- Návrat za volant soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 - Letošní rozloučení s fanoušky českého motorsportu ve Slušovicích - Nový design speciálu Fabia R5 exkluzivně pro tuto soutěž - Černý slibuje návštěvníkům Mikuláš Rally „po čertovsky“ rychlou jízdu - Soutěž startuje zítra, 10. prosince v 11:30h v dostihovém areálu ve Slušovicich
Posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý a Petr Černohorský se loučí s letošní velmi úspěšnou sezónou v českém šampionátu automobilových soutěží, a to během tradiční Mikuláš Rally. Toto symbolické rozloučení se koná v sobotu 10. prosince v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích a jeho okolí.
Po symbolickém startu s Octavií WRC na Pražském rallysprintu se Honza Černý opět vrací nejen za volant svého speciálu Škoda Fabia R5, ale stejně tak ke svému závodnickému mottu: „Jet na maximum je můj kompromis.“
Celý tým se tak vrací k ryze závodnímu módu, což rozhodně přinese fanouškům rallye nejednu příležitost zachytit týmovou Fabii R5 Honzy Černého svými fotoaparáty a kamerami v agresívní jízdě plné rozevlátých smyků. Honza Černý zná trať závodu velmi dobře, neboť zde startoval i v loňském roce, avšak tehdy s vozem specifikace S2000.
Jeho současný soutěžní speciál Škoda Fabia R5 pojede v tradičním nastavení podvozku na asfalt, ale fanoušky určitě zaujme jeho pozměněné „válečné“ zbarvení. To bylo navrženo zlínskou firmou Rallye design s.r.o. exkluzivně pro tuto soutěž. Mikuláš Rally se totiž jede v těsné blízkosti Lukova, kde sídlí dlouhodobý partner MOGUL Racing Teamu – firma Vančík Motorsport s.r.o., připravující závodní motory Honzovi Černému již od dob jeho Fabie S2000.
„Design auta, upravený pouze pro tuto soutěž, je vlastně mým osobním poděkováním za skvělou spolupráci s Jardou Vančíkem, pro kterého je tento závod doslova domácím,“ vysvětluje Jan Černý změnu na Mikuláš Rally ve Slušovicích a dodává: „Těším se na návrat do své Fabie R5. Na Pražském rallysprintu jsem vůz zapůjčil svému kamarádovi a mecenáši v jedné osobě Zdeňku Pokornému a myslím, že si tu atmosféru užil. Moje hlavní mise byla v Praze bavit diváky se stařší Octávií WRC. A i když už samozřejmě tento vůz na současné špičkové speciály R5 i WRC nestačí, rozhodně jsem se nenudil a doufám, že jsem i své fanoušky nezklamal. Ale tady ve Slušovicích už je zase všechno zpátky a já dám to této letošní soutěžácké derniéry úplně všechno. Mikuláše tady prostě s Petrem oslavíme dodatečně, a to po čertovsku rychle!“
Dramatickou podívanou slibuje i seznam přihlášených posádek pro Mikuláš Rally. Na startu lze očekávat 7 vozů specifikace R5, 4 soutěžní speciály kategorie WRC a také 2 vozy třídy S2000. Mikuláš rally má v programu 5 rychlostních zkoušek a start je plánován na zítra v 11:30h v dostihovém areálu ve Slušovicích.
Více informací a foto/video materiálů na:
http://cernyracing.com/media/ https://www.facebook.com/cernyracing/ https://www.youtube.com/watch?v=fz-fAR50W2s https://www.instagram.com/jancernyrally/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.