Podujatie XXII. TipCars Pražský Rallysprint 2016 sa ani v tomto roku nezaobíde bez slovenského RUFA SPORT Teamu a jeho posádok.
Napriek faktu, že zoznam prihlásených na tohtoročný Pražský Rallysprint hovorí o trojici posádok, ktorá by mala v Prahe slovenský tím reprezentovať, skutočnosť je taká, že na štart sa postaví iba dvojica súťažných posádok. Tomáš Kostka s Ladislavom Kučerom sa divákom predstavia s Fordom Focus WRC a čerstvý poľský absolútny rally šampión Grzegorz Grzyb s Jakubom Wróbelom na Forde Fiesta R5.
Slovenský RUFA SPORT Team je už všetkým fanúšikom rally športu známy tým, že práve na toto, jedno z posledných podujatí v sezóne priviezol v minulosti už niekoľko svetoznámych jazdcov (napr. P.G.Andersson). V tomto roku to mal byť aktuálny juniorský svetový šampión, Simone Tempestini. Ten sa žiaľ fanúšikom rally v Prahe v tomto roku neukáže.
„Náš RUFA SPORT Team mal do Prahy v tomto roku pôvodne priviezť aj aktuálneho juniorského majstra sveta Simone Tempestiniho, ktorý nás reprezentoval aj na poslednom slovenskom podujatí. Žiaľ, Simone má neodkladné pracovné povinnosti a tak sme ho museli z podujatia XXII. TipCars Pražský Rallysprint ospravedlniť. Hádam sa to podarí nabudúce. Napriek tomu verím, že diváci si poriadne užijú výkon našich ostávajúcich dvoch posádok. Tomáš Kostka v minulom roku dojazdil na tretej priečke, Grzegorz v Prahe v minulosti rovnako urobil v Prahe výborný výsledok, keď vyhral triedu R5. Samozrejme, ako už je dobrým zvykom, privítame aj niektorých partnerov nášho tímu, ktorých máme v Prahe hneď niekoľko. Verím, že tak ako každý rok, fanúšikovia, ale aj jazdci si súťaž poriadne užijú a všetkým urobia dobrú zábavu,“ povedal Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.