- Náročná rally s převahou šotoliny, nepříznivé počasí se silnou mlhou a deštěm - Jan Černý vyhrál 5 rychlostních zkoušek (z 12) – nejvyšší počet mezi všemi jezdci - Zároveň dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti na rychlostní zkoušce (RZ9 – 111 km/hod.) - 3. místo v absolutním pořadí soutěže - Ztráta za domácími jezdci +26,2 sec. (na 1. místo) a +2,8 sec. (na 2. místo) při celkové délce 160 km rychlostních zkoušek - 1. místo v soutěži v rámci FIA European Rally Trophy
Posádka MOGUL Czech National Teamu Jan Černý a Petr Černohorský dosáhla s vozem Škoda Fabia R5 na rakouské Rallye Waldfiertel dalšího cenného výsledku. Na cílové rampě se nakonec radovala ze třetího místa v absolutním pořadí a také z vítežství v závodě v rámci FIA European Rally Trophy. Po rychlém přesunu na nedělní Setkání mistrů však Černý bohužel české fanoušky potěšit nemohl.
36. ročník tradiční rakouské soutěže Rallye Waldviertel patřil mezi velmi náročné soutěže, a to především díky počasí, které si doslova pohrálo s více jak osmdesátkou startujících posádek. Také konkurence byla pro Honzu Černého velmi silná, neboť na start soutěže se postavila desítka jezdců za volanty soutěžních speciálů kategorie R5 v čele s domácím matadorem, zkušeným Raimundem Baumschlagerem.
Přestože si Honza v Rakousku odbýval o víkendu svůj premiérový start na šotolinovém povrchu s vozem specifikace R5, dokázal hned od začátku nasadit vysoké tempo. Až drobné změny se velmi osvědčilo šotolinové nastavení z týmových testů nedaleko Klatov. Na páteční úvodní rychlostní zkoušce Honza doplatil na chyby a krátké vyjetí z tratě ho stálo ztrátu okolo 6 sekund. Celkově to znamenalo třetí místo. Zbylé dvě zkoušky však vyhrál a protože došlo ke zrušení RZ3 ukončil první den na vedoucí pozici. Výsledek to byl zasloužený, ale jak se ukázalo, přinesl i negativní prvek do dalších bojů.
Druhou sobotní etapu musel totiž Honza Černý startovat jako první, což v tomto počasí s množstvím bahna především na asfaltových úsecích bylo pro něj nevýhodou a nechtěně tak pomáhal „čistit“ trať jezdcům za sebou. Jako rozhodující pro vývoj soutěže se ukázala RZ6. Na nejdelší zkoušce se v mlze Honza dopustil hned několika chyb a vyjetí z tratě, což přineslo ztrátu nejen časovou, ale také vedoucí pozice. I přes skutečnost, že posádka Černý – Černohorský vyhrála ještě další tři RZ s cílem zvrátit situaci (celkem vyhrála pět RZ), časový odstup již nedokázala srovnat a skončila na třetím místě. Toto umístění je však velmi cenné také z pohledu vítězství v závodě v rámci FIA European Rally Trophy.
Jan Černý: Mám z tohoto výsledku velkou radost, i když se tady dalo určitě vyhrát. Auto jelo výborně a neměl jsem s ním v nastavení zásadní problém. Udělal jsem prostě chyby, na které jsem časově doplatil, ale to je rallye. Tlačil jsem hned od začátku a vycházelo to. Bohužel druhý den už to bylo obtížnější, protože jsem startoval jako první a to je v takových podmínkách vždy nevýhodou. Nicméně jsem rád, že jsem byl s autem konkurenceschopný dokonce v porovnání s domácími jezdci, kteří trať dobře znají. Byl jsem také mile překvapen velkým počtem českých rallye fanoušků s vlajkami podél tratě a chtěl bych jim za tu nádhernou atmosféru moc poděkovat.“
Právě domácím fanouškům chtěli Jan Černý s Petrem Černohorským zpříjemnit nedělní Setkání mistrů v Sosnové, kam přijeli rovnou z Rakouska. Technická závada na jejich soutěžním voze však radost z jízdy divákům překazila. „Je to velká škoda a omlouvám se tímto všem svým příznivcům, ale bohužel závadu v podobě zlomené kardanové hřídele jsme na místě opravit nemohli a proto jsme skončili po úvodních rozjíždkách. Na druhou stranu jsem byl moc rád, že se tato závada s fatálními následky neprojevila už v sobotním závěru rakouské soutěže,“ vysvětlil v Sosnové jezdec Jan Černý.
Rallye Waldviertel – absolutní klasifikace:1. Baumschlager – Zeltner 1 :34:05,02. Mrlik – Noll +23,4 +23,43. Černý – Černohorský +26,2 +2,8(všichni na voze Škoda Fabia R5) Více informací a foto/video materiálů na:
http://cernyracing.com/media/ https://www.facebook.com/cernyracing/ https://www.youtube.com/watch?v=fz-fAR50W2s https://www.instagram.com/jancernyrally/
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.