Jméno norského závodníka rally Johna Hauglanda je nesmazatelně spojeno se značkou Škoda.
Bývalý jezdec továrního týmu Škoda Motorsport ze sedmdesátých a osmdesátých let, Nor John Haugland v letošním roce dosáhl významného životního jubilea, kterým je dovršení sedmdesáti let. Závodník, který spojil svá nejlepší závodnická léta se značkou s okřídleným šípem z Mladé Boleslavi, se představí divákům XV. Global Assistance Setkání mistrů při exhibičních jízdách hned se třemi soutěžními vozy, s nimiž v minulosti závodil. Johna Hauglanda diváci uvidí za volantem historické soutěžní Škody Octavia ze šedesátých let, pak vyzkouší originální soutěžní vůz Škoda 130 LR skupiny B s ním sbíral úspěchy na tratích mistrovství světa v rally osmdesátých letech a následně si zkusí i soutěžní Škodu Favorit skupiny A v jejíž éře končil svou úspěšnou kariéru soutěžního jezdce. John Haugland na Setkání mistrů do Sosnové pozval také tři ze svých bývalých spolujezdců, kteří jej navigovali na rychlostních zkouškách v mistrovství světa v rally s automobily značky Škoda. Do Sosnové tak přijede paní Monika Eckardt z Německa, pan Jan – Olof Bohlin ze Švédska, a pan Arild Antonsen z Norska. Fanoušci motorsportu tak budou mít jedinečnou možnost získat podpis těchto legend na společné autogramiádě, případně při společném focení všech hvězd XV. Global Assistance Setkání mistrů.
John Haugland v současné době působí v roli učitele v rally škole, kterou provozuje v Norsku a jejímiž absolventy jsou například mistr světa v rally a rallycrossu Petter Solberg či český závodník Martin Semerád. Nejúspěšnějším obdobím kariéry tohoto norského závodníka byla osmdesátá léta, kdy nejprve sedlal legendární Škodu 130 RS s níž dokázal sbírat vavříny na zahraničních tratích a reprezentovat tak značku Škoda. Haugland byl ale dobře známým závodníkem i pro české milovníky automobilových soutěží, které zaujal především opakovaným vítězstvím na populární Barum Rally a také na Rally Škoda, předchůdkyni dnešní Rally Bohemia. Jedním z vozů, které John Haugland v Sosnové na XV. Global Assistance Setkání mistrů předvede, bude také Škoda 130 LR z dílny Jaroslava Malého, který originální soutěžní automobil Hauglandovi zapůjčí. XV. Global Assistance Setkání mistrů se uskuteční na Autodromu Sosnová u České Lípy v neděli 20. listopadu. Více na www.autodrom.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.