- Náročná rally s převahou šotoliny, nepříznivé počasí se silnou mlhou a deštěm - Jan Černý vyhrál 5 rychlostních zkoušek (z 12) – nejvyšší počet mezi všemi jezdci - Zároveň dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti na rychlostní zkoušce (RZ9 – 111 km/hod.) - 3. místo v absolutním pořadí soutěže - Ztráta za domácími jezdci +26,2 sec. (na 1. místo) a +2,8 sec. (na 2. místo) při celkové délce 160 km rychlostních zkoušek - 1. místo v soutěži v rámci FIA European Rally Trophy
Posádka MOGUL Czech National Teamu Jan Černý a Petr Černohorský dosáhla s vozem Škoda Fabia R5 na rakouské Rallye Waldfiertel dalšího cenného výsledku. Na cílové rampě se nakonec radovala ze třetího místa v absolutním pořadí a také z vítežství v závodě v rámci FIA European Rally Trophy. Po rychlém přesunu na nedělní Setkání mistrů však Černý bohužel české fanoušky potěšit nemohl.
36. ročník tradiční rakouské soutěže Rallye Waldviertel patřil mezi velmi náročné soutěže, a to především díky počasí, které si doslova pohrálo s více jak osmdesátkou startujících posádek. Také konkurence byla pro Honzu Černého velmi silná, neboť na start soutěže se postavila desítka jezdců za volanty soutěžních speciálů kategorie R5 v čele s domácím matadorem, zkušeným Raimundem Baumschlagerem.
Přestože si Honza v Rakousku odbýval o víkendu svůj premiérový start na šotolinovém povrchu s vozem specifikace R5, dokázal hned od začátku nasadit vysoké tempo. Až drobné změny se velmi osvědčilo šotolinové nastavení z týmových testů nedaleko Klatov. Na páteční úvodní rychlostní zkoušce Honza doplatil na chyby a krátké vyjetí z tratě ho stálo ztrátu okolo 6 sekund. Celkově to znamenalo třetí místo. Zbylé dvě zkoušky však vyhrál a protože došlo ke zrušení RZ3 ukončil první den na vedoucí pozici. Výsledek to byl zasloužený, ale jak se ukázalo, přinesl i negativní prvek do dalších bojů.
Druhou sobotní etapu musel totiž Honza Černý startovat jako první, což v tomto počasí s množstvím bahna především na asfaltových úsecích bylo pro něj nevýhodou a nechtěně tak pomáhal „čistit“ trať jezdcům za sebou. Jako rozhodující pro vývoj soutěže se ukázala RZ6. Na nejdelší zkoušce se v mlze Honza dopustil hned několika chyb a vyjetí z tratě, což přineslo ztrátu nejen časovou, ale také vedoucí pozice. I přes skutečnost, že posádka Černý – Černohorský vyhrála ještě další tři RZ s cílem zvrátit situaci (celkem vyhrála pět RZ), časový odstup již nedokázala srovnat a skončila na třetím místě. Toto umístění je však velmi cenné také z pohledu vítězství v závodě v rámci FIA European Rally Trophy.
Jan Černý: Mám z tohoto výsledku velkou radost, i když se tady dalo určitě vyhrát. Auto jelo výborně a neměl jsem s ním v nastavení zásadní problém. Udělal jsem prostě chyby, na které jsem časově doplatil, ale to je rallye. Tlačil jsem hned od začátku a vycházelo to. Bohužel druhý den už to bylo obtížnější, protože jsem startoval jako první a to je v takových podmínkách vždy nevýhodou. Nicméně jsem rád, že jsem byl s autem konkurenceschopný dokonce v porovnání s domácími jezdci, kteří trať dobře znají. Byl jsem také mile překvapen velkým počtem českých rallye fanoušků s vlajkami podél tratě a chtěl bych jim za tu nádhernou atmosféru moc poděkovat.“
Právě domácím fanouškům chtěli Jan Černý s Petrem Černohorským zpříjemnit nedělní Setkání mistrů v Sosnové, kam přijeli rovnou z Rakouska. Technická závada na jejich soutěžním voze však radost z jízdy divákům překazila. „Je to velká škoda a omlouvám se tímto všem svým příznivcům, ale bohužel závadu v podobě zlomené kardanové hřídele jsme na místě opravit nemohli a proto jsme skončili po úvodních rozjíždkách. Na druhou stranu jsem byl moc rád, že se tato závada s fatálními následky neprojevila už v sobotním závěru rakouské soutěže,“ vysvětlil v Sosnové jezdec Jan Černý.
Rallye Waldviertel – absolutní klasifikace:1. Baumschlager – Zeltner 1 :34:05,02. Mrlik – Noll +23,4 +23,43. Černý – Černohorský +26,2 +2,8(všichni na voze Škoda Fabia R5) Více informací a foto/video materiálů na:
http://cernyracing.com/media/ https://www.facebook.com/cernyracing/ https://www.youtube.com/watch?v=fz-fAR50W2s https://www.instagram.com/jancernyrally/
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.