Kopáček a Firla se Subaru, Kačírek v „bavoráku“

Setkání mistrů
Setkání mistrů, foto: Jan Merta - RallyZone.cz
Karel Špaček 2. prosince 2016 18:00
Sdílej:

Po několikaměsíční závodní pauze se vrátil Václav Kopáček za volant soutěžního vozu Subaru Impreza WRX STI. Proháněl jej už při Setkání mistrů v Sosnové a se stejnou technikou ho uvidíme také v sobotu na Strahově při Pražském rallysprintu, jehož hlavním partnerem je i letos společnost Subaru ČR. Na tratích se předvedou i další týmoví piloti Petr Kačírek a Lumír Firla.

Pražský rallysprint bývá pro velké množství jezdců i diváků neodmyslitelnou rozlučkou se soutěžní sezónou, navíc po návratu na strahovský kopec je podnik i skutečnou oslavou radosti z jízdy. Tým Duck Racing Subaru ČR bude stát na startu se třemi vozy, přičemž dva z nich budou mít se značkou Subaru. Ta je tradičním partnerem soutěže v hlavním městě, nicméně šéf Duck Racingu Petr Kačírek tentokrát musel své tradiční sportovní náčiní zaměnit za jiné: „Po smolné Vendově havárii na Barum rally se v našich dílnách v tuto chvíli pilně pracuje, abychom měli techniku nachystanou na příští sezónu. Kopáček tak bude startovat s vozem vypůjčeným od Zdeňka Zdráhaly a já vytáhnu z garáže našeho veterána BMW 2800 CS, se kterým jsem absolvoval mexický závod La Carrera Panamericana. Věřím, že diváky nezklameme a jsem zvědavý, co na svezení bude říkat moje dcera Petra na sedadle spolujezdce.“

Posádky každoročně v širokých zatáčkách předvádějí fanouškům dlouhé smyky, právě takové, jaké má rád také blovický Václav Kopáček: „Já vlastně budu mít na Pražském sprintu svou premiéru, vždyť při mém jediném dosavadním startu jsem tam ujel jen pár set metrů, než nás zklamala technika. O to víc se těším. Těším se na diváky, těším se na závodění, těším se i na Subaru Impreza WRX STI. Vyzkoušel jsem si tento špičkový vůz už v Sosnové na Setkání mistrů a vím, že se s ním mohu krásně povozit. Jak to bude s klouzáním, to se ještě uvidí, protože můj spolujezdec by si prý rád domů odvezl i jeden z krásných pohárů, které jsou údajně připraveny i pro produkční vozy. Takže budeme asi bojovat i o vteřinky a já trochu i s volantem, vždyť to pro mne budou první rychlostní zkoušky od srpna. Ale věřím, že i na nějaké smyky dojde,“ pomrkává devětadvacetiletý jezdec, jehož spolujezdcem bude Martin Popilka – bývalý závodník a dnes zejména manažer společnosti P1 Racing Fuel, která dodává soutěžním vozům špičková speciální paliva.

Sestavu týmu Duck Racing doplní znovu také Lumír Firla, který i tentokrát osedlá Subaru Impreza ve specifikaci N11. Jeho navigátorem bude Pavel Votrubec, s ohledem na přece jen už letitou techniku (je to vítězný vůz z Rally Bohemia 2005) ale neplánují společný útok na nejvyšší příčky. „Pohár jsem si letos odvezl už z příbramské soutěže, v Praze se chceme zejména dobře bavit. A tak jestli Venda Kopáček pojede na výsledek, my hodláme o to víc bavit diváky. Obě auta máme v novém modrožlutém designu, takže každý pozná, že patříme do jednoho týmu,“ usmívá se sympatický závodník ze severní Moravy.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.