V sobotu 10. prosince se uskuteční na Autodromu v Sosnové u České Lípy již třetí závod sedmidílné série Mogul Driving Cup 2016/17. Většina zatáček známých ze Sosnovského areálu se pojede tentokrát v protisměru, což bude klást na všechny účastníky zvýšené nároky. Okruh měří 1900 metrů a závodníci jej v průběhu dne absolvují 14x. Pořadatel očekává zimní podmínky, takže jistě nebude o smyky a krizové situace nouze. A o tom to právě celé je. Každý si může v bezpečném prostředí autodromu vyzkoušet jízdu na limitu vozu i svých řidičských schopností.
Po úvodních dvou závodech, kterých se zúčastnil rekordní počet závodníků je v čele absolutní klasifikace Tomáš Hrazdíra o 2 body před Petrem Semerádem (oba Mitsubishi). Dalších 7 bodů ztrácí Miloš Feigl (Mitsubishi). V klasifikaci 2WD vede Leoš Hradil (Škoda) o 6 bodů před Maxem Honigem (Toyota) a další 2 body zaostává třetí Lukáš Krupička (Ford).
Ve třídě 1 je zatím suverénní Tomáš Jarosil (Citroen), který vede o 9 bodů před Markem Honsem (Peugeot). Třetí se ztrátou 3 bodů je Filip Strahal (Honda).
Třída 2 je zatím velmi vyrovnaná. O jediný bod vede Martin Donát (Honda) před Vilémem Erbenem (Škoda). Jen další 3 body ztrácí vítěz druhého závodu Petr Koutský (Mazda).
Pořadí v nejsilnější třídě 3 kopíruje absolutní pořadí.
Třídu 4 vede Leoš Hradil (Škoda) o 3 body před Maxem Honigem (Toyota) a další 3 body zpět je Lukáš Krupička (Ford).
Třída 5 je také velmi vyrovnaná. Zatím vede Ondřej Zdražil (Renault) o 3 body před Karlem Maříkem (BMW). Stejný počet bodů má i Jan Drážek (BMW).
Autodrom Sosnová se snaží nabídnout amatérským závodníkům možnost závodit ve stejných podmínkách, jako mají na okruhu profesionální závodníci. Samozřejmostí je při těchto závodech záchranný systém, on-line zpracování výsledků, traťoví komisaři, ozvučení depa, nebo třeba možnost použití elektrické přípojky v depu. Pro diváky jsou k dispozici kryté tribuny, kde mohou v pohodlí sledovat své oblíbené závodníky na trati.
Přijeďte si i Vy v sobotu 10. prosince vyzkoušet své řidičské umění na trati autodromu. Přijeďte si třeba jen zazávodit se sousedem z ulice a třeba zjistíte, že ve Vás dřímá skrytý talent. Tak proč to nezkusit?
Výsledky předchozích závodů najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?