- Návrat za volant soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 - Letošní rozloučení s fanoušky českého motorsportu ve Slušovicích - Nový design speciálu Fabia R5 exkluzivně pro tuto soutěž - Černý slibuje návštěvníkům Mikuláš Rally „po čertovsky“ rychlou jízdu - Soutěž startuje zítra, 10. prosince v 11:30h v dostihovém areálu ve Slušovicich
Posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý a Petr Černohorský se loučí s letošní velmi úspěšnou sezónou v českém šampionátu automobilových soutěží, a to během tradiční Mikuláš Rally. Toto symbolické rozloučení se koná v sobotu 10. prosince v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích a jeho okolí.
Po symbolickém startu s Octavií WRC na Pražském rallysprintu se Honza Černý opět vrací nejen za volant svého speciálu Škoda Fabia R5, ale stejně tak ke svému závodnickému mottu: „Jet na maximum je můj kompromis.“
Celý tým se tak vrací k ryze závodnímu módu, což rozhodně přinese fanouškům rallye nejednu příležitost zachytit týmovou Fabii R5 Honzy Černého svými fotoaparáty a kamerami v agresívní jízdě plné rozevlátých smyků. Honza Černý zná trať závodu velmi dobře, neboť zde startoval i v loňském roce, avšak tehdy s vozem specifikace S2000.
Jeho současný soutěžní speciál Škoda Fabia R5 pojede v tradičním nastavení podvozku na asfalt, ale fanoušky určitě zaujme jeho pozměněné „válečné“ zbarvení. To bylo navrženo zlínskou firmou Rallye design s.r.o. exkluzivně pro tuto soutěž. Mikuláš Rally se totiž jede v těsné blízkosti Lukova, kde sídlí dlouhodobý partner MOGUL Racing Teamu – firma Vančík Motorsport s.r.o., připravující závodní motory Honzovi Černému již od dob jeho Fabie S2000.
„Design auta, upravený pouze pro tuto soutěž, je vlastně mým osobním poděkováním za skvělou spolupráci s Jardou Vančíkem, pro kterého je tento závod doslova domácím,“ vysvětluje Jan Černý změnu na Mikuláš Rally ve Slušovicích a dodává: „Těším se na návrat do své Fabie R5. Na Pražském rallysprintu jsem vůz zapůjčil svému kamarádovi a mecenáši v jedné osobě Zdeňku Pokornému a myslím, že si tu atmosféru užil. Moje hlavní mise byla v Praze bavit diváky se stařší Octávií WRC. A i když už samozřejmě tento vůz na současné špičkové speciály R5 i WRC nestačí, rozhodně jsem se nenudil a doufám, že jsem i své fanoušky nezklamal. Ale tady ve Slušovicích už je zase všechno zpátky a já dám to této letošní soutěžácké derniéry úplně všechno. Mikuláše tady prostě s Petrem oslavíme dodatečně, a to po čertovsku rychle!“
Dramatickou podívanou slibuje i seznam přihlášených posádek pro Mikuláš Rally. Na startu lze očekávat 7 vozů specifikace R5, 4 soutěžní speciály kategorie WRC a také 2 vozy třídy S2000. Mikuláš rally má v programu 5 rychlostních zkoušek a start je plánován na zítra v 11:30h v dostihovém areálu ve Slušovicích.
Více informací a foto/video materiálů na:
http://cernyracing.com/media/ https://www.facebook.com/cernyracing/ https://www.youtube.com/watch?v=fz-fAR50W2s https://www.instagram.com/jancernyrally/
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.