V sobotu 26. listopadu přivítá závodní okruh na Autodromu v Sosnové účastníky druhého závodu sedmidílné série Mogul Driving Cup 2016/17.
Amatérským závodníkům se nabídne jedinečná možnost vyzkoušet své řidičské umění na úplně stejné trati, na které se o týden předtím utkali nejlepší profesionální závodníci rallyových i crossových disciplín. Na všechny účastníky čeká okruh o délce 2010 metrů, který v průběhu dne absolvují 14x. Většinou bohatě dimenzované únikové zóny dávají prostor pro jízdu na limitu k čemuž je uzpůsoben i systém závodu, kdy z devíti měřených závodních kol se sčítají vždy 4 nejrychlejší časy. Každý si tedy může bez velkého rizika vyzkoušet přesně to, co je za normálního provozu prakticky nemožné a to je chování svého vozu na hranici fyzikálních zákonů.
Série Mogul Driving Cup je určena prioritně pro amatéry, ale pořadatel nevylučuje i možnost startu zkušených profesionálních závodníků, kteří si přijedou třeba otestovat nastavení svého vozu, nebo se jen tak sklouznout v době dlouhé zimní pauzy.
Autodrom Sosnová je v posledních letech znám svou precizní organizací ať už jde o záchranný systém, on-line zpracování výsledků, traťové komisaře, počítadlo okruhů, ozvučení depa, nebo třeba catering či možnost použití elektrické přípojky v depu. Diváci mohou závod sledovat bezplatně i z krytých tribun autodromu.
Nemáte-li v sobotu 26. listopadu nic důležitějšího na práci, přijeďte i vy a zkuste své řidičské umění na věčně kluzké trati Autodromu v Sosnové u České Lípy. Uvidíte, že to bude stát za to a že prožijete den plný adrenalinu a nevšedních zážitků.
Jak se dařilo účastníkům prvního závodu, najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?