- 6 soutěžních rallye speciálů - 6 nejrychlejších jezdců - Přes 1 000 koní na jednom místě - Od specifikace R3, přes nejlepší R5 a WRC, až po legendy rallye
První prosincový víkend uzavírá sezónu v automobilových soutěžích tradiční Pražský rallysprint. A hlavní roli sehraje na pražském Strahově tým Legend, který se poprvé v letošní sezóně objeví v plné zbroji. Tento tým podporovaný motoristickou slavností Legendy ukáže pohromadě všechny své závodní hvězdy.
Pražský rallysprint bude už po dvaadvacáté příjemným zpestřením přícházející zimy a jedním z nejatraktivnějších podniků, který uzavře letošní domácí sezónu v rallye. Stejně jako minulý rok se očekává útok několika desítek tisíc fanoušků na pražský Strahov, kam si přijdou užít neskutečnou atmosféru soubojů rozevlátých soutěžních speciálů, a stejně tak rozdováděných rallye jezdců, oslavujích závěr letošní sezóny.
Letošní startovní listina navíc připomíná návrat do nejlepších let Pražského rallysprintu ze začátku nového tisíciletí. Startovní rampou projede v sobotu 3. prosince hned 9 soutěžních speciálů nejvyšší kategorie WRC a k tomu 12 nejnovějších rallye vozů kategorie R5. Doplní je další dva speciály Škoda Fabia S2000, čtyři zadokolkové Porsche 997 GT3 a několik rychlých předokolek.
Na startu nebude chybět čtveřice jezdců, kterou celý rok podporuje tradičí unikátní motoristická slavnost Legendy. Pod jedním týmovým stanem Legend se společně v servisní zóně objeví Škoda Octavia WRC EVO III, kterou bude stylem „dveřmi dopředu“ vodit Jan Černý z Mogul Czech National Teamu, dále Ford Fiesta R5 s Ondřejem Bisahou z CERS Faster Rally Teamu, Škoda Fabia R5, kterou si vezme do ruky Zdeněk Pokorný a rychlá předokolka Citroen DS3 R3T MAX, se kterou se bude snažit škádlit rychlejší jezdce Jakub Rejlek z CERS Faster Rally Teamu. Ten si navíc vedle sebe na horké křeslo spolujezdce posadí známého moderátora hlavního zpravodajství TV Prima Tomáše Hauptvogela.
Legendy nenechají na holičkách ani příznivce starších rallye speciálů, protože rozsáhlou prezentaci moderní techniky doplní Petr Žáček se svojí brutální Audi S1 Quattro a Jaroslav Petrásek s legendárním Porsche 911. Pražský rallysprint tak nabídne všem návštěvníkům jedinečnou možnost vidět tuto rychlou šestici aut a jedzců pohromadě.
Pražský rallysprint se koná v sobotu 3.12. v Praze na Strahově a první posádka startuje v 9:15h.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.