Životního výsledku dosáhli Jan Černý s Petrem Černohorským s MOGUL Racing Teamem na slavné Barum Rally.
Barum Czech Rally Zlín je největší automobilovou rally v České republice a patří mezi nejlépe obsazené soutěže ERC – mistrovství Evropy v rally. Do Zlína každoročně dorazí špičkoví zahraniční závodníci a také kompletní domácí špička. V této silné konkurenci se letos představil MOGUL Racing Team premiérově s novým vozem Škoda Fabia R5. Pro Jana Černého s Petrem Černohorským to byla premiéra s tímto špičkovým soutěžním automobilem na domácí trati a v takto silné konkurenci.
Soutěž se pro dvojici z MOGUL Racing Teamu vyvíjela pozitivně a v první etapě postupně stoupali pořadím až na páté místo absolutního pořadí. Posádka si zvykala na nové auto a Jan Černý nešetřil při popisování vlastností nové Škody Fabia R5 chválou a užíval si každý další kilometr s tímto autem. Podstatné bylo, že posádka nechybovala a udržovala si vyrovnané výkony na všech rychlostních zkouškách. Ve druhé etapě se Jan s Petrem neustále drželi na dostřel bojů o stupně vítězů a díky chybám a problémům soupeřů se v závěru soutěže dostali těsně na třetí místo. O tuto pozici ještě svedli velmi tvrdý souboj a i díky tolik potřebnému štěstí se jim jej podařilo nakonec uhájit až na cílovou rampu Barum Czech Rally Zlín. Pro Jana Černého a Petra Černohorského se tak splnil jeden ze snů, stát na stupních vítězů této slavné soutěže. Škoda Fabia R5 v barvách hlavních partnerů MOGUL a Benzina tak doplnila další dvě Škody Fabia R5 Jana Kopeckého a Tomáše Kostky na stupních vítězů a Jan Černý s Petrem Černohorským si ze Zlína odvážejí velmi cenné poháry a body za třetí místo v absolutní klasifikaci této soutěže s dlouhou tradicí.
Jan Černý: „Vítězství na Barum Rally je pro mě a pro celý tým obrovskou odměnou za tvrdou práci, kterou jsme v posledních měsících museli vynaložit. S Petrem Černohorským jsme od minulé sezony velmi pracovali na rozpisu a já už od prvních soutěží této sezony cítil, že máme na to závodit s nejužší domácí špičkou. Teď před Barum Rally se podařilo pořídit novou Škodu Fabia R5 a já cítím, že se na tohle auto můžu spolehnout a tohoto výsledku bychom bez Škodovky R5 nedosáhli. Děkuji týmu Škoda Motorsport, který nám prodal perfektní auto, do něhož stačilo sednout a jet. Děkuji všem, kteří nám v našem snažení pomáhají a věří v naše výsledky. V první řadě to jsou partneři MOGUL a Benzina, Zdeněk Pokorný, JUDr. Jan Šťovíček Ph.D. a samozřejmě můj táta. Celý tým pracoval během soutěže na jedničku a díky této skvělé práci jsme s Petrem mohli podat tenhle výkon. Myslím si, že i Petr si Barumku v autě užil a já mu děkuji, že mě dovedl až do cíle na třetí místo a společně to můžeme oslavit. Třetí místo na Barum Rally má pro mě velkou váhu a stavím to na vrchol ve své dosavadní kariéře. Máme před sebou ještě stále hodně práce, je kam zrychlovat a to nás neskutečně žene dopředu. Dnes máme celý MOGUL Rally Team důvod k oslavám.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.