Barum Czech Rallye přivítala ve Zlíně domácí i evropskou rallyovou špičku a jelikož Porsche 997 GT3 posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel nemá evropskou homologaci, mělo přiděleno netradiční startovní číslo 91 za polem „evropských" vozů. Už páteční superspeciálka ulicemi Zlína ale ukázala, že pro diváky se jedná o jedno z nejatraktivnějších soutěžních aut v poli a fanoušci kolem rychlostní zkoušky propukli doslova v šílenství, když se do nočního Zlína ozval řev motoru Pechova Porsche.
„Cítili jsme tu neskutečnou atmosféru až uvnitř v autě a měli jsme radost z obrovské divácké podpory, která nás v naší nevýhodné startovní pozici hnala dál. Na rychlostních zkouškách první etapy byly při našem průjezdu vytahány již nějaké nečistoty, které nás trošičku zpomalovaly, ale více jsem se obával ztráty z nočních průjezdů dvou rychlostek, které naši konkurenti jeli ještě za světla. Paradoxně nám tyto vložky vyšly dobře a my mohli jít spát na sedmé pozici se ztrátou 13s na páté místo,“ říkal k úvodu Barum Czech Rallye Zlín Václav Pech jun.
Posádka i její mechanici si v sobotu užili jednu pořádně horkou chvilku, kdy při tankování paliva v tankovací zóně vzplály benzinové výpary z nádrže. „Najednou se kolem celého auta udělala obrovská ohnivá koule a my s Petrem vůbec nevěděli, co se stalo a jen rychle vyskočili z auta. Petr si přitom popálil ruku a musel být ošetřen. Požár naštěstí velmi rychle ustal a my mohli pokračovat dál. Autu se vůbec nic nestalo i díky rychlému zásahu našich mechaniků,“ popisoval Václav Pech jun. hodně nepříjemný moment, který naštěstí neměl vážnější následky.
Do druhé etapy vyráželo Porsche 997 GT3 EuroOil – invelt teamu s cílem postoupit na páté místo, bohužel již v úvodu praskl zub na stálém převodu. „V průběhu první nedělní rychlostní zkoušky jsem cítil, že něco není v pořádku s naší převodovkou. Do cíle zkoušky jsme ještě dojeli, ale po kontrole a zjištění, že z převodovky teče olej, bylo nutné odstoupit. Další jízdou bychom napáchali jen větší škody a přesto bychom cíl neviděli. Mrzí mě to, protože se jednalo o díl, který byl po Bohemia Rallye nový, a životnost by měla být alespoň 800 závodních km. Je to škoda, soutěž jsme i přes nevýhodnou startovní pozici měli docela dobře rozjetou a nedělní etapa by nám nejspíš seděla o něco více. I tohle je ale rallye a v letošní sezoně se nové Porsche učíme nejen řídit, ale i udržovat,“ uzavírá Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude poslední víkend v září, Rallye Příbram.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.