Rovnako ako v minulých rokoch, aj teraz nepríde tradičná októbrová Rally Vsetín o slovenský RUFA SPORT Team.
V minulom roku ho práve na tejto súťaži reprezentoval tohtoročný Juniorský svetový rally majster, Simone Tempestini, v tomto roku bude RUFA SPORT reprezentovať štvornásobný absolútny slovenský rally šampión, Grzegorz Grzyb. Ten bude na vsetínskych tratiach bojovať po boku spolujazdca Jakuba Wrobela s vozidlom Ford Fiesta R5, s ktorým Grzyb s výnimkou poslednej poľskej súťaže bojoval počas sezóny aj o absolútny poľský rally titul a v konečnom dôsledku s rovnakým vozidlom sa počas tohtoročnej slovenskej sezóny predstavoval aj divákom na Slovensku, kde vybojoval titul prvého vicemajstra.
Ako poznáme slovenský RUFA SPORT Team, ale aj jeho jazdca, je jasné, že vo Vsetíne bude chcieť Grzegorz dojazdiť medzi najlepšími, na bedne. Napriek týmto ambíciám sa mu však počas celej súťaže bude dýchať ľahšie ako na Slovensku, či Poľsku, keďže bude bojovať nie o body do celkového hodnotenia, ale iba o umiestnenie v rámci Pohára organizátora. Napriek tomu ho čaká ťažká cesta, v rámci ktorej musí absolvovať celkovo osem rýchlostných skúšok, ktoré ako dobre vieme, sú vo Vsetíne každý rok nesmierne náročné.
„Samozrejme bude to ťažká súťaž. Vo Vsetíne sme v posledných rokoch veľakrát štartovali a tak vieme, že na rýchlostných skúškach je vďaka prichádzajúcej jeseni množstvo popadaných listov a po raňajších hmlách býva trať nesmierne šmykľavá. Je to však rally a podmienky majú všetci súťažiaci rovnaké. Grzegorz je dobre rozjazdený, počas minulého víkendu absolvoval rally podujatie v rodnom Poľsku, kde mu v konečnom poradí patrilo tretie miesto, pričom sa mu podarilo udržať si pozíciu lídra priebežného poradia poľského rally šampionátu. Verím, že sa mu aj vo Vsetíne bude dariť,“ povedal pred Rally Vsetín manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
XIII. Bonver Partr Rally Vsetín štartuje v dňoch 14. - 15.10.2016 pričom na piatok (14.10.2016) je pre súťažiacich pripravené administratívne a technické preberanie, ale aj obhliadky tratí, či slávnostné predstavenie súťažiacich. Na sobotu (15.10.2016) už organizátor pripravil „ostrú“ súťaž ktorej štart je plánovaný o pol 9-tej ráno a cieľ súťaže je plánovaný na 16 hodinu 35 minútu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.