Asi jeden z nejvěrnějších vůči technice je u nás zlínský Miroslav Kadlec. Od první soutěže v roce 2010 až po letošní Barumku neusedl pětačtyřicetiletý jezdec do jiného vozu než Honda Civic. Pro nadcházející Mikuláš rally ovšem chystá příjemné překvapení.
Na úvod rozhovoru s mistrem třídy 9 tě poprosím o tvou sportovní vizitku, představ se nám prosím…
„Začal jsem, asi jako většina lidí v motorsportu, když mne jednou posadil kamarád na horký sedák spolujezdce do vétéíčka a dodnes si pamatuji, jak mi hlavou prolítla myšlenka „ten člověk to v hlavě nemůže mít v pořádku…“. A pak mne posadili za volant a jelo se do Mostu na okruh, to se psal rok 2010. Pro následující sezonu jsem si již vyřídil licenci a jel jsem závody Rally cupu a Poháru ČR, kterým jsem byl následující dva roky věrný. V roce 2013 jsme s naším civicem v Poháru ČR celkově skončili třetí. Rok 2014 byl z mé strany bohatý na závody. Kromě soutěží ve sprint rally u nás jsem jel vybrané podniky z velkého mistráku a také jsem startoval na Slovensku. Zde jsem vyjel post vicemistra třídy 7. Loňská sezona již byla čistě v domácím velkém mistráku a stejně tomu bylo i vloni. No a na konci letošního roku jsem dosáhl na mistrovský titul ve třídě 9. A jelikož vím, že nejenom tento výsledek je dílem souhry celé posádky, tak doplním, že v průběhu mé kariéry mi četli noty Tomáš Výmola, Daniel Janalík a tři děvčata: Zdenka Tamášová, Jindřiška Žáková a Verča Ščotková.“
Když se dívám na tvé výsledky, tak vždy jsou spojené s vozem Honda Civic Vti, a to od prvopočátku. To je ten vůz tak fantastický?
„Je! Za šest sezón hondica nezklamala, pokud jsem jí já nepomohl… Ale nejen auto dělá výsledek, ale i servis od kluků z napajedelského RS-Progress, kde se o auto starali tak, že mělo vždy status nového auta. Právě proto velký dík patří mechanikům, neboť více „vymazlené“ auto by se v ČR nenašlo!“
Neláká tě svezení v něčem jiném, nebo jsi čekal až na mistrovský titul a pak japonečka opustíš?
„Ale jo láká a do Slušovic se chystám svézt s Citroënem C2 R2. Už proběhly nějaké malé námluvy a tento vůz se mi velice zamlouvá. Snad bude tato hračka spokojena i se mnou. A abych se odvděčil člověku, který mne jako první posadil na horký sedák spolujezdce a přitáhl do rally, tak jej teď za odměnu svezu já. Jen nevím, zda to bude odměna dostatečně velká i pro Viktora Mechla, neboť doposud vždy seděl pouze za volantem :-).“
Pojďme na letošní sezonu, jaká byla z tvého pohledu?
„Letošní sezonu jsme nezačali zrovna nejlépe, neboť v Klatovech jsme zničili kloub na poloose. V Krumlově jsme si doslova vyžrali snad vše, co jde, od suchých pneumatik na bahně, jízdu bez interkomu a dobrodružství v noční mlze. Za celé dva dny jsme se trefili pouze jednou do volby pneumatik, a to na poslední erzetě, kde jsme zabojovali a posunuli se na naše oblíbené druhé místo. Na rally mezi vinicemi vše fungovalo, jak mělo, a vzhledem k předchozím problémům jsme zvolili jízdu na jistotu. Bohemka, to byla další loterie na pneu, ale zde byl více problém u mne… Před závodem nám tornádo pocuchalo stany, auta a já se při jejich „držení“ vznášel nad zemí. Do toho všeho mi volali hasiči ze Zlína, zda bych mohl přijet domů, neboť mi dva metry za domem hoří les. To člověka tak rozhodilo, že jsme za celé dva dny se spolujezdcem nenašli společnou řeč… Na moji oblíbenou Barumku jsme dodělali nové vétéíčko a s novým autem byl i nový spolucestující J. Do zlínské rally jsem šel s taktikou jet v klidu a pak přidat… Bohužel hned v sobotu jsme hodně ztratili a ráno jsme se „táhli“ šest kilometrů za autem, které jsme dojeli. Svou roli sehrálo i drobné nesladění nové posádky. Neděle byla už ale úplně jinde a druhou etapu rally jsme si užívali naplno J.“
Jak hodnotíš úroveň třídy 9?
„O třídě 9 se říká, že zde závodí mladí jezdci, kteří nemají moc hluboko do kapsy. Nijak to ovšem nesnižuje jejich výkony a zapálení pro rally. V letošním roce startovalo v této třídě 15 posádek, ale v porovnání s předchozími sezonami došlo lehce k úpadku. Spousta kluků přešla do vyšších tříd a také bylo pár, co skončilo s aktivní činností. Pokud se ale sejde dobrá konkurence, je i v této „slabé“ třídě pěkné závodění.“
Čtyři druhá místa v sezoně. To opravdu nešlo urvat aspoň jedno vítězství, nebo jsi je úmyslně přenechával soupeřům, aby měli motivaci s tebou bojovat?
„Ale šlo by, jen jsem tuhle sezonu jel více hlavou, a tudíž jsem nešel do žádného zbytečného rizika. A oproti ostatním posádkám jsem měl jeden velký hendikep. Rally je třeba si užívat a jezdit pro radost, výsledek by měl být podle mne až ten druhý motivační prvek. Ale na Barumce jsem si vyzkoušel svých 80 % a v celku se podařilo vždy vyhrát RZ.“
Konec sezony za dveřmi, co plánuješ do té nové?
„Tuhle otázku nemám rád :-). Jak se blíží konec sezony, tak ji slýchávám čím dál častěji. Já však stojím nohama na zemi a nestavím si žádné vzdušné zámky. Takže má odpověď zní: uvidím, co a jak bude. Ale upřímně, po vyhlášení mi zůstala hořkost a hledám smysl dál pokračovat. Úroveň odevzdání a vyhlášení se rovnalo výkonnostní třídě okresního přeboru. Když jsem porovnal naše vyhlášení letos s dekorováním na Slovensku, tak mi ukápla slza.“
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.