Na Barum Rally závodila velmi silná konkurence ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team uspěl a odváží si cenné vítězství ve třídě.
Pro Dunovský Peugeot Rally Team byla Barum Czech Rally jednou z nejdůležitějších soutěží sezóny, protože právě na téhle rally se bodový výsledek násobí koeficientem 1,5 a každoročně se zde sjede velká konkurence domácích i zahraničních jezdců se špičkově připravenou technikou kategorie R2. V rámci juniorského mistrovství Evropy přijelo letos do Zlína množství kvalitních a zkušených závodníků a ti se většinou stali soupeři posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu startující s vozem Peugeot 208 R2.
Už v první etapě Václav Dunovský s Petrem Glösslem patřili mezi nejrychlejší závodníky ve skupině 6 a také mezi nejrychlejší závodníky s dvoukolkami. Během všech devíti rychlostních zkoušek sváděli tvrdé souboje o vteřiny zejména s kolegy Marešem a Hlouškem s Peugeotem 208 R2 a zdatně sekundovali nejrychlejším evropským juniorům. Václav Dunovský, ale v sobotu nebyl se svým výkonem úplně spokojený a v jeho jízdě dle vlastních slov chybělo více klidu. Jako živou vodou polití vyrazili Václav Dunovský s Petrem Glösslem do druhé etapy Barum Rally a úvodní dvě rychlostní zkoušky vyhráli. V tu chvíli se jim podařilo se bezpečně usadit na první pozici třídy 6 v hodnocení Mistrovství České republiky a udržet ji až do cíle. To bylo ostatně předsevzetí Dunovský Peugeot Rally Teamu před startem Barum Rally. Prioritou byl maximální bodový zisk ve třídě 6, a co nejvíce bodů do hodnocení kategorie 2WD, kde se mladíkům s Peugeotem 208 R2 podařilo dosáhnout na skvělé druhé místo v MČR. Jedna z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally, populární Barumka, tedy pro tým dopadla na výbornou a Václav Dunovský s Petrem Glösslem rázně vykročili za obhajobou vítězství ve třídě 6 v celkovém hodnocení šampionátu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „V prvních kilometrech Barum Rally jsem na sobě cítil dlouhou pauzu v závodění, kterou jsem od poslední soutěže měl. Díky testu před soutěží to nebylo tak zlé, ale stejně jsem ze začátku nebyl v top rozpoložení a necítil potřebnou pohodu za volantem. Na úvodní rychlostní zkoušce v ulicích Zlína jsme si užívali neskutečnu diváckou kulisu, ale podařilo se nám dojet jedno z aut, které nás trochu zpomalilo. Nebylo to ale nic závažného. V úvodu první etapy jsem se cítil trochu svázaný odpovědností za výsledek a z toho, abychom neudělali zbytečnou chybu. Jeli jsme pocitově docela rychle, ale časy nebyly úplně ideální a naše jízda byla možná až příliš opatrná. Paradoxně se mi začalo více dařit s přicházejícím šerem a tmou, kdy jsme proti konkurenci zrychlovali a byla to zásluha hodně precizního rozpisu, který nám naprosto seděl. Do nedělní etapy jsme vyráželi jen s malou ztrátou na naše soupeře, a když se na to dívám zpětně, tak to vlastně byla asi ta nejlepší pozice, kterou jsme mohli mít. Soupeře jsme měli před sebou a viděli jsme jejich časy. Celkově byla ale druhá etapa naprosto odlišná a my jsme se probudili v úplně skvělé náladě a pohodě. Jízda se uklidnila, byla velmi rychlá a plynulá a výsledkem byly dva zajeté nejrychlejší časy. Bylo to na hodně dlouhých a fyzicky náročných zkouškách a potvrdilo se nám, jak dobrá byla příprava před soutěží. Neměli jsme ani v cíli rychlostní zkoušky problém udržet koncentraci a mohli jsme se naprosto soustředit na svůj výkon a i ve velkém vedru jsme netrpěli únavou. Je pravdou, že jsem třeba rychlostní zkoušku Pindula už v minulosti několikrát jel, ale tahle zkouška je tak náročná a každý rok trochu jiná, že i tady je dokonalý rozpis nezbytný. Nám se na Barumce skutečně povedl a to mělo podstatný vliv na náš úspěch. Měli jsme také trochu sportovního štěstí, protože jsme do cíle první Pinduly už dojížděli na pomalém defektu. Z celkového výsledku v mistrovství ČR mám velkou radost, protože jsme splnili zadání, které jsme měli. Těší mě ale také třetí místo mezi evropskými juniory a to, že jsme s nimi odjeli rovnocenný závod. Velkou radost mám z toho, že jsme byli v cíli Barum Rally nejrychlejším Peugeotem a mohli jsme tak dokonale reprezentovat značku. Celou soutěž jsem se mohl maximálně spolehnout na náš Peugeot 208 R2 a za to chci poděkovat celému týmu, který se jeho přípravě věnoval. Na téhle dlouhé a náročné soutěži auto dost trpělo, dostalo neskutečné množství ran na podvozek, a přesto nás bezchybně dovezlo do cíle. Díky moc našim hlavním partnerům Peugeot ČR a TOTAL a děkuji také spolujezdci Petru Glösslovi, za jeho výkon a fanouškům za, pro tuto soutěž tradiční, divácký kotel podél jednotlivých RZ. Barumka je těžká soutěž a uspět tady s Peugeotem má pro nás obrovskou váhu.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.