V sobotu 26. listopadu přivítá závodní okruh na Autodromu v Sosnové účastníky druhého závodu sedmidílné série Mogul Driving Cup 2016/17.
Amatérským závodníkům se nabídne jedinečná možnost vyzkoušet své řidičské umění na úplně stejné trati, na které se o týden předtím utkali nejlepší profesionální závodníci rallyových i crossových disciplín. Na všechny účastníky čeká okruh o délce 2010 metrů, který v průběhu dne absolvují 14x. Většinou bohatě dimenzované únikové zóny dávají prostor pro jízdu na limitu k čemuž je uzpůsoben i systém závodu, kdy z devíti měřených závodních kol se sčítají vždy 4 nejrychlejší časy. Každý si tedy může bez velkého rizika vyzkoušet přesně to, co je za normálního provozu prakticky nemožné a to je chování svého vozu na hranici fyzikálních zákonů.
Série Mogul Driving Cup je určena prioritně pro amatéry, ale pořadatel nevylučuje i možnost startu zkušených profesionálních závodníků, kteří si přijedou třeba otestovat nastavení svého vozu, nebo se jen tak sklouznout v době dlouhé zimní pauzy.
Autodrom Sosnová je v posledních letech znám svou precizní organizací ať už jde o záchranný systém, on-line zpracování výsledků, traťové komisaře, počítadlo okruhů, ozvučení depa, nebo třeba catering či možnost použití elektrické přípojky v depu. Diváci mohou závod sledovat bezplatně i z krytých tribun autodromu.
Nemáte-li v sobotu 26. listopadu nic důležitějšího na práci, přijeďte i vy a zkuste své řidičské umění na věčně kluzké trati Autodromu v Sosnové u České Lípy. Uvidíte, že to bude stát za to a že prožijete den plný adrenalinu a nevšedních zážitků.
Jak se dařilo účastníkům prvního závodu, najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.