Životního výsledku dosáhli Jan Černý s Petrem Černohorským s MOGUL Racing Teamem na slavné Barum Rally.
Barum Czech Rally Zlín je největší automobilovou rally v České republice a patří mezi nejlépe obsazené soutěže ERC – mistrovství Evropy v rally. Do Zlína každoročně dorazí špičkoví zahraniční závodníci a také kompletní domácí špička. V této silné konkurenci se letos představil MOGUL Racing Team premiérově s novým vozem Škoda Fabia R5. Pro Jana Černého s Petrem Černohorským to byla premiéra s tímto špičkovým soutěžním automobilem na domácí trati a v takto silné konkurenci.
Soutěž se pro dvojici z MOGUL Racing Teamu vyvíjela pozitivně a v první etapě postupně stoupali pořadím až na páté místo absolutního pořadí. Posádka si zvykala na nové auto a Jan Černý nešetřil při popisování vlastností nové Škody Fabia R5 chválou a užíval si každý další kilometr s tímto autem. Podstatné bylo, že posádka nechybovala a udržovala si vyrovnané výkony na všech rychlostních zkouškách. Ve druhé etapě se Jan s Petrem neustále drželi na dostřel bojů o stupně vítězů a díky chybám a problémům soupeřů se v závěru soutěže dostali těsně na třetí místo. O tuto pozici ještě svedli velmi tvrdý souboj a i díky tolik potřebnému štěstí se jim jej podařilo nakonec uhájit až na cílovou rampu Barum Czech Rally Zlín. Pro Jana Černého a Petra Černohorského se tak splnil jeden ze snů, stát na stupních vítězů této slavné soutěže. Škoda Fabia R5 v barvách hlavních partnerů MOGUL a Benzina tak doplnila další dvě Škody Fabia R5 Jana Kopeckého a Tomáše Kostky na stupních vítězů a Jan Černý s Petrem Černohorským si ze Zlína odvážejí velmi cenné poháry a body za třetí místo v absolutní klasifikaci této soutěže s dlouhou tradicí.
Jan Černý: „Vítězství na Barum Rally je pro mě a pro celý tým obrovskou odměnou za tvrdou práci, kterou jsme v posledních měsících museli vynaložit. S Petrem Černohorským jsme od minulé sezony velmi pracovali na rozpisu a já už od prvních soutěží této sezony cítil, že máme na to závodit s nejužší domácí špičkou. Teď před Barum Rally se podařilo pořídit novou Škodu Fabia R5 a já cítím, že se na tohle auto můžu spolehnout a tohoto výsledku bychom bez Škodovky R5 nedosáhli. Děkuji týmu Škoda Motorsport, který nám prodal perfektní auto, do něhož stačilo sednout a jet. Děkuji všem, kteří nám v našem snažení pomáhají a věří v naše výsledky. V první řadě to jsou partneři MOGUL a Benzina, Zdeněk Pokorný, JUDr. Jan Šťovíček Ph.D. a samozřejmě můj táta. Celý tým pracoval během soutěže na jedničku a díky této skvělé práci jsme s Petrem mohli podat tenhle výkon. Myslím si, že i Petr si Barumku v autě užil a já mu děkuji, že mě dovedl až do cíle na třetí místo a společně to můžeme oslavit. Třetí místo na Barum Rally má pro mě velkou váhu a stavím to na vrchol ve své dosavadní kariéře. Máme před sebou ještě stále hodně práce, je kam zrychlovat a to nás neskutečně žene dopředu. Dnes máme celý MOGUL Rally Team důvod k oslavám.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.