V sezoně 2016 pokračoval značkový Pohár Pirelli, kde mohou bodovat úspěšní jezdci napříč všemi třídami bez rozdílu. Kdo letos uspěl v Poháru Pirelli?
Ještě na poslední soutěži sezony Mistrovství České republiky v rally, kterou byla Rally Příbram, se bojovalo o body do Poháru Pirelli a nebylo zcela jasno, kdo se stane jeho vítězem. Na stupně vítězů středočeské soutěže se postavily dvě posádky, které obouvaly pneumatiky Pirelli. Byli to vítězové Jan Dohnal s Michalem Ernstem s Fordem Focus WRC a třetí Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou startující se Škodou Fabia R5, kteří sváděli skvělý souboj s Janem Černým a Petrem Černohorským s další Fábií R5 na pneumatikách Pirelli. Úspěch pneumatiky Pirelli slavily i mezi dvoukolkami, kde zvítězila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2.
Celkovým vítězem Poháru Pirelli v Mistrovství České republiky v rally se i přes odstoupení na Rally Příbram stala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl startující s Peugeotem 208 R2. Ti během roku patřili vždy k nejrychlejším posádkám s dvoukolkou a až do poslední soutěže bojovali o titul v kategorii 2WD, který jim nakonec těsně unikl. Získali ale mistrovský titul v nesmírně kvalitně obsazené třídě 6, která letos patřila k ozdobám každé soutěže. Gratulujeme k tomuto výsledku a zisku finanční prémie ve výši 50 000,- Kč. Na druhém místě v Poháru Pirelli v MČR rally v roce 2016 skončila úspěšná posádka třídy 8 ve složení Václav Stejskal jun. – Stanislav Viktora jun., startující celou sezonu s Renaultem Clio Sport. Během celého roku patřili k suverénům ve třídě a získávají finanční prémii 25 000,- Kč. Třetí místo si za své celoroční výsledky zasloužila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, kteří celý rok bojovali o místa nejvyšší ve třídě 3, kde jim k lepšímu výsledku chyběla jen větší vyrovnanost. Této dvojici rychlost rozhodně nechybí a v příštím roce se můžeme těšit na jejich boj o titul ve třídě 3. Získávají finanční prémii 15 000,- Kč. Ve třídě 3 ještě zůstaneme u celkově čtvrté posádky Poháru Pirelli v MČR, kdy toto umístění a finanční prémii 10 000,- Kč získala posádka Jaroslav Pešl - Roman Pešek s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na pátém místě, což znamená finanční prémii 5 000,- Kč, v konečném součtu skončila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek startující v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2.
Úplně poslední soutěží Rallysprint série byla v této sezoně Rally Vsetín, kde se sjela velmi dobrá konkurence a za pěkného počasí se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Nejrychlejší posádkou Rally Vsetín se stala dvojice Martin Vlček – Jindřiška Žáková startující s Fordem Fiesta R5 a tato posádka také sázela na pneumatiky Pirelli. Vítězi Rally Vsetín v hodnocení Rallysprint série se stala posádka Patrik Rujbr – Veronika Římalová s Renaultem Clio R3T, kteří také maximálně uspěli v celkových součtech bodů Poháru Pirelli v sezoně 2016 v Rallysprint sérii. Během celé sezony udávali tempo mezi dvoukolkami, které mohou bodovat do Rallysprint série, a pneumatiky Pirelli jim k tomuto skvělému výsledku pomohly. První místo v Poháru Pirelli znamená finanční prémii 50 000,- Kč. Gratulujeme! Na druhém místě v Poháru Pirelli si při své první kompletní soutěžní sezoně dojeli Jakub Rejlek s Liborem Hlisnikovským startující ve třídě 5 s Citroënem DS3 R3T. Přináleží jim za to finanční prémie 25 000,- Kč, což jistě podtrhne úspěch při jejich debutu v rally. Třetí místo v Poháru Pirelli v Rallysprint sérii vybojovala posádka startující ve třídě 6 s Peugeotem 208 R2 ve složení René Dohnal – Roman Švec a zaslouží si tak finanční prémii 15 000,- Kč. Čtvrtá příčka a současně finanční prémie 10 000,- Kč patří posádce Daniel Zpěvák – Pavol Kušnier s Peugeotem 208 R2. Pátá příčka spolu s prémií 5 000,- Kč v Poháru Pirelli v Rallysprint sérii nakonec připadla také posádce startující ve třídě 6, kdy tohoto umístění dosáhli Marcel Svačina s Petrem Těšínským startující během roku s Citroënem C2 R2.
Pohár Pirelli v rally byl i v roce 2016 úspěšným a pořadatelé znovu potěšil narůstající počet posádek, které v automobilových soutěžích spoléhají na kvalitu a cenovou výhodnost pneumatik Pirelli. V tomto roce jsme zaznamenali rekordní počty v umístění na stupních vítězů, jak v absolutním pořadí, tak v jednotlivých třídách a to je potěšující a potvrzuje to kvalitu značky Pirelli. Pořadatelé Poháru Pirelli všem závodníkům na pneumatikách Pirelli gratulují k jejich úspěchům během celé sezony, účastníkům Poháru Pirelli navíc za účast v tomto značkovém poháru a těšíme se na další sezonu v rally v České republice, kde bude Pirelli opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.