Po několikaměsíční závodní pauze se vrátil Václav Kopáček za volant soutěžního vozu Subaru Impreza WRX STI. Proháněl jej už při Setkání mistrů v Sosnové a se stejnou technikou ho uvidíme také v sobotu na Strahově při Pražském rallysprintu, jehož hlavním partnerem je i letos společnost Subaru ČR. Na tratích se předvedou i další týmoví piloti Petr Kačírek a Lumír Firla.
Pražský rallysprint bývá pro velké množství jezdců i diváků neodmyslitelnou rozlučkou se soutěžní sezónou, navíc po návratu na strahovský kopec je podnik i skutečnou oslavou radosti z jízdy. Tým Duck Racing Subaru ČR bude stát na startu se třemi vozy, přičemž dva z nich budou mít se značkou Subaru. Ta je tradičním partnerem soutěže v hlavním městě, nicméně šéf Duck Racingu Petr Kačírek tentokrát musel své tradiční sportovní náčiní zaměnit za jiné: „Po smolné Vendově havárii na Barum rally se v našich dílnách v tuto chvíli pilně pracuje, abychom měli techniku nachystanou na příští sezónu. Kopáček tak bude startovat s vozem vypůjčeným od Zdeňka Zdráhaly a já vytáhnu z garáže našeho veterána BMW 2800 CS, se kterým jsem absolvoval mexický závod La Carrera Panamericana. Věřím, že diváky nezklameme a jsem zvědavý, co na svezení bude říkat moje dcera Petra na sedadle spolujezdce.“
Posádky každoročně v širokých zatáčkách předvádějí fanouškům dlouhé smyky, právě takové, jaké má rád také blovický Václav Kopáček: „Já vlastně budu mít na Pražském sprintu svou premiéru, vždyť při mém jediném dosavadním startu jsem tam ujel jen pár set metrů, než nás zklamala technika. O to víc se těším. Těším se na diváky, těším se na závodění, těším se i na Subaru Impreza WRX STI. Vyzkoušel jsem si tento špičkový vůz už v Sosnové na Setkání mistrů a vím, že se s ním mohu krásně povozit. Jak to bude s klouzáním, to se ještě uvidí, protože můj spolujezdec by si prý rád domů odvezl i jeden z krásných pohárů, které jsou údajně připraveny i pro produkční vozy. Takže budeme asi bojovat i o vteřinky a já trochu i s volantem, vždyť to pro mne budou první rychlostní zkoušky od srpna. Ale věřím, že i na nějaké smyky dojde,“ pomrkává devětadvacetiletý jezdec, jehož spolujezdcem bude Martin Popilka – bývalý závodník a dnes zejména manažer společnosti P1 Racing Fuel, která dodává soutěžním vozům špičková speciální paliva.
Sestavu týmu Duck Racing doplní znovu také Lumír Firla, který i tentokrát osedlá Subaru Impreza ve specifikaci N11. Jeho navigátorem bude Pavel Votrubec, s ohledem na přece jen už letitou techniku (je to vítězný vůz z Rally Bohemia 2005) ale neplánují společný útok na nejvyšší příčky. „Pohár jsem si letos odvezl už z příbramské soutěže, v Praze se chceme zejména dobře bavit. A tak jestli Venda Kopáček pojede na výsledek, my hodláme o to víc bavit diváky. Obě auta máme v novém modrožlutém designu, takže každý pozná, že patříme do jednoho týmu,“ usmívá se sympatický závodník ze severní Moravy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?