Na druhém závodě sedmidílné série závodů MOGUL Driving Cup na Autodromu v Sosnové se sešlo rekordních 111 závodníků v pěti kategoriích. Trať byla naprosto stejná jako před týdnem při Setkání mistrů a tak si vesměs amatérští závodníci mohli poměřit svoje řidičské umění s těmi nejrychlejšími profesionály.
Trať byla až na pár míst suchá a tak měli ideální podmínky. Už od tréninku kraloval Tomáš Gomzjakov, který přijel poladit svůj nový Kart s motorem Yamaha. Smečka „mišáků“ za ním však ztrácela necelé 2 sekundy a to slibovalo zajímavý souboj. Tomáš nakonec ani třetí sérii nejel, protože spěchal na vyhlášení MČR v Kartcrossu a tak se naskytla možnost jeho soupeřům překonat jeho časy. Trať s každou jízdou o něco zrychlovala a druhému v absolutním pořadí Tomáši Hrazdírovi nakonec chybělo v součtu čtyř nejlepších časů pouhých 12 setin sekundy. Tomáš Hrazdíra tak zároveň zvítězil v prestižní třídě 3, kde se letos sešla neskutečná konkurence. Druhé místo za Tomášem Hrazdírou vybojoval stále se lepšící Miloš Feigl, který o 17 setin sekundy překonal třetího Petra Semeráda (všichni Mitsubishi Lancer).
Ve třídě 1 byly též dramatické souboje až do posledních metrů. Vítězství pro sebe nakonec získal zkušený Tomáš Jarosil (Citroen Saxo). O 64 setin sekundy byl druhý Filip Strahal (Honda Civic) a dalších 1,5 sekundy zpět skončil třetí Marek Hons (Peugeot 106).
Ve třídě 2 vybojoval vítězství Petr Koutský (Mazda MX5) o 94 setin sekundy před Vilémem Erbenem (Škoda Fabia). Ze třetího místa se radoval Petr Iser (Seat Ibiza).
Třídu 4 zcela ovládl absolutní vítěz Tomáš Gomzjakov, který dokázal, že malý, hbitý, levný Kart je na takovémto okruhu skvělým vozítkem. Druhé místo obsadil Leoš Hradil (Škoda 1000MB). Třetí místo vybojoval teprve junior Lukáš Krupička (Ford Fiesta).
Ve třídě 5 zvítězil Jan Drážek (BMW 328i) před Ondřejem Zdražilem (Renault 5 GT turbo) a Janko Selakovičem (Seat Leon).
Podrobné výsledky najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Další závod sedmidílného seriálu MOGUL Driving Cupu se jede v sobotu 10. 12. 2016. Závodníci se mohou těšit opět na úplně jinou trať, kdy většina zatáček včetně rychlé smyčky se pojede tentokrát v protisměru.
Mapu tratě, Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.