Rovnako ako v minulých rokoch, aj teraz nepríde tradičná októbrová Rally Vsetín o slovenský RUFA SPORT Team.
V minulom roku ho práve na tejto súťaži reprezentoval tohtoročný Juniorský svetový rally majster, Simone Tempestini, v tomto roku bude RUFA SPORT reprezentovať štvornásobný absolútny slovenský rally šampión, Grzegorz Grzyb. Ten bude na vsetínskych tratiach bojovať po boku spolujazdca Jakuba Wrobela s vozidlom Ford Fiesta R5, s ktorým Grzyb s výnimkou poslednej poľskej súťaže bojoval počas sezóny aj o absolútny poľský rally titul a v konečnom dôsledku s rovnakým vozidlom sa počas tohtoročnej slovenskej sezóny predstavoval aj divákom na Slovensku, kde vybojoval titul prvého vicemajstra.
Ako poznáme slovenský RUFA SPORT Team, ale aj jeho jazdca, je jasné, že vo Vsetíne bude chcieť Grzegorz dojazdiť medzi najlepšími, na bedne. Napriek týmto ambíciám sa mu však počas celej súťaže bude dýchať ľahšie ako na Slovensku, či Poľsku, keďže bude bojovať nie o body do celkového hodnotenia, ale iba o umiestnenie v rámci Pohára organizátora. Napriek tomu ho čaká ťažká cesta, v rámci ktorej musí absolvovať celkovo osem rýchlostných skúšok, ktoré ako dobre vieme, sú vo Vsetíne každý rok nesmierne náročné.
„Samozrejme bude to ťažká súťaž. Vo Vsetíne sme v posledných rokoch veľakrát štartovali a tak vieme, že na rýchlostných skúškach je vďaka prichádzajúcej jeseni množstvo popadaných listov a po raňajších hmlách býva trať nesmierne šmykľavá. Je to však rally a podmienky majú všetci súťažiaci rovnaké. Grzegorz je dobre rozjazdený, počas minulého víkendu absolvoval rally podujatie v rodnom Poľsku, kde mu v konečnom poradí patrilo tretie miesto, pričom sa mu podarilo udržať si pozíciu lídra priebežného poradia poľského rally šampionátu. Verím, že sa mu aj vo Vsetíne bude dariť,“ povedal pred Rally Vsetín manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
XIII. Bonver Partr Rally Vsetín štartuje v dňoch 14. - 15.10.2016 pričom na piatok (14.10.2016) je pre súťažiacich pripravené administratívne a technické preberanie, ale aj obhliadky tratí, či slávnostné predstavenie súťažiacich. Na sobotu (15.10.2016) už organizátor pripravil „ostrú“ súťaž ktorej štart je plánovaný o pol 9-tej ráno a cieľ súťaže je plánovaný na 16 hodinu 35 minútu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?