Druhé miesto absolútneho poradia patrí po práve ukončenej 45.Barum Rally, podujatia zaradeného do seriálu FIA ERC – majstrovstiev Európy v rally posádke slovenského RUFA SPORT Teamu, Tomášovi Kostkovi a Ladislavovi Kučerovi a Škode Fabia R5.
V rámci tohtoročnej, jubilejnej 45.Barum Rally Zlín 2016 sa na štart postavilo viac ako stodvadsať súťažných posádok. O víťazstvo, v rámci tejto legendárnej rally súťaže, sa chystala bojovať neskutočne silná konkurencia pochádzajúca z celej Európy. Medzi tými, ktorý premýšľali nad pódiovým umiestnením nechýbal ani Tomáš Kostka, ktorý už dvakrát práve vo farbách slovenského RUFA SPORT Teamu stál na treťom mieste v rámci tejto súťaže. To bolo v rokoch 2012 a 2014. Teraz sa Tomáš divákom predstavil so Škodou Fabia R5 z dielní renomovaného jazdca, Raimunda Baumschlagera a spolujazdcom Ladislavom Kučerom.
Po prvej rýchlostnej skúške, ktorá sa konala pred zrakmi niekoľko desiatok tisíc divákov priamo v meste Zlín, patrila Tomášovi s Ladislavom síce šiesta priečka absolútneho poradia, už v druhom teste sa však začínali postupne prepracovávať k pódiovému umiestneniu. Už po piatom teste tejto veľmi sympatickej dvojici patrila tretia priečka. Následne síce prišiel posun o priečku nižšie, na ktorej zároveň posádka RUFA SPORT Teamu aj zo soboty na nedeľu prenocovala.
V nedeľnej etape sa Tomáš s Ladislavom do toho už od rána poriadne opreli, pričom nielenže poskočili naspäť na tretie miesto absolútneho poradia, ale vyzeralo to tak, že sa im podarí aj vybojovať menší náskok pred neustále dobiedzajúcou konkurenciou. V poslednom meranom úseku predposlednej sekcie však prišla porucha predného diferenciálu a prepad na šieste miesto celkového poradia. Našťastie posádku čakal plánovaný servis, v ktorom mechanici poškodený diferenciál vymenili. V záverečnom finiši sa Tomášovi s Láďou podarilo nielen perfektne zvládnuť poslednú sekciu súťaže a do nej patriace tri rýchlostné skúšky, ale aj poskočiť na záverečné druhé miesto absolútneho poradia v rámci 45. Barum Rally Zlín, podujatia zaradeného do seriálu FIA ERC – majstrovstiev Európy v rally.
„Som neskutočne šťastný, že sa nám podarilo vyjazdiť tento historický úspech pre RUFA SPORT Team. Tempo, ktoré zvolila európska špička počas tohtoročnej barumky bolo naozaj vysoké a ja som rád, že sme ho dokázali držať. Auto bolo perfektne pripravené a okrem už spomínanej poruchy diferenciálu všetko fungovalo perfektne. Ďakujem RUFA SPORT Teamu za ďalšiu spoločnú perfektnú spoluprácu,“ povedal Tomáš Kostka po príjazde do cieľa.
S takýmto výkonom nemohol byť nespokojný ani manažér slovenského RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Je to super. Toto je pre náš RUFA SPORT Team historický výsledok. Už dvakrát sme skončili v rámci Barum Rally na treťom mieste, dnes na druhom. Priznám sa, že pred poslednou sekciou súťaže by som tomuto nebol veril, ale Tomáš je špičkový jazdec, dal do toho všetko a dojazdil aj s Láďou na druhom mieste. Opäť sa potvrdilo, že rally súťaž končí až na cieľovej rampe. Moja vďaka patrí nielen posádke, ale aj mechanikom Baumschlager Teamu, divákom a samozrejme partnerom RUFA SPORT Teamu. Bolo to perfektné.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.