V sobotu 10. prosince se uskuteční na Autodromu v Sosnové u České Lípy již třetí závod sedmidílné série Mogul Driving Cup 2016/17. Většina zatáček známých ze Sosnovského areálu se pojede tentokrát v protisměru, což bude klást na všechny účastníky zvýšené nároky. Okruh měří 1900 metrů a závodníci jej v průběhu dne absolvují 14x. Pořadatel očekává zimní podmínky, takže jistě nebude o smyky a krizové situace nouze. A o tom to právě celé je. Každý si může v bezpečném prostředí autodromu vyzkoušet jízdu na limitu vozu i svých řidičských schopností.
Po úvodních dvou závodech, kterých se zúčastnil rekordní počet závodníků je v čele absolutní klasifikace Tomáš Hrazdíra o 2 body před Petrem Semerádem (oba Mitsubishi). Dalších 7 bodů ztrácí Miloš Feigl (Mitsubishi). V klasifikaci 2WD vede Leoš Hradil (Škoda) o 6 bodů před Maxem Honigem (Toyota) a další 2 body zaostává třetí Lukáš Krupička (Ford).
Ve třídě 1 je zatím suverénní Tomáš Jarosil (Citroen), který vede o 9 bodů před Markem Honsem (Peugeot). Třetí se ztrátou 3 bodů je Filip Strahal (Honda).
Třída 2 je zatím velmi vyrovnaná. O jediný bod vede Martin Donát (Honda) před Vilémem Erbenem (Škoda). Jen další 3 body ztrácí vítěz druhého závodu Petr Koutský (Mazda).
Pořadí v nejsilnější třídě 3 kopíruje absolutní pořadí.
Třídu 4 vede Leoš Hradil (Škoda) o 3 body před Maxem Honigem (Toyota) a další 3 body zpět je Lukáš Krupička (Ford).
Třída 5 je také velmi vyrovnaná. Zatím vede Ondřej Zdražil (Renault) o 3 body před Karlem Maříkem (BMW). Stejný počet bodů má i Jan Drážek (BMW).
Autodrom Sosnová se snaží nabídnout amatérským závodníkům možnost závodit ve stejných podmínkách, jako mají na okruhu profesionální závodníci. Samozřejmostí je při těchto závodech záchranný systém, on-line zpracování výsledků, traťoví komisaři, ozvučení depa, nebo třeba možnost použití elektrické přípojky v depu. Pro diváky jsou k dispozici kryté tribuny, kde mohou v pohodlí sledovat své oblíbené závodníky na trati.
Přijeďte si i Vy v sobotu 10. prosince vyzkoušet své řidičské umění na trati autodromu. Přijeďte si třeba jen zazávodit se sousedem z ulice a třeba zjistíte, že ve Vás dřímá skrytý talent. Tak proč to nezkusit?
Výsledky předchozích závodů najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.