Na Barum Rally závodila velmi silná konkurence ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team uspěl a odváží si cenné vítězství ve třídě.
Pro Dunovský Peugeot Rally Team byla Barum Czech Rally jednou z nejdůležitějších soutěží sezóny, protože právě na téhle rally se bodový výsledek násobí koeficientem 1,5 a každoročně se zde sjede velká konkurence domácích i zahraničních jezdců se špičkově připravenou technikou kategorie R2. V rámci juniorského mistrovství Evropy přijelo letos do Zlína množství kvalitních a zkušených závodníků a ti se většinou stali soupeři posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu startující s vozem Peugeot 208 R2.
Už v první etapě Václav Dunovský s Petrem Glösslem patřili mezi nejrychlejší závodníky ve skupině 6 a také mezi nejrychlejší závodníky s dvoukolkami. Během všech devíti rychlostních zkoušek sváděli tvrdé souboje o vteřiny zejména s kolegy Marešem a Hlouškem s Peugeotem 208 R2 a zdatně sekundovali nejrychlejším evropským juniorům. Václav Dunovský, ale v sobotu nebyl se svým výkonem úplně spokojený a v jeho jízdě dle vlastních slov chybělo více klidu. Jako živou vodou polití vyrazili Václav Dunovský s Petrem Glösslem do druhé etapy Barum Rally a úvodní dvě rychlostní zkoušky vyhráli. V tu chvíli se jim podařilo se bezpečně usadit na první pozici třídy 6 v hodnocení Mistrovství České republiky a udržet ji až do cíle. To bylo ostatně předsevzetí Dunovský Peugeot Rally Teamu před startem Barum Rally. Prioritou byl maximální bodový zisk ve třídě 6, a co nejvíce bodů do hodnocení kategorie 2WD, kde se mladíkům s Peugeotem 208 R2 podařilo dosáhnout na skvělé druhé místo v MČR. Jedna z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally, populární Barumka, tedy pro tým dopadla na výbornou a Václav Dunovský s Petrem Glösslem rázně vykročili za obhajobou vítězství ve třídě 6 v celkovém hodnocení šampionátu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „V prvních kilometrech Barum Rally jsem na sobě cítil dlouhou pauzu v závodění, kterou jsem od poslední soutěže měl. Díky testu před soutěží to nebylo tak zlé, ale stejně jsem ze začátku nebyl v top rozpoložení a necítil potřebnou pohodu za volantem. Na úvodní rychlostní zkoušce v ulicích Zlína jsme si užívali neskutečnu diváckou kulisu, ale podařilo se nám dojet jedno z aut, které nás trochu zpomalilo. Nebylo to ale nic závažného. V úvodu první etapy jsem se cítil trochu svázaný odpovědností za výsledek a z toho, abychom neudělali zbytečnou chybu. Jeli jsme pocitově docela rychle, ale časy nebyly úplně ideální a naše jízda byla možná až příliš opatrná. Paradoxně se mi začalo více dařit s přicházejícím šerem a tmou, kdy jsme proti konkurenci zrychlovali a byla to zásluha hodně precizního rozpisu, který nám naprosto seděl. Do nedělní etapy jsme vyráželi jen s malou ztrátou na naše soupeře, a když se na to dívám zpětně, tak to vlastně byla asi ta nejlepší pozice, kterou jsme mohli mít. Soupeře jsme měli před sebou a viděli jsme jejich časy. Celkově byla ale druhá etapa naprosto odlišná a my jsme se probudili v úplně skvělé náladě a pohodě. Jízda se uklidnila, byla velmi rychlá a plynulá a výsledkem byly dva zajeté nejrychlejší časy. Bylo to na hodně dlouhých a fyzicky náročných zkouškách a potvrdilo se nám, jak dobrá byla příprava před soutěží. Neměli jsme ani v cíli rychlostní zkoušky problém udržet koncentraci a mohli jsme se naprosto soustředit na svůj výkon a i ve velkém vedru jsme netrpěli únavou. Je pravdou, že jsem třeba rychlostní zkoušku Pindula už v minulosti několikrát jel, ale tahle zkouška je tak náročná a každý rok trochu jiná, že i tady je dokonalý rozpis nezbytný. Nám se na Barumce skutečně povedl a to mělo podstatný vliv na náš úspěch. Měli jsme také trochu sportovního štěstí, protože jsme do cíle první Pinduly už dojížděli na pomalém defektu. Z celkového výsledku v mistrovství ČR mám velkou radost, protože jsme splnili zadání, které jsme měli. Těší mě ale také třetí místo mezi evropskými juniory a to, že jsme s nimi odjeli rovnocenný závod. Velkou radost mám z toho, že jsme byli v cíli Barum Rally nejrychlejším Peugeotem a mohli jsme tak dokonale reprezentovat značku. Celou soutěž jsem se mohl maximálně spolehnout na náš Peugeot 208 R2 a za to chci poděkovat celému týmu, který se jeho přípravě věnoval. Na téhle dlouhé a náročné soutěži auto dost trpělo, dostalo neskutečné množství ran na podvozek, a přesto nás bezchybně dovezlo do cíle. Díky moc našim hlavním partnerům Peugeot ČR a TOTAL a děkuji také spolujezdci Petru Glösslovi, za jeho výkon a fanouškům za, pro tuto soutěž tradiční, divácký kotel podél jednotlivých RZ. Barumka je těžká soutěž a uspět tady s Peugeotem má pro nás obrovskou váhu.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.