Druhé miesto absolútneho poradia patrí po práve ukončenej 45.Barum Rally, podujatia zaradeného do seriálu FIA ERC – majstrovstiev Európy v rally posádke slovenského RUFA SPORT Teamu, Tomášovi Kostkovi a Ladislavovi Kučerovi a Škode Fabia R5.
V rámci tohtoročnej, jubilejnej 45.Barum Rally Zlín 2016 sa na štart postavilo viac ako stodvadsať súťažných posádok. O víťazstvo, v rámci tejto legendárnej rally súťaže, sa chystala bojovať neskutočne silná konkurencia pochádzajúca z celej Európy. Medzi tými, ktorý premýšľali nad pódiovým umiestnením nechýbal ani Tomáš Kostka, ktorý už dvakrát práve vo farbách slovenského RUFA SPORT Teamu stál na treťom mieste v rámci tejto súťaže. To bolo v rokoch 2012 a 2014. Teraz sa Tomáš divákom predstavil so Škodou Fabia R5 z dielní renomovaného jazdca, Raimunda Baumschlagera a spolujazdcom Ladislavom Kučerom.
Po prvej rýchlostnej skúške, ktorá sa konala pred zrakmi niekoľko desiatok tisíc divákov priamo v meste Zlín, patrila Tomášovi s Ladislavom síce šiesta priečka absolútneho poradia, už v druhom teste sa však začínali postupne prepracovávať k pódiovému umiestneniu. Už po piatom teste tejto veľmi sympatickej dvojici patrila tretia priečka. Následne síce prišiel posun o priečku nižšie, na ktorej zároveň posádka RUFA SPORT Teamu aj zo soboty na nedeľu prenocovala.
V nedeľnej etape sa Tomáš s Ladislavom do toho už od rána poriadne opreli, pričom nielenže poskočili naspäť na tretie miesto absolútneho poradia, ale vyzeralo to tak, že sa im podarí aj vybojovať menší náskok pred neustále dobiedzajúcou konkurenciou. V poslednom meranom úseku predposlednej sekcie však prišla porucha predného diferenciálu a prepad na šieste miesto celkového poradia. Našťastie posádku čakal plánovaný servis, v ktorom mechanici poškodený diferenciál vymenili. V záverečnom finiši sa Tomášovi s Láďou podarilo nielen perfektne zvládnuť poslednú sekciu súťaže a do nej patriace tri rýchlostné skúšky, ale aj poskočiť na záverečné druhé miesto absolútneho poradia v rámci 45. Barum Rally Zlín, podujatia zaradeného do seriálu FIA ERC – majstrovstiev Európy v rally.
„Som neskutočne šťastný, že sa nám podarilo vyjazdiť tento historický úspech pre RUFA SPORT Team. Tempo, ktoré zvolila európska špička počas tohtoročnej barumky bolo naozaj vysoké a ja som rád, že sme ho dokázali držať. Auto bolo perfektne pripravené a okrem už spomínanej poruchy diferenciálu všetko fungovalo perfektne. Ďakujem RUFA SPORT Teamu za ďalšiu spoločnú perfektnú spoluprácu,“ povedal Tomáš Kostka po príjazde do cieľa.
S takýmto výkonom nemohol byť nespokojný ani manažér slovenského RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Je to super. Toto je pre náš RUFA SPORT Team historický výsledok. Už dvakrát sme skončili v rámci Barum Rally na treťom mieste, dnes na druhom. Priznám sa, že pred poslednou sekciou súťaže by som tomuto nebol veril, ale Tomáš je špičkový jazdec, dal do toho všetko a dojazdil aj s Láďou na druhom mieste. Opäť sa potvrdilo, že rally súťaž končí až na cieľovej rampe. Moja vďaka patrí nielen posádke, ale aj mechanikom Baumschlager Teamu, divákom a samozrejme partnerom RUFA SPORT Teamu. Bolo to perfektné.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.