Již po čtyřicáté šesté se v okolí Zlína jela slavná Barum rally, která byla součástí Mistrovství Evropy i Mistrovství České republiky. Absolutní vítězství vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem před dvojicemi Kostka – Kučera, Černý – Černohorský, Valoušek – Havelková a Kreim – Frank – všichni jeli s vozy Škoda Fabia R5. Posádky, které projely cílovou rampou, musely zdolat celkem patnáct erzet o délce 230 kilometrů.
Pro skvělý výsledek si dojel dlouholetý účastník českých rally Luboš Picek ze Staňkovy Lhoty u Sobotky. S vozem Škoda Fabia a spolujezdcem Milošem Dohnalem zvítězili ve třídě 7 a celkově obsadili čtyřicátou sedmou příčku. Luboš Picek letos po dvou odstoupeních pro technické závady při Rally Český Krumlov a Rally Hustopeče dokončil na třetím místě červencovou a oblíbenou Rally Bohemia. Tady Luboše navigovala neteř Martina, která se na spolujezdeckém sedadle střídá právě s Milošem Dohnalem.
"Barumka byla pro nás jedno velké trápení s technickými závadami. Ale jak se ukázalo s velice šťastným koncem. Máme z vítězství velkou radost. Na Barumce je to premiérové vítězství. Soutěž byla velice náročná, zejména erzety Košíky, Kašava a Pindula. Navíc bylo velké horko," svěřil se po dojezdu na cílovou rampu spokojený jezdec, který má na svém kontě více jak sto rally.
Spolujezdec Miloš Dohnal pak dodává: "Bylo to krásné svezení. Kromě týmu mechaniků, kteří se tentokrát skutečně zapotili, nám při startu pomohli naši partneři, kterými byli HOKR Brno, BMS servis Brno, Tevox s.r.o., Thermocontrol CZ a Zetina s.r.o."
Vloni obsadila posádka Luboš Picek – Martina Picková stříbrnou příčku ve třídě. A jak to vypadá letos?
"Určitě jedeme do Příbrami. Zatím jsme třetí a na první místo ztrácíme pouhých devět a půl bodu. Pokusíme se bojovat o titul. V okolí hornického města jsem startoval více jak desetkrát a zdejší erzety docela dobře znám. Základem úspěchu bude mít dobře připravenou techniku."
Závěrečný díl letošního Mistrovství České republiky Rally Příbram se uskuteční první říjnový víkend a definitivně rozhodne o pořadí v jednotlivých třídách, i dalších místech absolutního pořadí. Mistři ČR jsou již známi. Stali se jimi Jan Kopecký a Pavel Dresler.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.