Global Assistance Setkání mistrů předvedlo o víkendu krásu motorsportu široké veřejnosti.
Závodění na ostří nože, zábava a divácká show, to všechno bylo součástí patnáctého ročníku Global Assistance Setkání mistrů, které o víkendu hostil Autodrom v Sosnové u České Lípy. Po celý víkend se zde závodníci z rally, autokrosu a rallycrossu připravovali na nedělní finálové jízdy, v nichž předvedli svou rychlost. Zápolení na trati autodromu po celý víkend sledovalo více než 6 000 diváků, kteří měli možnost vidět ty nejmodernější závodní speciály, stejně jako historické skvosty astronomické hodnoty. Během divácké show se návštěvníkům XV. Global Assistance Setkání mistrů předvedl například norský závodník Johny Haugland, který před zraky diváků přijal gratulaci k jeho dovršeným sedmdesáti letům, z nichž podstatnou část strávil po boku značky Škoda. Nic ze svého jezdeckého umění neztratila ani finská hvězda rallysportu první velikosti, Markku Alén s Toyotou Corolla WRC, který ve třech duelech odplatil svou loňskou porážku sedminásobnému mistru České republiky v rally, Václavu Pechovi jun. s Porsche 911 GT3. Diváci ovacemi odměnili i showmany z Itálie, kteří přivezli historické skvosty značky Lancia, stejně jako české závodníky, kteří v exhibici řádili se silnými vozy Audi Quattro. V divokých smycích projížděli celou trať drifteři a předváděli atraktivitu tohoto mladého odvětví motorsportu.
Prosluněná neděle 20. listopadu v Sosnové u České Lípy při XV. Global Assistance Setkání mistrů nabídla ale také hodnotný motorsport v rámci měřených jízd muže proti muži. Vyřazovacím způsobem proti sobě bojovali zástupci všech motoristických disciplín a ukazovali divákům, že ne vždy je nejlepší výkon na trati spojen s nejvyšším výkonem motoru. Do finálových jízd A i B například pokaždé postoupili jezdci z autokrosu, jejichž buggyny nejsou na asfaltovém povrchu Autodromu Sosnová úplně doma. Na kluzkém asfaltu, kde během roku probíhají hlavně kurzy bezpečné jízdy pro širokou veřejnost, se ale dařilo lehkým a výkonným strojům, a v samotném superfinále proti sobě bojoval Petr Nikodém s buggy a Grzegorz Grzyb z Polska se Škodou Fabia R5. Z absolutního prvenství se nakonec radoval soutěžní jezdec Grzyb, který se stal současně i vítězem kategorie Rally před Martinem Koči s Fordem Fiesta R5 ze Slovenska a Martinem Vlčkem s Fordem Fiesta R5. V kategorii cross se z vítězství radoval Petr Nikodém se Suzuki GSX-R 1,6 před Janem Kunešem s buggy Yamaha RSK Kart a třetím Petrem Doležalem s kartem Honda CBR600RR RSK Kart.
Patnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů se povedl a mnozí ze zahraničních i domácích účastníků už teď potvrdili, že se budou chtít zúčastnit dalšího klání v Sosnové. Svou účast na některém z dalších ročníků potvrdil i dvojnásobný mistr světa v rally Marcus Grönholm, který měl být hlavní hvězdou programu, ale nakonec kvůli úrazu nemohl do České republiky přiletět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.