Závod The Most RALLY #1, který se v sobotu 29. října pojede na mosteckém autodromu jako rallysprintová exhibice, má pro fanoušky příjemné překvapení. Lucie Engová, která dosud ze sedadla spolujezdce navigovala na rallyových tratích svého slavného otce Břetislava, si s ním vymění pozici. V Mostě se tak poprvé v životě postaví na start závodu v jejich historickém speciálu Škoda 130 LR.
Rozhodnutí usednout do kokpitu stotřicítky v roli jezdkyně je podle Lucie reakcí na vydařenou nedělní akci The Most TRACK DAY na autodromu. Intenzivního kurzu sportovní jízdy na velkém závodním okruhu pod vedením ostřílených matadorů motoristického sportu, bratra Tomáše Engeho a Petra Fulína, se totiž se svým otcem a nerozlučnou škodovkou také zúčastnila.
„Táta mě poprvé nechal řídit, moc mě to na dráze bavilo. Navíc jsem ani neudělala ostudu, když jsem držela krok s nadupanými vozy ostatních účastníků kurzu. Nechyběly přitom mezi nimi ani Porsche či BMW se 450 koňskými silami pod kapotou. Na základě této zkušenosti mi pak táta nabídl, abychom se prohodili i při sobotní rally,“ vysvětlila sympatická členka legendární motoristické rodiny.
Lucie přiznává, že má před sobotním závodem trému. Doposud totiž řídila jen civilní vozy. „Mám k rally velký respekt a jsem nervózní. Svezení na okruhu se mi moc líbilo. Teď však přibydou i obslužné komunikace, malý okruh na polygonu a šotolina. Nevím, co to udělá. Ale i kdybych všechno zvládla dobře, je ještě předčasné na nějaké závěry ve smyslu, že natrvalo přebírám v naší dvojici úlohu jezdkyně,“ zhodnotila své pocity.
Letošní sezonu domácího šampionátu historické rally ukončili Břetislav Enge a Lucie Engová na čtvrtém místě. V roce 2015 při své premiéře ve velkém mistrovství byli dokonce vicemistry. „Každopádně budeme závodit dál, oba nás to moc baví. A je jedno, kdo se objeví za volantem,“ uzavřela Lucie.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.