Jedna z hlavních hvězd Setkání mistrů Marcus Grönholm musí ze zdravotních důvodů vynechat Setkání mistrů.
Letošní patnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů bohužel neozdobí svou účastí dlouho dopředu potvrzená hvězda světového rallysportu, kterou byl Fin Marcus Grönholm. Ten při exhibičním vystoupení na motoristické slavnosti ve Švédsku utrpěl úraz, jehož následky si z počátku dvojnásobný mistr světa tolik nepřipouštěl, až následně jej donutily vyhledat lékaře, který Grönholmovi jednoznačně zakázal v nejbližší době cestování letadlem. Marcus Grönholm měl na Global Assistance Setkání mistrů již připravenou Toyotu Corolla WRC z týmu invelt, zaplacené letenky, ubytování a to vše teď bohužel přijde vniveč. „Nedá se nic dělat. Jsou věci, které nemůžeme nijak ovlivnit, a mohou se stát každému z nás. S Marcusem Grönholmem jsme v těchto hodinách byli v dost intenzivním telefonickém kontaktu a stále jsme se snažili alespoň o jeho fyzickou přítomnost na Setkání mistrů, ale lékař mu kvůli povaze úrazu zakázal cestování letadlem. Marcus nám slíbil, že udělá všechno proto, aby se na Setkání mistrů objevil někdy v budoucnu. Myslím ale, že se nám díky invelt teamu a Markku Alénovi podaří diváky nijak neochudit a již připravenou Toyotu Corolla WRC uvidí v rukou těch nejlepších závodníků, kteří v Sosnové budou. Posadí se totiž do ní na střídačku právě Markku Alén a Václav Pech jun.,“ říká Pavel Dušánek, ředitel Autodromu Sosnová u České Lípy.
XV. Global Assistance Setkání mistrů tedy přišlo o jednu z hvězd, ale seznam přihlášených zůstává i přesto neskutečně našlapaný skvělými jezdci se špičkovou technikou. Více než čtyři desítky závodníků se utkají v soubojích muže proti muži, na upravené trati autodromu, kde se letos nepojede přes most a diváci tak budou mít možnost sledovat nevšední pohled na trať a nové zatáčky. Finská legenda světového rally Markku Alén je již v Praze a těší se na souboj s Václavem Pechem jun., s nímž loni bojoval až do finálových jízd. Ze špičkových soutěžních jezdců na startu XV. Global Assistance Setkání mistrů jmenujme dále například Martina Vlčka s Fordem Fiesta R5, Jana Černého se Škodou Fabia R5, Johna Hauglanda z Norska se Škodou 130 LR, Jaromíra Tomaštíka se Subaru Impreza WRC, slovenského účastníka MS v rally Martina Kočiho s Fordem Fiesta R5, autokrosaře Jaroslava Hoška a Jakuba Kubíčka se Superbuggy, a mnoho dalších špičkových závodníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.