V sobotu 22.října odstartoval na Autodromu v Sosnové již pátý ročník populárního seriálu pro amatérské i profesionální závodníky. Na startu se sešlo rekordních 92 účastníků ze všech koutů České republiky.
Po ránu byla trať vlhká a uklouzaná, ale postupně osychala, aby se následně po poledni spustil déšť, který nakonec promluvil i do celkového pořadí. V tréninku byl nejrychlejší Jiří Kratochvíl s desátou evolucí Lanceru před Leošem Hradilem s historickou Škodou 1000 MB a Petrem Semerádem s Mitsubishi deváté evoluce. Již od tréninků bylo znát, že některé speciály byly dokončeny těsně před závodem, protože odtah byl v permanenci skoro po každé druhé jízdě.
Závod nakonec pro sebe trochu kuriózně rozhodla naše velká naděje Petr Semerád, který spěchal za sponzorskými povinnostmi do Bratislavy a startoval tedy do druhé série mezi prvními, tedy ještě na suché trati. Za Petrem Semerádem na druhém místě nakonec skončil Tomáš Hrazdíra před třetím Jiřím Kratochvílem. Stejné pořadí je i v nejsilnější třídě 3.
Třídu 1 (do 1600ccm bez úprav) ovládl stejně jako v minulém roce Tomáš Jarosil s Citroenem Saxo. Druhý skončil Marek Hons a třetí Jan Burget – oba s Peugeotem 106.
Ve třídě 2 (přes 1600ccm bez úprav) svedli velký souboj o vítězství Martin Donát s Alešem Gollnerem (oba Honda Civic TypeR). O pouhých 95 setin sekundy v součtu 4 nejrychlejších okruhů vítězství vybojoval Martin Donát. Třetí místo obsadil Vilém Erben se Škodou Fabia 1.9 TDi.
Ve třídě 4 (do 1600ccm Hobby) zvítězil Max Honig na Toyotě Yaris, když jeho největší soupeř Leoš Hradil (Škoda 1000 MB) neměl mokré pneumatiky a tak souboj před třetí sérií vzdal a skončil na druhém místě. Třetí místo i přes technické problémy (poloosa) vybojoval mladý Lukáš Krupička.
Souboj o vítězství se odehrál i ve třídě 5 (přes 1600ccm Hobby), kdy prvního Karla Maříka na BMW 328 dělilo od druhého Ondřeje Zdražila (Renault 5 GT Turbo) jen 33 setin sekundy. Třetí ve třídě skončil Aleš Hemerka s Alfou Romeo 147.
Podrobné výsledky najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Další závod sedmidílného seriálu MOGUL Driving Cupu se jede v sobotu 26.11.2016. Přihlášení závodníci se mohou těšit na stejnou trať, na které o týden dříve budou závodit mistři nejen České republiky na tradičním Setkání mistrů.
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.