Český automobilový jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) se stal vítězem 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín zařazeného do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a do Mistrovství České republiky v rally 2016 (MČR). Člen továrního týmu Škoda Motorsport na rozdíl od svého jediného konkurenta Alexej Lukjaňuka z Ruska (Ford Fiesta R5) zvládl dramatický závěr a připsal si ve Zlíně páté prvenství, díky němuž si natrvalo odveze pohár pro vítěze.
Lukjaňuk v závěrečné patnácté vložce při snaze předstihnout Kopeckého havaroval a skončil mimo elitní desítku. Druhé místo obsadil domácí Tomáš Kostka, třetí skončil Jan Černý (oba Škoda Fabia R5).
Kopecký vedl před závěrečnou erzetou o necelých pět vteřin před Lukjaňukem, který se rodáka z Opočna jako jediný ze startovního pole držel celý víkend. Ruský závodník ale udělal v závěru chybu, po nárazu do zídky musel opravovat zavěšení a nabral nesmazatelnou ztrátu. Kopecký tak může slavit pátý triumf na Barum Rally, už v sobotu si s předstihem zajistil čtvrtý titul českého mistra.
Dramatické souboje nabídla v neděli i bitva o další medailové pozice. Po odstoupení Francouze Bryana Bouffiera z Francie (Citroën DS3 R5) se stal krátce držitelem bronzu Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Ten však ve 13. erzetě havaroval a soutěž pro něj skončila. Třetí příčku na chvíli opustil i Jan Černý, který prohrál těsný souboj s Tomášem Kostkou, ovšem díky nehodě Lukjaňuka se na stupně vítězů vrátil.
Hodnocení ERC2 vyhrál Giacomo Scattolon z Itálie (Mitsubishi Lancer EVO IX), pořadí mezi jezdci ERC3 i juniory ovládl Brit Christopher Ingram (Opel Adam R2). Nejrychlejším pilotem dvoukolky se stal Martin Koči ze Slovenska (Citroën DS3 R3T).
Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:1. Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:34,7 hod2. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:34,0 min3. Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:41,9 min4. Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:47,7 min5. Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 5:16,1 min6. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (CZE, Ford Fiesta R5) + 5:17,9 min7. Vojtěch Štajf, František Rajnoha (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:43,3 min8. Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:00,5 min9. Cedric Cherain, Filip Cuvelier (BEL, Ford Fiesta R5) + 6:40,4 min10. Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Ford Fiesta R5) + 7:02,0 min
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.