Nestáva sa často, že jazdci jedného tímu obsadia všetky tri miesta absolútneho poradia. RUFA SPORT Team to v rámci podujatia KESKOMOBILE AUTO SHOW 2016 dokázal.
Tomáš Kostka – Ladislav Kučera, Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel a Simone Tempestini - Mark Banca. Také bolo absolútne poradie v rámci víkendovej AUTO SHOW, podujatí, ktoré už po siedmykrát odštartovalo na SLOVAKIA RINGU. Všetky tri menované posádky pritom reprezentovali jediný tím, ktorým bol slovenský RUFA SPORT.
Už od úvodu súťaže, ktorá má síce v názve zakódované slovíčko „show“, by mohli fanúšikovia očakávať od jazdcov voľnejšie tempo. To však zvykom nebýva a tak aj na AUTO SHOW sa bojuje hneď od prvých metrov súťaže. Túto taktiku najlepšie zvládol Tomáš Kostka, ktorého vo vozidle Ford Focus WRC navigoval Ladislav Kučera. Vyhrali nielen prvú, ale aj ďalšie dve rýchlostné skúšky, čo im samozrejme zabezpečilo nielen absolútne víťazstvo, ale aj prvenstvo v triede NG1.
Ďalšia dvojica posádok RUFA SPORT Teamu sa predstavila s vozidlami špecifikácie R5. Na Škode Fabia R5 odštartoval aktuálny majster Poľska, či štvornásobný absolútny slovenský rally šampión Grzegorz Grzyb s Jakubom Wróblom. Na získanie striebra v absolútnom poradí tejto posádke stačilo dojazdiť jedenkrát na druhom, jedenkrát na treťom a štvrtom mieste. Grzegorz s Jakubom sa zároveň stali aj víťazmi triedy 2.
Najväčšiu pozornosť všetkých fanúšikov v rámci KESKOMOBILE AUTO SHOW pútal aktuálny svetový šampión seriálu JWRC, Simone Tempestini, ktorého navigoval vo Forde Fiesta R5 Mark Banca. Simone divákom na upršanom SLOVAKIA RINGU predviedol divákom jazdu hodnú majstra sveta a v cieli sa tešil zo zisku bronzovej priečky v absolútnom poradí, ale aj z druhého miesta v triede 2.
„Na Auto Show náš RUFA SPORT Team aj v tomto roku priviezol najlepšiu zostavu, čo sa nám podarilo dokázať aj umiestnením v absolútnom poradí, keď všetky stupne na pódiu pre najlepších obsadili posádky RUFA SPORT Teamu. Toto sa zatiaľ ešte nikomu nepodarilo a ja som na to patrične hrdý. Prepísali sme históriu. Súťaž bola nádherná, teda ak si odmyslíme neskutočne chladné a upršané počasie. Rally súťaže sa však jazdia za každého počasia, takže sa nesťažujeme. Aspoň sme divákom ukázali, že rally posádky nič nezastaví. A práve preto je táto disciplína zo všetkých automobilových najkrajšia. Moje poďakovanie patrí všetkým. Počnúc jazdcami, spolujazdcami, cez mechanikov, fanúškov, či partnerov tímu, ktorých nás prišlo práve na Auto Show podporiť množstvo. My sme ich radi pohostili, niektorých naši jazdci aj povozili po trati. Myslím, že sme všetci zažili nádherné dva dni, plné vzrušenia a krásnych jazdeckých výkonov,“ povedal Ľubomír Kleman, manažér RUFA SORT Teamu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.