88 závodníků se utkalo na velmi náročné trati sosnovského autodromu na třetím závodě MOGUL Driving Cupu. Pořadatelé tentokrát nechali závodníky jezdit v protisměru a to v kombinaci s mokrou tratí působilo mnohým z nich těžkosti. A tak nebyla nouze o drobné či větší kolize s pneumatikami vyznačující trať stejně jako i výjezdy do bezpečnostních zón. Všechny však skončily jen pomačkanými plechy či prasklými nárazníky a tak všichni postižení mohli zdárně dokončit závod.
Už od úvodních kol bylo jasné, že boj těch nejlepších bude opět velice těsný. Pořadí se prakticky měnilo po ujetí každého dalšího okruhu. Nejlépe si s nástrahami trati poradil Tomáš Kučera (Mitsubishi Lancer), který v součtu 4 nejrychlejších časů porazil druhého Petra Semeráda (Mitsubishi Lancer) o 1,15 sekundy. Třetí absolutně pak skončil Zdeněk Pokorný (Mitsubishi Lancer), který zaostal za druhým Petrem o 2,23 sekundy. Mezi dvoukolkami opět kraloval malý hbitý Kart, který tentokrát řídil Petr Doležal. Druhé místo patřilo Maxu Honigovi (Toyota Yaris) a třetí místo vybojoval Petr Starý (Honda Civic).
Ve třídě 1 se z vítězství radoval Filip Strahal (Honda Civic), druhé místo vybojoval Marek Hons (Peugeot 106) o 2,15 sekundy před třetím Tomášem Jarosilem (Citroen Saxo).
Ve třídě 2 kraloval Petr Starý (Honda Civic). Druhé místo obsadil Jindřich Majer (BMW 325i), který na třetí místo o pouhou 1 sekundu odsunul Viléma Erbena (Škoda Fabia).
Pořadí ve třídě 3 je totožné s absolutním pořadím.
Třídu 4 ovládl Petr Doležal (Kart Honda). Druhý skončil Max Honig (Toyota Yaris) a třetí místo vybojoval Leoš Hradil (Škoda 1000MB).
Nejtěsnější boje se odehrály ve třídě 5, kde prvních 5 závodníků dělilo necelých 6 sekund. Z vítězství se radoval Dominik Jech (Mini Cooper), druhý byl Jan Drážek (BMW 328i) a o půl sekundy za ním dojel třetí Janko Selakovič (Seat Leon).
Podrobné výsledky najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Další závod sedmidílného seriálu MOGUL Driving Cupu se jede v sobotu 21. 1. 2017.
Průběžné pořadí, Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.