Global Assistance Setkání mistrů předvedlo o víkendu krásu motorsportu široké veřejnosti.
Závodění na ostří nože, zábava a divácká show, to všechno bylo součástí patnáctého ročníku Global Assistance Setkání mistrů, které o víkendu hostil Autodrom v Sosnové u České Lípy. Po celý víkend se zde závodníci z rally, autokrosu a rallycrossu připravovali na nedělní finálové jízdy, v nichž předvedli svou rychlost. Zápolení na trati autodromu po celý víkend sledovalo více než 6 000 diváků, kteří měli možnost vidět ty nejmodernější závodní speciály, stejně jako historické skvosty astronomické hodnoty. Během divácké show se návštěvníkům XV. Global Assistance Setkání mistrů předvedl například norský závodník Johny Haugland, který před zraky diváků přijal gratulaci k jeho dovršeným sedmdesáti letům, z nichž podstatnou část strávil po boku značky Škoda. Nic ze svého jezdeckého umění neztratila ani finská hvězda rallysportu první velikosti, Markku Alén s Toyotou Corolla WRC, který ve třech duelech odplatil svou loňskou porážku sedminásobnému mistru České republiky v rally, Václavu Pechovi jun. s Porsche 911 GT3. Diváci ovacemi odměnili i showmany z Itálie, kteří přivezli historické skvosty značky Lancia, stejně jako české závodníky, kteří v exhibici řádili se silnými vozy Audi Quattro. V divokých smycích projížděli celou trať drifteři a předváděli atraktivitu tohoto mladého odvětví motorsportu.
Prosluněná neděle 20. listopadu v Sosnové u České Lípy při XV. Global Assistance Setkání mistrů nabídla ale také hodnotný motorsport v rámci měřených jízd muže proti muži. Vyřazovacím způsobem proti sobě bojovali zástupci všech motoristických disciplín a ukazovali divákům, že ne vždy je nejlepší výkon na trati spojen s nejvyšším výkonem motoru. Do finálových jízd A i B například pokaždé postoupili jezdci z autokrosu, jejichž buggyny nejsou na asfaltovém povrchu Autodromu Sosnová úplně doma. Na kluzkém asfaltu, kde během roku probíhají hlavně kurzy bezpečné jízdy pro širokou veřejnost, se ale dařilo lehkým a výkonným strojům, a v samotném superfinále proti sobě bojoval Petr Nikodém s buggy a Grzegorz Grzyb z Polska se Škodou Fabia R5. Z absolutního prvenství se nakonec radoval soutěžní jezdec Grzyb, který se stal současně i vítězem kategorie Rally před Martinem Koči s Fordem Fiesta R5 ze Slovenska a Martinem Vlčkem s Fordem Fiesta R5. V kategorii cross se z vítězství radoval Petr Nikodém se Suzuki GSX-R 1,6 před Janem Kunešem s buggy Yamaha RSK Kart a třetím Petrem Doležalem s kartem Honda CBR600RR RSK Kart.
Patnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů se povedl a mnozí ze zahraničních i domácích účastníků už teď potvrdili, že se budou chtít zúčastnit dalšího klání v Sosnové. Svou účast na některém z dalších ročníků potvrdil i dvojnásobný mistr světa v rally Marcus Grönholm, který měl být hlavní hvězdou programu, ale nakonec kvůli úrazu nemohl do České republiky přiletět.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.