Rally Příbram rozhodne o vítězích finančních prémií v Poháru Pirelli. Důležité body se rozdaly na předchozí Barum Rally.
Poslední soutěží Mistrovství České republiky v rally v tomto kalendářním roce bude Rally Příbram, která se odjede o prvním říjnovém víkendu, a udělá tak tečku za pěknou sezonou MČR v rally. Před poslední soutěží v Příbrami jsou už jasně patrní největší favorité na vítězství v Poháru Pirelli, ale zcela rozhodnuto ještě nic není. V Poháru Pirelli mohou uspět i posádky z nižších tříd, než je absolutní špička, a dost možná to tak v tomto roce dopadne, a poháry a finanční prémie si odnesou právě tito závodníci. Ještě ale nepředbíhejme. O důležité body do Poháru Pirelli se soupeřilo i na Barum Czech Rally ve Zlíně, která byla letos asi nejnapínavější za poslední roky.
Velký úspěch ve Zlíně zaznamenala posádka Škody Fabia R5 Jan Černý – Petr Černohorský, která kvalit pneumatik Pirelli využívá už několik let, a s Pirelli byl spojený i zisk titulu mistra Evropy ve 2WD, který Honza Černý před lety získal. Letošní třetí místo na slavné Barum Czech Rally ale Jan Černý řadí nejspíše na úplný vrchol své dosavadní kariéry v rally a my mu k tomuto úspěchu gratulujeme. Těší nás, že mu k němu pomohly pneumatiky Pirelli. Jan Černý si z Barumky odváží body za první místo ve třídě 2. Ještě o jeden stupínek výše na Barum Rally dojeli Tomáš Kostka s Ladislavem Kučerou se Škodou Fabia R5. Ti ale nejsou do Poháru Pirelli přihlášeni. Body za druhé místo ve třídě 2 tak do Poháru Pirelli patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou, kteří s Fordem Fiesta R5 odjeli skvělou soutěž. Za nimi na Barumce skončili Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou a s další Škodou Fabia R5.
Ve třídě 3, kam jsou počítány produkční vozy, se z nejvyššího bodového zisku na Barum Rally radovali Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se díky tomuto bodovému zisku dostali mezi dvě nejlepší posádky v rámci Poháru Pirelli absolutně. Body za druhé místo v poháru ve třídě 3 brali Marcel Tuček s Petrem Dufkem také s Mitsubishi a za nimi dojeli Petr Nešetřil s Jiřím Černochem s Mitsubishi desáté evoluce. V tradičně nejsilněji obsazené třídě 6, kde závodí speciály R2, opět uspěli Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2. Dunovský s Glösslem byli nejúspěšnější z Čechů ve třídě, svým výsledkem se přiblížili obhajobě titulu ve třídě 6 a dostali se do čela hodnocení Poháru Pirelli absolutně. Gratulujeme! Na druhém místě v poháru ve třídě 6 dojeli Filip Mareš s Janem Hlouškem rovněž s Peugeotem 208 R2. Třetí v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6 na Barumce dojeli René Dohnal s Romanem Švecem také s Peugeotem 208 R2. Vítězství ve třídě v Poháru Pirelli i celkově si na Barum Rally ve třídě 8 vyjeli Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport, což pro ně znamená, že se jsou aktuálně na třetím místě v Poháru Pirelli. Gratulujeme!
Středočeská Rally Příbram tedy rozhodne o celkových vítězích Poháru Pirelli v Mistrovství České republiky v rally a v mnoha třídách i o titulech mistrů, či vicemistrů republiky. Pneumatiky Pirelli budou opět u toho a věříme, že se s nimi shledáme i na stupních vítězů Rally Příbram ve třídách i absolutně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.