V sobotu 22.října odstartoval na Autodromu v Sosnové již pátý ročník populárního seriálu pro amatérské i profesionální závodníky. Na startu se sešlo rekordních 92 účastníků ze všech koutů České republiky.
Po ránu byla trať vlhká a uklouzaná, ale postupně osychala, aby se následně po poledni spustil déšť, který nakonec promluvil i do celkového pořadí. V tréninku byl nejrychlejší Jiří Kratochvíl s desátou evolucí Lanceru před Leošem Hradilem s historickou Škodou 1000 MB a Petrem Semerádem s Mitsubishi deváté evoluce. Již od tréninků bylo znát, že některé speciály byly dokončeny těsně před závodem, protože odtah byl v permanenci skoro po každé druhé jízdě.
Závod nakonec pro sebe trochu kuriózně rozhodla naše velká naděje Petr Semerád, který spěchal za sponzorskými povinnostmi do Bratislavy a startoval tedy do druhé série mezi prvními, tedy ještě na suché trati. Za Petrem Semerádem na druhém místě nakonec skončil Tomáš Hrazdíra před třetím Jiřím Kratochvílem. Stejné pořadí je i v nejsilnější třídě 3.
Třídu 1 (do 1600ccm bez úprav) ovládl stejně jako v minulém roce Tomáš Jarosil s Citroenem Saxo. Druhý skončil Marek Hons a třetí Jan Burget – oba s Peugeotem 106.
Ve třídě 2 (přes 1600ccm bez úprav) svedli velký souboj o vítězství Martin Donát s Alešem Gollnerem (oba Honda Civic TypeR). O pouhých 95 setin sekundy v součtu 4 nejrychlejších okruhů vítězství vybojoval Martin Donát. Třetí místo obsadil Vilém Erben se Škodou Fabia 1.9 TDi.
Ve třídě 4 (do 1600ccm Hobby) zvítězil Max Honig na Toyotě Yaris, když jeho největší soupeř Leoš Hradil (Škoda 1000 MB) neměl mokré pneumatiky a tak souboj před třetí sérií vzdal a skončil na druhém místě. Třetí místo i přes technické problémy (poloosa) vybojoval mladý Lukáš Krupička.
Souboj o vítězství se odehrál i ve třídě 5 (přes 1600ccm Hobby), kdy prvního Karla Maříka na BMW 328 dělilo od druhého Ondřeje Zdražila (Renault 5 GT Turbo) jen 33 setin sekundy. Třetí ve třídě skončil Aleš Hemerka s Alfou Romeo 147.
Podrobné výsledky najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Další závod sedmidílného seriálu MOGUL Driving Cupu se jede v sobotu 26.11.2016. Přihlášení závodníci se mohou těšit na stejnou trať, na které o týden dříve budou závodit mistři nejen České republiky na tradičním Setkání mistrů.
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?