V sezoně 2016 pokračoval značkový Pohár Pirelli, kde mohou bodovat úspěšní jezdci napříč všemi třídami bez rozdílu. Kdo letos uspěl v Poháru Pirelli?
Ještě na poslední soutěži sezony Mistrovství České republiky v rally, kterou byla Rally Příbram, se bojovalo o body do Poháru Pirelli a nebylo zcela jasno, kdo se stane jeho vítězem. Na stupně vítězů středočeské soutěže se postavily dvě posádky, které obouvaly pneumatiky Pirelli. Byli to vítězové Jan Dohnal s Michalem Ernstem s Fordem Focus WRC a třetí Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou startující se Škodou Fabia R5, kteří sváděli skvělý souboj s Janem Černým a Petrem Černohorským s další Fábií R5 na pneumatikách Pirelli. Úspěch pneumatiky Pirelli slavily i mezi dvoukolkami, kde zvítězila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2.
Celkovým vítězem Poháru Pirelli v Mistrovství České republiky v rally se i přes odstoupení na Rally Příbram stala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl startující s Peugeotem 208 R2. Ti během roku patřili vždy k nejrychlejším posádkám s dvoukolkou a až do poslední soutěže bojovali o titul v kategorii 2WD, který jim nakonec těsně unikl. Získali ale mistrovský titul v nesmírně kvalitně obsazené třídě 6, která letos patřila k ozdobám každé soutěže. Gratulujeme k tomuto výsledku a zisku finanční prémie ve výši 50 000,- Kč. Na druhém místě v Poháru Pirelli v MČR rally v roce 2016 skončila úspěšná posádka třídy 8 ve složení Václav Stejskal jun. – Stanislav Viktora jun., startující celou sezonu s Renaultem Clio Sport. Během celého roku patřili k suverénům ve třídě a získávají finanční prémii 25 000,- Kč. Třetí místo si za své celoroční výsledky zasloužila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, kteří celý rok bojovali o místa nejvyšší ve třídě 3, kde jim k lepšímu výsledku chyběla jen větší vyrovnanost. Této dvojici rychlost rozhodně nechybí a v příštím roce se můžeme těšit na jejich boj o titul ve třídě 3. Získávají finanční prémii 15 000,- Kč. Ve třídě 3 ještě zůstaneme u celkově čtvrté posádky Poháru Pirelli v MČR, kdy toto umístění a finanční prémii 10 000,- Kč získala posádka Jaroslav Pešl - Roman Pešek s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na pátém místě, což znamená finanční prémii 5 000,- Kč, v konečném součtu skončila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek startující v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2.
Úplně poslední soutěží Rallysprint série byla v této sezoně Rally Vsetín, kde se sjela velmi dobrá konkurence a za pěkného počasí se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Nejrychlejší posádkou Rally Vsetín se stala dvojice Martin Vlček – Jindřiška Žáková startující s Fordem Fiesta R5 a tato posádka také sázela na pneumatiky Pirelli. Vítězi Rally Vsetín v hodnocení Rallysprint série se stala posádka Patrik Rujbr – Veronika Římalová s Renaultem Clio R3T, kteří také maximálně uspěli v celkových součtech bodů Poháru Pirelli v sezoně 2016 v Rallysprint sérii. Během celé sezony udávali tempo mezi dvoukolkami, které mohou bodovat do Rallysprint série, a pneumatiky Pirelli jim k tomuto skvělému výsledku pomohly. První místo v Poháru Pirelli znamená finanční prémii 50 000,- Kč. Gratulujeme! Na druhém místě v Poháru Pirelli si při své první kompletní soutěžní sezoně dojeli Jakub Rejlek s Liborem Hlisnikovským startující ve třídě 5 s Citroënem DS3 R3T. Přináleží jim za to finanční prémie 25 000,- Kč, což jistě podtrhne úspěch při jejich debutu v rally. Třetí místo v Poháru Pirelli v Rallysprint sérii vybojovala posádka startující ve třídě 6 s Peugeotem 208 R2 ve složení René Dohnal – Roman Švec a zaslouží si tak finanční prémii 15 000,- Kč. Čtvrtá příčka a současně finanční prémie 10 000,- Kč patří posádce Daniel Zpěvák – Pavol Kušnier s Peugeotem 208 R2. Pátá příčka spolu s prémií 5 000,- Kč v Poháru Pirelli v Rallysprint sérii nakonec připadla také posádce startující ve třídě 6, kdy tohoto umístění dosáhli Marcel Svačina s Petrem Těšínským startující během roku s Citroënem C2 R2.
Pohár Pirelli v rally byl i v roce 2016 úspěšným a pořadatelé znovu potěšil narůstající počet posádek, které v automobilových soutěžích spoléhají na kvalitu a cenovou výhodnost pneumatik Pirelli. V tomto roce jsme zaznamenali rekordní počty v umístění na stupních vítězů, jak v absolutním pořadí, tak v jednotlivých třídách a to je potěšující a potvrzuje to kvalitu značky Pirelli. Pořadatelé Poháru Pirelli všem závodníkům na pneumatikách Pirelli gratulují k jejich úspěchům během celé sezony, účastníkům Poháru Pirelli navíc za účast v tomto značkovém poháru a těšíme se na další sezonu v rally v České republice, kde bude Pirelli opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.