Po několikaměsíční závodní pauze se vrátil Václav Kopáček za volant soutěžního vozu Subaru Impreza WRX STI. Proháněl jej už při Setkání mistrů v Sosnové a se stejnou technikou ho uvidíme také v sobotu na Strahově při Pražském rallysprintu, jehož hlavním partnerem je i letos společnost Subaru ČR. Na tratích se předvedou i další týmoví piloti Petr Kačírek a Lumír Firla.
Pražský rallysprint bývá pro velké množství jezdců i diváků neodmyslitelnou rozlučkou se soutěžní sezónou, navíc po návratu na strahovský kopec je podnik i skutečnou oslavou radosti z jízdy. Tým Duck Racing Subaru ČR bude stát na startu se třemi vozy, přičemž dva z nich budou mít se značkou Subaru. Ta je tradičním partnerem soutěže v hlavním městě, nicméně šéf Duck Racingu Petr Kačírek tentokrát musel své tradiční sportovní náčiní zaměnit za jiné: „Po smolné Vendově havárii na Barum rally se v našich dílnách v tuto chvíli pilně pracuje, abychom měli techniku nachystanou na příští sezónu. Kopáček tak bude startovat s vozem vypůjčeným od Zdeňka Zdráhaly a já vytáhnu z garáže našeho veterána BMW 2800 CS, se kterým jsem absolvoval mexický závod La Carrera Panamericana. Věřím, že diváky nezklameme a jsem zvědavý, co na svezení bude říkat moje dcera Petra na sedadle spolujezdce.“
Posádky každoročně v širokých zatáčkách předvádějí fanouškům dlouhé smyky, právě takové, jaké má rád také blovický Václav Kopáček: „Já vlastně budu mít na Pražském sprintu svou premiéru, vždyť při mém jediném dosavadním startu jsem tam ujel jen pár set metrů, než nás zklamala technika. O to víc se těším. Těším se na diváky, těším se na závodění, těším se i na Subaru Impreza WRX STI. Vyzkoušel jsem si tento špičkový vůz už v Sosnové na Setkání mistrů a vím, že se s ním mohu krásně povozit. Jak to bude s klouzáním, to se ještě uvidí, protože můj spolujezdec by si prý rád domů odvezl i jeden z krásných pohárů, které jsou údajně připraveny i pro produkční vozy. Takže budeme asi bojovat i o vteřinky a já trochu i s volantem, vždyť to pro mne budou první rychlostní zkoušky od srpna. Ale věřím, že i na nějaké smyky dojde,“ pomrkává devětadvacetiletý jezdec, jehož spolujezdcem bude Martin Popilka – bývalý závodník a dnes zejména manažer společnosti P1 Racing Fuel, která dodává soutěžním vozům špičková speciální paliva.
Sestavu týmu Duck Racing doplní znovu také Lumír Firla, který i tentokrát osedlá Subaru Impreza ve specifikaci N11. Jeho navigátorem bude Pavel Votrubec, s ohledem na přece jen už letitou techniku (je to vítězný vůz z Rally Bohemia 2005) ale neplánují společný útok na nejvyšší příčky. „Pohár jsem si letos odvezl už z příbramské soutěže, v Praze se chceme zejména dobře bavit. A tak jestli Venda Kopáček pojede na výsledek, my hodláme o to víc bavit diváky. Obě auta máme v novém modrožlutém designu, takže každý pozná, že patříme do jednoho týmu,“ usmívá se sympatický závodník ze severní Moravy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.