Již téměř pětatřicet let je největší tuzemská automobilová soutěž, Barum Czech Rally Zlín, spojena s mezinárodním šampionátem Mistrovství Evropy v rally. A tato vazba zůstává neporušena i pro rok 2017 – barumka je totiž opět zařazena do seriálu FIA ERC, kde patří k pilířům tohoto mezinárodního šampionátu a jeho dlouhodobým stálicím.
Sedmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín bude krokem do druhé dekády vzájemné spolupráce zlínských pořadatelů s promotérskou společností Eurosport Events Ltd. Ta v roce 2007 na Moravu poprvé přivedla tehdy čerstvě vytvořený mezinárodní seriál Intercontinental Rally Challenge, který se rychle stal velice populárním mezi soukromými jezdci i oficiálními značkovými týmy. Díky IRC se na startu barumky pravidelně objevovala jména, která dnes patří ke špičce mistrovství světa – např. Kris Meeke, Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen či Craig Breen. Postupným vývojem se seriál IRC stále více sbližoval s mistrovstvím Evropy a tento svazek postoupil do nové dimenze v roce 2013, kdy se oba šampionáty pod pokračujícím krytím Eurosportu sloučily pod tradiční hlavičku FIA ERC. A Barum Czech Rally Zlín byla opět u toho.
V průběhu letošního října organizátoři zlínské soutěže doladili s Eurosport Events Ltd. novou smlouvu, která potvrzuje zařazení Barum Czech Rally Zlín do kalendáře FIA ERC na následující dva roky. „Pokračování dlouholeté spolupráce s Barum Czech Rally Zlín je skvělou zprávou. Nejenže jedna z nejkvalitnějších a nejpopulárnějších rally bude opět součástí kalendáře ERC a juniorského mistrovství Evropy, ale rovněž se prohloubí vztah s profesionálním, loajálním a odhodlaným týmem zlínských pořadatelů. A to je tým, který byl vždy nakloněný novým nápadům a důležitým aktivitám, jako například realizace ERC Junior Academy v letošním roce. Barum Czech Rally Zlín je s mistrovstvím Evropy historicky spjatá a proto se těšíme na další pokračování tohoto dlouhodobého svazku,“ říká zástupce Eurosport Events a hlavní koordinátor šampionátu FIA ERC, Jean-Baptiste Ley.
Miloslav Regner, dlouholetý ředitel Barum Czech Rally Zlín, k tomu dodává: „Z realistického pohledu je Mistrovství Evropy nejvyšším rally seriálem FIA, který jsme schopni v České republice uspořádat. Zhruba před deseti lety jsme sice uvažovali také o mistrovství světa WRC, ale po dekádě s IRC, resp. obnoveným evropským šampionátem jsme přesvědčení, že rozhodnutí jít cestou těchto seriálů zaměřených hlavně na privátní týmy a jezdce bylo správné z pohledu všech zúčastněných stran. Rok co rok se snažíme na barumce držet vysokou laťku a taky přinést něco navíc a jsem rád, že se k nám jezdci i fanoušci pravidelně vracejí. Pevně věřím, že si bohatě užijí také nadcházející sedmačtyřicátý ročník!“
Barum Czech Rally Zlín v příští sezoně zůstane věrná svému obvyklému datu konání, uskuteční se o posledním prázdninovém víkendu ve dnech 25. – 27. 8. 2017*. Samotný závod bude opět doplňovat bohatý doprovodný program v čele se Star Rally Historic, která v příštím roce rovněž oslaví své první kulatiny.
* podléhá schválení FIA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.