V sobotu 22.října odstartoval na Autodromu v Sosnové již pátý ročník populárního seriálu pro amatérské i profesionální závodníky. Na startu se sešlo rekordních 92 účastníků ze všech koutů České republiky.
Po ránu byla trať vlhká a uklouzaná, ale postupně osychala, aby se následně po poledni spustil déšť, který nakonec promluvil i do celkového pořadí. V tréninku byl nejrychlejší Jiří Kratochvíl s desátou evolucí Lanceru před Leošem Hradilem s historickou Škodou 1000 MB a Petrem Semerádem s Mitsubishi deváté evoluce. Již od tréninků bylo znát, že některé speciály byly dokončeny těsně před závodem, protože odtah byl v permanenci skoro po každé druhé jízdě.
Závod nakonec pro sebe trochu kuriózně rozhodla naše velká naděje Petr Semerád, který spěchal za sponzorskými povinnostmi do Bratislavy a startoval tedy do druhé série mezi prvními, tedy ještě na suché trati. Za Petrem Semerádem na druhém místě nakonec skončil Tomáš Hrazdíra před třetím Jiřím Kratochvílem. Stejné pořadí je i v nejsilnější třídě 3.
Třídu 1 (do 1600ccm bez úprav) ovládl stejně jako v minulém roce Tomáš Jarosil s Citroenem Saxo. Druhý skončil Marek Hons a třetí Jan Burget – oba s Peugeotem 106.
Ve třídě 2 (přes 1600ccm bez úprav) svedli velký souboj o vítězství Martin Donát s Alešem Gollnerem (oba Honda Civic TypeR). O pouhých 95 setin sekundy v součtu 4 nejrychlejších okruhů vítězství vybojoval Martin Donát. Třetí místo obsadil Vilém Erben se Škodou Fabia 1.9 TDi.
Ve třídě 4 (do 1600ccm Hobby) zvítězil Max Honig na Toyotě Yaris, když jeho největší soupeř Leoš Hradil (Škoda 1000 MB) neměl mokré pneumatiky a tak souboj před třetí sérií vzdal a skončil na druhém místě. Třetí místo i přes technické problémy (poloosa) vybojoval mladý Lukáš Krupička.
Souboj o vítězství se odehrál i ve třídě 5 (přes 1600ccm Hobby), kdy prvního Karla Maříka na BMW 328 dělilo od druhého Ondřeje Zdražila (Renault 5 GT Turbo) jen 33 setin sekundy. Třetí ve třídě skončil Aleš Hemerka s Alfou Romeo 147.
Podrobné výsledky najdete na http://mdc.ms-free.net/2017/
Další závod sedmidílného seriálu MOGUL Driving Cupu se jede v sobotu 26.11.2016. Přihlášení závodníci se mohou těšit na stejnou trať, na které o týden dříve budou závodit mistři nejen České republiky na tradičním Setkání mistrů.
Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Stejně tak nás můžete sledovat i na facebooku Autodromu Sosnová
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.