Po několikaměsíční závodní pauze se vrátil Václav Kopáček za volant soutěžního vozu Subaru Impreza WRX STI. Proháněl jej už při Setkání mistrů v Sosnové a se stejnou technikou ho uvidíme také v sobotu na Strahově při Pražském rallysprintu, jehož hlavním partnerem je i letos společnost Subaru ČR. Na tratích se předvedou i další týmoví piloti Petr Kačírek a Lumír Firla.
Pražský rallysprint bývá pro velké množství jezdců i diváků neodmyslitelnou rozlučkou se soutěžní sezónou, navíc po návratu na strahovský kopec je podnik i skutečnou oslavou radosti z jízdy. Tým Duck Racing Subaru ČR bude stát na startu se třemi vozy, přičemž dva z nich budou mít se značkou Subaru. Ta je tradičním partnerem soutěže v hlavním městě, nicméně šéf Duck Racingu Petr Kačírek tentokrát musel své tradiční sportovní náčiní zaměnit za jiné: „Po smolné Vendově havárii na Barum rally se v našich dílnách v tuto chvíli pilně pracuje, abychom měli techniku nachystanou na příští sezónu. Kopáček tak bude startovat s vozem vypůjčeným od Zdeňka Zdráhaly a já vytáhnu z garáže našeho veterána BMW 2800 CS, se kterým jsem absolvoval mexický závod La Carrera Panamericana. Věřím, že diváky nezklameme a jsem zvědavý, co na svezení bude říkat moje dcera Petra na sedadle spolujezdce.“
Posádky každoročně v širokých zatáčkách předvádějí fanouškům dlouhé smyky, právě takové, jaké má rád také blovický Václav Kopáček: „Já vlastně budu mít na Pražském sprintu svou premiéru, vždyť při mém jediném dosavadním startu jsem tam ujel jen pár set metrů, než nás zklamala technika. O to víc se těším. Těším se na diváky, těším se na závodění, těším se i na Subaru Impreza WRX STI. Vyzkoušel jsem si tento špičkový vůz už v Sosnové na Setkání mistrů a vím, že se s ním mohu krásně povozit. Jak to bude s klouzáním, to se ještě uvidí, protože můj spolujezdec by si prý rád domů odvezl i jeden z krásných pohárů, které jsou údajně připraveny i pro produkční vozy. Takže budeme asi bojovat i o vteřinky a já trochu i s volantem, vždyť to pro mne budou první rychlostní zkoušky od srpna. Ale věřím, že i na nějaké smyky dojde,“ pomrkává devětadvacetiletý jezdec, jehož spolujezdcem bude Martin Popilka – bývalý závodník a dnes zejména manažer společnosti P1 Racing Fuel, která dodává soutěžním vozům špičková speciální paliva.
Sestavu týmu Duck Racing doplní znovu také Lumír Firla, který i tentokrát osedlá Subaru Impreza ve specifikaci N11. Jeho navigátorem bude Pavel Votrubec, s ohledem na přece jen už letitou techniku (je to vítězný vůz z Rally Bohemia 2005) ale neplánují společný útok na nejvyšší příčky. „Pohár jsem si letos odvezl už z příbramské soutěže, v Praze se chceme zejména dobře bavit. A tak jestli Venda Kopáček pojede na výsledek, my hodláme o to víc bavit diváky. Obě auta máme v novém modrožlutém designu, takže každý pozná, že patříme do jednoho týmu,“ usmívá se sympatický závodník ze severní Moravy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?