Rally Příbram rozhodne o vítězích finančních prémií v Poháru Pirelli. Důležité body se rozdaly na předchozí Barum Rally.
Poslední soutěží Mistrovství České republiky v rally v tomto kalendářním roce bude Rally Příbram, která se odjede o prvním říjnovém víkendu, a udělá tak tečku za pěknou sezonou MČR v rally. Před poslední soutěží v Příbrami jsou už jasně patrní největší favorité na vítězství v Poháru Pirelli, ale zcela rozhodnuto ještě nic není. V Poháru Pirelli mohou uspět i posádky z nižších tříd, než je absolutní špička, a dost možná to tak v tomto roce dopadne, a poháry a finanční prémie si odnesou právě tito závodníci. Ještě ale nepředbíhejme. O důležité body do Poháru Pirelli se soupeřilo i na Barum Czech Rally ve Zlíně, která byla letos asi nejnapínavější za poslední roky.
Velký úspěch ve Zlíně zaznamenala posádka Škody Fabia R5 Jan Černý – Petr Černohorský, která kvalit pneumatik Pirelli využívá už několik let, a s Pirelli byl spojený i zisk titulu mistra Evropy ve 2WD, který Honza Černý před lety získal. Letošní třetí místo na slavné Barum Czech Rally ale Jan Černý řadí nejspíše na úplný vrchol své dosavadní kariéry v rally a my mu k tomuto úspěchu gratulujeme. Těší nás, že mu k němu pomohly pneumatiky Pirelli. Jan Černý si z Barumky odváží body za první místo ve třídě 2. Ještě o jeden stupínek výše na Barum Rally dojeli Tomáš Kostka s Ladislavem Kučerou se Škodou Fabia R5. Ti ale nejsou do Poháru Pirelli přihlášeni. Body za druhé místo ve třídě 2 tak do Poháru Pirelli patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou, kteří s Fordem Fiesta R5 odjeli skvělou soutěž. Za nimi na Barumce skončili Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou a s další Škodou Fabia R5.
Ve třídě 3, kam jsou počítány produkční vozy, se z nejvyššího bodového zisku na Barum Rally radovali Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se díky tomuto bodovému zisku dostali mezi dvě nejlepší posádky v rámci Poháru Pirelli absolutně. Body za druhé místo v poháru ve třídě 3 brali Marcel Tuček s Petrem Dufkem také s Mitsubishi a za nimi dojeli Petr Nešetřil s Jiřím Černochem s Mitsubishi desáté evoluce. V tradičně nejsilněji obsazené třídě 6, kde závodí speciály R2, opět uspěli Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2. Dunovský s Glösslem byli nejúspěšnější z Čechů ve třídě, svým výsledkem se přiblížili obhajobě titulu ve třídě 6 a dostali se do čela hodnocení Poháru Pirelli absolutně. Gratulujeme! Na druhém místě v poháru ve třídě 6 dojeli Filip Mareš s Janem Hlouškem rovněž s Peugeotem 208 R2. Třetí v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6 na Barumce dojeli René Dohnal s Romanem Švecem také s Peugeotem 208 R2. Vítězství ve třídě v Poháru Pirelli i celkově si na Barum Rally ve třídě 8 vyjeli Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport, což pro ně znamená, že se jsou aktuálně na třetím místě v Poháru Pirelli. Gratulujeme!
Středočeská Rally Příbram tedy rozhodne o celkových vítězích Poháru Pirelli v Mistrovství České republiky v rally a v mnoha třídách i o titulech mistrů, či vicemistrů republiky. Pneumatiky Pirelli budou opět u toho a věříme, že se s nimi shledáme i na stupních vítězů Rally Příbram ve třídách i absolutně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.