Na Barum Rally závodila velmi silná konkurence ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team uspěl a odváží si cenné vítězství ve třídě.
Pro Dunovský Peugeot Rally Team byla Barum Czech Rally jednou z nejdůležitějších soutěží sezóny, protože právě na téhle rally se bodový výsledek násobí koeficientem 1,5 a každoročně se zde sjede velká konkurence domácích i zahraničních jezdců se špičkově připravenou technikou kategorie R2. V rámci juniorského mistrovství Evropy přijelo letos do Zlína množství kvalitních a zkušených závodníků a ti se většinou stali soupeři posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu startující s vozem Peugeot 208 R2.
Už v první etapě Václav Dunovský s Petrem Glösslem patřili mezi nejrychlejší závodníky ve skupině 6 a také mezi nejrychlejší závodníky s dvoukolkami. Během všech devíti rychlostních zkoušek sváděli tvrdé souboje o vteřiny zejména s kolegy Marešem a Hlouškem s Peugeotem 208 R2 a zdatně sekundovali nejrychlejším evropským juniorům. Václav Dunovský, ale v sobotu nebyl se svým výkonem úplně spokojený a v jeho jízdě dle vlastních slov chybělo více klidu. Jako živou vodou polití vyrazili Václav Dunovský s Petrem Glösslem do druhé etapy Barum Rally a úvodní dvě rychlostní zkoušky vyhráli. V tu chvíli se jim podařilo se bezpečně usadit na první pozici třídy 6 v hodnocení Mistrovství České republiky a udržet ji až do cíle. To bylo ostatně předsevzetí Dunovský Peugeot Rally Teamu před startem Barum Rally. Prioritou byl maximální bodový zisk ve třídě 6, a co nejvíce bodů do hodnocení kategorie 2WD, kde se mladíkům s Peugeotem 208 R2 podařilo dosáhnout na skvělé druhé místo v MČR. Jedna z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally, populární Barumka, tedy pro tým dopadla na výbornou a Václav Dunovský s Petrem Glösslem rázně vykročili za obhajobou vítězství ve třídě 6 v celkovém hodnocení šampionátu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „V prvních kilometrech Barum Rally jsem na sobě cítil dlouhou pauzu v závodění, kterou jsem od poslední soutěže měl. Díky testu před soutěží to nebylo tak zlé, ale stejně jsem ze začátku nebyl v top rozpoložení a necítil potřebnou pohodu za volantem. Na úvodní rychlostní zkoušce v ulicích Zlína jsme si užívali neskutečnu diváckou kulisu, ale podařilo se nám dojet jedno z aut, které nás trochu zpomalilo. Nebylo to ale nic závažného. V úvodu první etapy jsem se cítil trochu svázaný odpovědností za výsledek a z toho, abychom neudělali zbytečnou chybu. Jeli jsme pocitově docela rychle, ale časy nebyly úplně ideální a naše jízda byla možná až příliš opatrná. Paradoxně se mi začalo více dařit s přicházejícím šerem a tmou, kdy jsme proti konkurenci zrychlovali a byla to zásluha hodně precizního rozpisu, který nám naprosto seděl. Do nedělní etapy jsme vyráželi jen s malou ztrátou na naše soupeře, a když se na to dívám zpětně, tak to vlastně byla asi ta nejlepší pozice, kterou jsme mohli mít. Soupeře jsme měli před sebou a viděli jsme jejich časy. Celkově byla ale druhá etapa naprosto odlišná a my jsme se probudili v úplně skvělé náladě a pohodě. Jízda se uklidnila, byla velmi rychlá a plynulá a výsledkem byly dva zajeté nejrychlejší časy. Bylo to na hodně dlouhých a fyzicky náročných zkouškách a potvrdilo se nám, jak dobrá byla příprava před soutěží. Neměli jsme ani v cíli rychlostní zkoušky problém udržet koncentraci a mohli jsme se naprosto soustředit na svůj výkon a i ve velkém vedru jsme netrpěli únavou. Je pravdou, že jsem třeba rychlostní zkoušku Pindula už v minulosti několikrát jel, ale tahle zkouška je tak náročná a každý rok trochu jiná, že i tady je dokonalý rozpis nezbytný. Nám se na Barumce skutečně povedl a to mělo podstatný vliv na náš úspěch. Měli jsme také trochu sportovního štěstí, protože jsme do cíle první Pinduly už dojížděli na pomalém defektu. Z celkového výsledku v mistrovství ČR mám velkou radost, protože jsme splnili zadání, které jsme měli. Těší mě ale také třetí místo mezi evropskými juniory a to, že jsme s nimi odjeli rovnocenný závod. Velkou radost mám z toho, že jsme byli v cíli Barum Rally nejrychlejším Peugeotem a mohli jsme tak dokonale reprezentovat značku. Celou soutěž jsem se mohl maximálně spolehnout na náš Peugeot 208 R2 a za to chci poděkovat celému týmu, který se jeho přípravě věnoval. Na téhle dlouhé a náročné soutěži auto dost trpělo, dostalo neskutečné množství ran na podvozek, a přesto nás bezchybně dovezlo do cíle. Díky moc našim hlavním partnerům Peugeot ČR a TOTAL a děkuji také spolujezdci Petru Glösslovi, za jeho výkon a fanouškům za, pro tuto soutěž tradiční, divácký kotel podél jednotlivých RZ. Barumka je těžká soutěž a uspět tady s Peugeotem má pro nás obrovskou váhu.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.