Český automobilový jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) se stal vítězem 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín zařazeného do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a do Mistrovství České republiky v rally 2016 (MČR). Člen továrního týmu Škoda Motorsport na rozdíl od svého jediného konkurenta Alexej Lukjaňuka z Ruska (Ford Fiesta R5) zvládl dramatický závěr a připsal si ve Zlíně páté prvenství, díky němuž si natrvalo odveze pohár pro vítěze.
Lukjaňuk v závěrečné patnácté vložce při snaze předstihnout Kopeckého havaroval a skončil mimo elitní desítku. Druhé místo obsadil domácí Tomáš Kostka, třetí skončil Jan Černý (oba Škoda Fabia R5).
Kopecký vedl před závěrečnou erzetou o necelých pět vteřin před Lukjaňukem, který se rodáka z Opočna jako jediný ze startovního pole držel celý víkend. Ruský závodník ale udělal v závěru chybu, po nárazu do zídky musel opravovat zavěšení a nabral nesmazatelnou ztrátu. Kopecký tak může slavit pátý triumf na Barum Rally, už v sobotu si s předstihem zajistil čtvrtý titul českého mistra.
Dramatické souboje nabídla v neděli i bitva o další medailové pozice. Po odstoupení Francouze Bryana Bouffiera z Francie (Citroën DS3 R5) se stal krátce držitelem bronzu Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Ten však ve 13. erzetě havaroval a soutěž pro něj skončila. Třetí příčku na chvíli opustil i Jan Černý, který prohrál těsný souboj s Tomášem Kostkou, ovšem díky nehodě Lukjaňuka se na stupně vítězů vrátil.
Hodnocení ERC2 vyhrál Giacomo Scattolon z Itálie (Mitsubishi Lancer EVO IX), pořadí mezi jezdci ERC3 i juniory ovládl Brit Christopher Ingram (Opel Adam R2). Nejrychlejším pilotem dvoukolky se stal Martin Koči ze Slovenska (Citroën DS3 R3T).
Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:1. Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:34,7 hod2. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:34,0 min3. Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:41,9 min4. Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:47,7 min5. Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 5:16,1 min6. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (CZE, Ford Fiesta R5) + 5:17,9 min7. Vojtěch Štajf, František Rajnoha (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:43,3 min8. Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:00,5 min9. Cedric Cherain, Filip Cuvelier (BEL, Ford Fiesta R5) + 6:40,4 min10. Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Ford Fiesta R5) + 7:02,0 min
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.