Již po čtyřicáté šesté se v okolí Zlína jela slavná Barum rally, která byla součástí Mistrovství Evropy i Mistrovství České republiky. Absolutní vítězství vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem před dvojicemi Kostka – Kučera, Černý – Černohorský, Valoušek – Havelková a Kreim – Frank – všichni jeli s vozy Škoda Fabia R5. Posádky, které projely cílovou rampou, musely zdolat celkem patnáct erzet o délce 230 kilometrů.
Pro skvělý výsledek si dojel dlouholetý účastník českých rally Luboš Picek ze Staňkovy Lhoty u Sobotky. S vozem Škoda Fabia a spolujezdcem Milošem Dohnalem zvítězili ve třídě 7 a celkově obsadili čtyřicátou sedmou příčku. Luboš Picek letos po dvou odstoupeních pro technické závady při Rally Český Krumlov a Rally Hustopeče dokončil na třetím místě červencovou a oblíbenou Rally Bohemia. Tady Luboše navigovala neteř Martina, která se na spolujezdeckém sedadle střídá právě s Milošem Dohnalem.
"Barumka byla pro nás jedno velké trápení s technickými závadami. Ale jak se ukázalo s velice šťastným koncem. Máme z vítězství velkou radost. Na Barumce je to premiérové vítězství. Soutěž byla velice náročná, zejména erzety Košíky, Kašava a Pindula. Navíc bylo velké horko," svěřil se po dojezdu na cílovou rampu spokojený jezdec, který má na svém kontě více jak sto rally.
Spolujezdec Miloš Dohnal pak dodává: "Bylo to krásné svezení. Kromě týmu mechaniků, kteří se tentokrát skutečně zapotili, nám při startu pomohli naši partneři, kterými byli HOKR Brno, BMS servis Brno, Tevox s.r.o., Thermocontrol CZ a Zetina s.r.o."
Vloni obsadila posádka Luboš Picek – Martina Picková stříbrnou příčku ve třídě. A jak to vypadá letos?
"Určitě jedeme do Příbrami. Zatím jsme třetí a na první místo ztrácíme pouhých devět a půl bodu. Pokusíme se bojovat o titul. V okolí hornického města jsem startoval více jak desetkrát a zdejší erzety docela dobře znám. Základem úspěchu bude mít dobře připravenou techniku."
Závěrečný díl letošního Mistrovství České republiky Rally Příbram se uskuteční první říjnový víkend a definitivně rozhodne o pořadí v jednotlivých třídách, i dalších místech absolutního pořadí. Mistři ČR jsou již známi. Stali se jimi Jan Kopecký a Pavel Dresler.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.