Již téměř pětatřicet let je největší tuzemská automobilová soutěž, Barum Czech Rally Zlín, spojena s mezinárodním šampionátem Mistrovství Evropy v rally. A tato vazba zůstává neporušena i pro rok 2017 – barumka je totiž opět zařazena do seriálu FIA ERC, kde patří k pilířům tohoto mezinárodního šampionátu a jeho dlouhodobým stálicím.
Sedmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín bude krokem do druhé dekády vzájemné spolupráce zlínských pořadatelů s promotérskou společností Eurosport Events Ltd. Ta v roce 2007 na Moravu poprvé přivedla tehdy čerstvě vytvořený mezinárodní seriál Intercontinental Rally Challenge, který se rychle stal velice populárním mezi soukromými jezdci i oficiálními značkovými týmy. Díky IRC se na startu barumky pravidelně objevovala jména, která dnes patří ke špičce mistrovství světa – např. Kris Meeke, Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen či Craig Breen. Postupným vývojem se seriál IRC stále více sbližoval s mistrovstvím Evropy a tento svazek postoupil do nové dimenze v roce 2013, kdy se oba šampionáty pod pokračujícím krytím Eurosportu sloučily pod tradiční hlavičku FIA ERC. A Barum Czech Rally Zlín byla opět u toho.
V průběhu letošního října organizátoři zlínské soutěže doladili s Eurosport Events Ltd. novou smlouvu, která potvrzuje zařazení Barum Czech Rally Zlín do kalendáře FIA ERC na následující dva roky. „Pokračování dlouholeté spolupráce s Barum Czech Rally Zlín je skvělou zprávou. Nejenže jedna z nejkvalitnějších a nejpopulárnějších rally bude opět součástí kalendáře ERC a juniorského mistrovství Evropy, ale rovněž se prohloubí vztah s profesionálním, loajálním a odhodlaným týmem zlínských pořadatelů. A to je tým, který byl vždy nakloněný novým nápadům a důležitým aktivitám, jako například realizace ERC Junior Academy v letošním roce. Barum Czech Rally Zlín je s mistrovstvím Evropy historicky spjatá a proto se těšíme na další pokračování tohoto dlouhodobého svazku,“ říká zástupce Eurosport Events a hlavní koordinátor šampionátu FIA ERC, Jean-Baptiste Ley.
Miloslav Regner, dlouholetý ředitel Barum Czech Rally Zlín, k tomu dodává: „Z realistického pohledu je Mistrovství Evropy nejvyšším rally seriálem FIA, který jsme schopni v České republice uspořádat. Zhruba před deseti lety jsme sice uvažovali také o mistrovství světa WRC, ale po dekádě s IRC, resp. obnoveným evropským šampionátem jsme přesvědčení, že rozhodnutí jít cestou těchto seriálů zaměřených hlavně na privátní týmy a jezdce bylo správné z pohledu všech zúčastněných stran. Rok co rok se snažíme na barumce držet vysokou laťku a taky přinést něco navíc a jsem rád, že se k nám jezdci i fanoušci pravidelně vracejí. Pevně věřím, že si bohatě užijí také nadcházející sedmačtyřicátý ročník!“
Barum Czech Rally Zlín v příští sezoně zůstane věrná svému obvyklému datu konání, uskuteční se o posledním prázdninovém víkendu ve dnech 25. – 27. 8. 2017*. Samotný závod bude opět doplňovat bohatý doprovodný program v čele se Star Rally Historic, která v příštím roce rovněž oslaví své první kulatiny.
* podléhá schválení FIA
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.