O uplynulém víkendu proběhla jedna z největších rallyových soutěží sezóny - 46. Ročník Barum Czech Rally Zlín. Divácky velice oblíbený a opravdu kvalitní závod byl plný zvučných jmen této disciplíny. Filip Mareš s Honzou Hlouškem opět útočili na přední pozice a tentokrát se jim opravdu dařilo. Vybojovali první pozici v juniorském Mistrovství České republiky v rally.
„Závod se pro nás od samého začátku vyvíjel skvěle. V rozumném tempu jsme absolvovali večerní speciálku v ulicích Zlína a od úvodních metrů sobotní etapy se nám dařilo zajíždět kvalitní časy. Když se nám navíc podařilo zvítězit mezi všemi dvoukolkami při druhém průjezdu těžkého Semetína, znamenalo to pro nás cenné vítězství v etapovém hodnocení třídy 6 a senzační 4. místo v silné evropské konkurenci vozů R2. Tempo ze závěru sobotní etapy, jsme si bohužel nedokázali přenést do úvodu té nedělní a hned zkraje dne jsme o vedení přišli. Chuť jsme si sice částečně spravili třetím časem mezi „Evropany“ na Pindule, přesto naše ztráta na vedoucího Václava Dunovského postupně narůstala. Na konečném pořadí tedy nic nezměnil ani defekt, který nás potkal na poslední rychlostní zkoušce,“ líčí události 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín jezdec Autoklub Peugeot Rally Talentu a dodává: „V průběhu celého závodu se jelo velmi vysoké tempo a jako velké pozitivum rozhodně vnímáme dílčí dosahované časy, zejména s ohledem na fakt, že jsme na tratích Barum rally závodili premiérově. Věřím, že jsme tím dokázali, že máme na to porovnávat se s nejlepšími. Naopak průběh druhé etapy ukázal na naše slabiny a pro příště víme, na které oblasti je potřeba zapracovat. Za největší úspěch ale považujeme už jen samotné dokončení tak náročného závodu. Cítíme, o jakou porci zkušeností nás „Barumka“ obohatila a rádi bychom proto poděkovali celému týmu, který stál za naším zlínským startem. Kvalitní výsledek je zásluhou tvrdé práce všech jeho členů. Velikou měrou ke spatření cílové rampy přispěly také rady a poznatky Jiřího Kalisty, kterému tak patří speciální poděkování.“
Dvojice týmu Autoklub Peugeot Rally Talent tedy opravdu dokázala své kvality a Autoklub ČR může být se svým „továrním“ jezdcem nadmíru spokojený. „Barum rally je nejtěžším podnikem v našem soutěžním kalendáři a umožňuje přímou konfrontaci našich jezdců s evropskou špičkou. Proto jsou vždy výsledky očekávány s velkým napětím. Po sobotních rychlostních zkouškách odcházel celý tým spát velice spokojený, protože předvedený výkon posádky byl víc než výtečný. Průběh nedělní etapy naše nadšení trochu ochladil. Ranní nástup našich konkurentů se nepodařilo plně zachytit. Na velmi těžkém podniku, jakou Barumka je, se každé zaváhání tvrdě trestá. O to má celý tým větší radost, že výsledek posádky potvrdil definitivně zisk titulu Juniorského mistra v seriálu Mistrovství České republiky v rally. Ziskem tohoto titulu splnil Autoklub Peugeot Rally Talent první postupný cíl, který si před sezonou stanovil“ dodává k úspěchu týmu jeho manažer Stanislav Kafka.
Peugeot ČR, který je partnerem právě týmu Autoklub Peugeot Rally Talent se přidal také k podpoře náboru nových mladých závodníků a s Autoklubem ČR se podílí na pořádání Kartingové akademie pro děti ve věku od pěti do deseti let. Pod vedením šestinásobného mistra ČR v kartingu tak v průběhu Barumky prošlo výukovou jízdy v závodních motokárách bezmála šedesát dětí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.