Závod The Most RALLY #1, který se v sobotu 29. října pojede na mosteckém autodromu jako rallysprintová exhibice, má pro fanoušky příjemné překvapení. Lucie Engová, která dosud ze sedadla spolujezdce navigovala na rallyových tratích svého slavného otce Břetislava, si s ním vymění pozici. V Mostě se tak poprvé v životě postaví na start závodu v jejich historickém speciálu Škoda 130 LR.
Rozhodnutí usednout do kokpitu stotřicítky v roli jezdkyně je podle Lucie reakcí na vydařenou nedělní akci The Most TRACK DAY na autodromu. Intenzivního kurzu sportovní jízdy na velkém závodním okruhu pod vedením ostřílených matadorů motoristického sportu, bratra Tomáše Engeho a Petra Fulína, se totiž se svým otcem a nerozlučnou škodovkou také zúčastnila.
„Táta mě poprvé nechal řídit, moc mě to na dráze bavilo. Navíc jsem ani neudělala ostudu, když jsem držela krok s nadupanými vozy ostatních účastníků kurzu. Nechyběly přitom mezi nimi ani Porsche či BMW se 450 koňskými silami pod kapotou. Na základě této zkušenosti mi pak táta nabídl, abychom se prohodili i při sobotní rally,“ vysvětlila sympatická členka legendární motoristické rodiny.
Lucie přiznává, že má před sobotním závodem trému. Doposud totiž řídila jen civilní vozy. „Mám k rally velký respekt a jsem nervózní. Svezení na okruhu se mi moc líbilo. Teď však přibydou i obslužné komunikace, malý okruh na polygonu a šotolina. Nevím, co to udělá. Ale i kdybych všechno zvládla dobře, je ještě předčasné na nějaké závěry ve smyslu, že natrvalo přebírám v naší dvojici úlohu jezdkyně,“ zhodnotila své pocity.
Letošní sezonu domácího šampionátu historické rally ukončili Břetislav Enge a Lucie Engová na čtvrtém místě. V roce 2015 při své premiéře ve velkém mistrovství byli dokonce vicemistry. „Každopádně budeme závodit dál, oba nás to moc baví. A je jedno, kdo se objeví za volantem,“ uzavřela Lucie.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.