Sezona automobilových soutěží každoročně končí exhibičním závodem Pražským rallysprintem, který se tradičně koná vždy první prosincovou sobotu. Letos to bude již 22. ročník.
Pro posádku EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel, bude tento závod významným životním výročím. Pech, který je nejúspěšnějším jezdcem v historii této soutěže s deseti vítězstvími, zde oslaví v den startu své 40. narozeniny, a to společně se svým nerozlučným spolujezdcem Petrem Uhlem, který je o pouhých 5 dní mladší. Dalším, a pro oba asi důležitějším mezníkem, bude na tomto Pražském rallysprintu, loučení s velice atraktivním a pro fanoušky nezapomenutelným vozem Porsche 997 GT3, se kterým absolvovali celé letošní Mistrovství ČR a svojí odvážnou a dechberoucí jízdou s tímto krásným vozem poskytli divákům nezvyklou podívanou.
Pro české mistrovství není Porsche jen s jednou poháněnou nápravou úplně ideální a stabilně se s ním nedá bojovat o přední příčky. Proto se EuroOil-invelt team po dlouhém uvažování, rozhodl pro vůz Ford Fiesta R5, se kterým by se chtěl v příštích letech opět zapojit do boje o Český mistrovský titul.
„Doufám, že vyjde počasí a bude sucho, abychom si rozlučku s Porsche pořádně užili a fanouškům ukázali zároveň i rychlost tohoto vozu. Myslím, že bude slyšet kolem celého stadionu a diváci budou stále vědět, kde se pohybujeme. Chtěli bychom pro Porsche získat alespoň jedno vítězství, na které již máme poslední pokus. V konkurenci vozů WRC to bude hodně nesnadný úkol, ale budeme se snažit,“ říká s úsměvem Václav Pech jun.
EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě Pražského Rallysprintu, který odstartuje v sobotu 3.12. v 9,15 hod u Strahovského stadionu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.