozem divize Peugeot Sport, posádka vyjela řadu ocenění v Mistrovství České republiky v rally a účastnila se některých zahraničních podniků.
Cílem projektu Autoklub Peugeot Rally Talent bylo najít mezi mladými jezdci z řady veřejnosti nadějné závodníky a podpořit je v začátcích. I přes změny, které v průběhu letošního roku v týmu Autoklub Peugeot Rally Talent nastaly, splnila soutěž svůj cíl a dokladem toho jsou bezpochyby trofeje, které Filip Mareš a Honza Hloušek pro tým získali. Vedle titulu Juniorského mistra ČR získala posádka celkové vítězství v ERT JUNIOR i ERT 3.
„Byla to pro nás všechny fantastická a velmi přínosná sezóna. Dosáhli jsme několika hodnotných výsledků a získali spoustu cenných zkušeností i krásných zážitků. Rozhodně považuji letošní sezónu za svou zatím nejúspěšnější. Nic z toho by ovšem nebylo možné bez výrazné podpory ze strany Autoklubu ČR a partnerů projektu, v čele s českými zastoupeními značek Peugeot a Total. Věříme, že jsme se Autoklubu ČR a všem partnerům projektu, odvděčili kvalitním reprezentováním a dosaženými výsledky. Zejména titul Juniorského mistra ČR a také dvojité vítězství v seriálu European Rally Trophy vnímáme jako obrovský úspěch a současně velkou motivaci do další práce.“ hodnotí sezonu Jan Hloušek a Filip Mareš dodává: „Všem mladým pilotům, kteří mají v tomto sportu ambice, bych účast v dalším případném kole tohoto projektu mohl jen doporučit. Účastí v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent se nám totiž otevřela možnost posunout se v našich kariérách blíže k dosažení našich snů. Díky výsledkům v sezóně 2016 se nám podařilo v cestě za našimi sny urazit pořádný kus cesty, za což vděčíme především právě Autoklubu ČR a partnerům projektu Autoklub Peugeot Rally Talent. Pevně věřím, že se nám na letošní výsledky podaří navázat také v příštím roce a našim vytyčeným cílům se společně posuneme zase o krok blíže.“
Projekt Autoklub Rally Talent byl od samého začátku koncipován jako dvouletý. První rok měl posádku provést všemi úskalími rallyového sportu, druhý potom posádce umožnit předvést naučené. „S Filipem a Honzou jsme během jednoho roku stihli dosáhnout téměř všech vytyčených cílů, a to minimálně v našem mistrovství a blízkém okolí (ERT Junior Trophy). Proto je logické posádku v druhém roce Talentu posunout ještě dál a jejich kolbištěm nemůže být nic jiného než Mistrovství Evropy juniorů. Současně se v příštím roce zúčastní i MČR v rally.“ dodává Stanislav Kafka, manažer týmu.
Rok fungování projektu Rally Talent potvrdil správnost cesty podpory mladých jezdců. Proto Autoklub ČR připravuje ve spolupráci s partnery pokračování projektu. Jeho cílem bude uspořádání výběrových kol na podzim 2017 tak, aby v roce 2018 mohl na tratě našich rally vyrazit nový tým.
Za Peugeot v ČR zhodnotil spolupráci ředitel značky Marco Venturini: „Partnerství v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent jsme si po celou uplynulou sezonu doslova užívali. Posádka podávala vynikající výkony, Autoklub ČR týmu zabezpečoval precizní organizační i technickou podporu a projevil se jako profesionální partner po všech stránkách. Navázání na projekt a pokračování i v následujícím roce je proto pro nás evidentním krokem. Filip Mareš a Honza Hloušek s vozem Peugeot 208 R2 budou mít tedy značku Peugeot po svém boku i po celou nadcházející sezonu. Podpoříme jejich účast v MČR v rally 2017. Současně ale pomůžeme v rozjezdu i dalším rallyovým nadějím, a to partnerstvím v příštím ročníku Rally Talent".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.