Lucie Engová se v Mostě poprvé představí jako závodní jezdkyně

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
PR Autodrom Most 27. října 2016 16:04
Sdílej:

Závod The Most RALLY #1, který se v sobotu 29. října pojede na mosteckém autodromu jako rallysprintová exhibice, má pro fanoušky příjemné překvapení. Lucie Engová, která dosud ze sedadla spolujezdce navigovala na rallyových tratích svého slavného otce Břetislava, si s ním vymění pozici. V Mostě se tak poprvé v životě postaví na start závodu v jejich historickém speciálu Škoda 130 LR.

Rozhodnutí usednout do kokpitu stotřicítky v roli jezdkyně je podle Lucie reakcí na vydařenou nedělní akci The Most TRACK DAY na autodromu. Intenzivního kurzu sportovní jízdy na velkém závodním okruhu pod vedením ostřílených matadorů motoristického sportu, bratra Tomáše Engeho a Petra Fulína, se totiž se svým otcem a nerozlučnou škodovkou také zúčastnila.

„Táta mě poprvé nechal řídit, moc mě to na dráze bavilo. Navíc jsem ani neudělala ostudu, když jsem držela krok s nadupanými vozy ostatních účastníků kurzu. Nechyběly přitom mezi nimi ani Porsche či BMW se 450 koňskými silami pod kapotou. Na základě této zkušenosti mi pak táta nabídl, abychom se prohodili i při sobotní rally,“ vysvětlila sympatická členka legendární motoristické rodiny.

Lucie přiznává, že má před sobotním závodem trému. Doposud totiž řídila jen civilní vozy. „Mám k rally velký respekt a jsem nervózní. Svezení na okruhu se mi moc líbilo. Teď však přibydou i obslužné komunikace, malý okruh na polygonu a šotolina. Nevím, co to udělá. Ale i kdybych všechno zvládla dobře, je ještě předčasné na nějaké závěry ve smyslu, že natrvalo přebírám v naší dvojici úlohu jezdkyně,“ zhodnotila své pocity.

Letošní sezonu domácího šampionátu historické rally ukončili Břetislav Enge a Lucie Engová na čtvrtém místě. V roce 2015 při své premiéře ve velkém mistrovství byli dokonce vicemistry. „Každopádně budeme závodit dál, oba nás to moc baví. A je jedno, kdo se objeví za volantem,“ uzavřela Lucie.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.