Český automobilový jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) se stal vítězem 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín zařazeného do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a do Mistrovství České republiky v rally 2016 (MČR). Člen továrního týmu Škoda Motorsport na rozdíl od svého jediného konkurenta Alexej Lukjaňuka z Ruska (Ford Fiesta R5) zvládl dramatický závěr a připsal si ve Zlíně páté prvenství, díky němuž si natrvalo odveze pohár pro vítěze.
Lukjaňuk v závěrečné patnácté vložce při snaze předstihnout Kopeckého havaroval a skončil mimo elitní desítku. Druhé místo obsadil domácí Tomáš Kostka, třetí skončil Jan Černý (oba Škoda Fabia R5).
Kopecký vedl před závěrečnou erzetou o necelých pět vteřin před Lukjaňukem, který se rodáka z Opočna jako jediný ze startovního pole držel celý víkend. Ruský závodník ale udělal v závěru chybu, po nárazu do zídky musel opravovat zavěšení a nabral nesmazatelnou ztrátu. Kopecký tak může slavit pátý triumf na Barum Rally, už v sobotu si s předstihem zajistil čtvrtý titul českého mistra.
Dramatické souboje nabídla v neděli i bitva o další medailové pozice. Po odstoupení Francouze Bryana Bouffiera z Francie (Citroën DS3 R5) se stal krátce držitelem bronzu Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Ten však ve 13. erzetě havaroval a soutěž pro něj skončila. Třetí příčku na chvíli opustil i Jan Černý, který prohrál těsný souboj s Tomášem Kostkou, ovšem díky nehodě Lukjaňuka se na stupně vítězů vrátil.
Hodnocení ERC2 vyhrál Giacomo Scattolon z Itálie (Mitsubishi Lancer EVO IX), pořadí mezi jezdci ERC3 i juniory ovládl Brit Christopher Ingram (Opel Adam R2). Nejrychlejším pilotem dvoukolky se stal Martin Koči ze Slovenska (Citroën DS3 R3T).
Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:1. Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:34,7 hod2. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:34,0 min3. Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:41,9 min4. Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:47,7 min5. Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 5:16,1 min6. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (CZE, Ford Fiesta R5) + 5:17,9 min7. Vojtěch Štajf, František Rajnoha (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:43,3 min8. Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:00,5 min9. Cedric Cherain, Filip Cuvelier (BEL, Ford Fiesta R5) + 6:40,4 min10. Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Ford Fiesta R5) + 7:02,0 min
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.