Jedna z hlavních hvězd Setkání mistrů Marcus Grönholm musí ze zdravotních důvodů vynechat Setkání mistrů.
Letošní patnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů bohužel neozdobí svou účastí dlouho dopředu potvrzená hvězda světového rallysportu, kterou byl Fin Marcus Grönholm. Ten při exhibičním vystoupení na motoristické slavnosti ve Švédsku utrpěl úraz, jehož následky si z počátku dvojnásobný mistr světa tolik nepřipouštěl, až následně jej donutily vyhledat lékaře, který Grönholmovi jednoznačně zakázal v nejbližší době cestování letadlem. Marcus Grönholm měl na Global Assistance Setkání mistrů již připravenou Toyotu Corolla WRC z týmu invelt, zaplacené letenky, ubytování a to vše teď bohužel přijde vniveč. „Nedá se nic dělat. Jsou věci, které nemůžeme nijak ovlivnit, a mohou se stát každému z nás. S Marcusem Grönholmem jsme v těchto hodinách byli v dost intenzivním telefonickém kontaktu a stále jsme se snažili alespoň o jeho fyzickou přítomnost na Setkání mistrů, ale lékař mu kvůli povaze úrazu zakázal cestování letadlem. Marcus nám slíbil, že udělá všechno proto, aby se na Setkání mistrů objevil někdy v budoucnu. Myslím ale, že se nám díky invelt teamu a Markku Alénovi podaří diváky nijak neochudit a již připravenou Toyotu Corolla WRC uvidí v rukou těch nejlepších závodníků, kteří v Sosnové budou. Posadí se totiž do ní na střídačku právě Markku Alén a Václav Pech jun.,“ říká Pavel Dušánek, ředitel Autodromu Sosnová u České Lípy.
XV. Global Assistance Setkání mistrů tedy přišlo o jednu z hvězd, ale seznam přihlášených zůstává i přesto neskutečně našlapaný skvělými jezdci se špičkovou technikou. Více než čtyři desítky závodníků se utkají v soubojích muže proti muži, na upravené trati autodromu, kde se letos nepojede přes most a diváci tak budou mít možnost sledovat nevšední pohled na trať a nové zatáčky. Finská legenda světového rally Markku Alén je již v Praze a těší se na souboj s Václavem Pechem jun., s nímž loni bojoval až do finálových jízd. Ze špičkových soutěžních jezdců na startu XV. Global Assistance Setkání mistrů jmenujme dále například Martina Vlčka s Fordem Fiesta R5, Jana Černého se Škodou Fabia R5, Johna Hauglanda z Norska se Škodou 130 LR, Jaromíra Tomaštíka se Subaru Impreza WRC, slovenského účastníka MS v rally Martina Kočiho s Fordem Fiesta R5, autokrosaře Jaroslava Hoška a Jakuba Kubíčka se Superbuggy, a mnoho dalších špičkových závodníků.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.