Životního výsledku dosáhli Jan Černý s Petrem Černohorským s MOGUL Racing Teamem na slavné Barum Rally.
Barum Czech Rally Zlín je největší automobilovou rally v České republice a patří mezi nejlépe obsazené soutěže ERC – mistrovství Evropy v rally. Do Zlína každoročně dorazí špičkoví zahraniční závodníci a také kompletní domácí špička. V této silné konkurenci se letos představil MOGUL Racing Team premiérově s novým vozem Škoda Fabia R5. Pro Jana Černého s Petrem Černohorským to byla premiéra s tímto špičkovým soutěžním automobilem na domácí trati a v takto silné konkurenci.
Soutěž se pro dvojici z MOGUL Racing Teamu vyvíjela pozitivně a v první etapě postupně stoupali pořadím až na páté místo absolutního pořadí. Posádka si zvykala na nové auto a Jan Černý nešetřil při popisování vlastností nové Škody Fabia R5 chválou a užíval si každý další kilometr s tímto autem. Podstatné bylo, že posádka nechybovala a udržovala si vyrovnané výkony na všech rychlostních zkouškách. Ve druhé etapě se Jan s Petrem neustále drželi na dostřel bojů o stupně vítězů a díky chybám a problémům soupeřů se v závěru soutěže dostali těsně na třetí místo. O tuto pozici ještě svedli velmi tvrdý souboj a i díky tolik potřebnému štěstí se jim jej podařilo nakonec uhájit až na cílovou rampu Barum Czech Rally Zlín. Pro Jana Černého a Petra Černohorského se tak splnil jeden ze snů, stát na stupních vítězů této slavné soutěže. Škoda Fabia R5 v barvách hlavních partnerů MOGUL a Benzina tak doplnila další dvě Škody Fabia R5 Jana Kopeckého a Tomáše Kostky na stupních vítězů a Jan Černý s Petrem Černohorským si ze Zlína odvážejí velmi cenné poháry a body za třetí místo v absolutní klasifikaci této soutěže s dlouhou tradicí.
Jan Černý: „Vítězství na Barum Rally je pro mě a pro celý tým obrovskou odměnou za tvrdou práci, kterou jsme v posledních měsících museli vynaložit. S Petrem Černohorským jsme od minulé sezony velmi pracovali na rozpisu a já už od prvních soutěží této sezony cítil, že máme na to závodit s nejužší domácí špičkou. Teď před Barum Rally se podařilo pořídit novou Škodu Fabia R5 a já cítím, že se na tohle auto můžu spolehnout a tohoto výsledku bychom bez Škodovky R5 nedosáhli. Děkuji týmu Škoda Motorsport, který nám prodal perfektní auto, do něhož stačilo sednout a jet. Děkuji všem, kteří nám v našem snažení pomáhají a věří v naše výsledky. V první řadě to jsou partneři MOGUL a Benzina, Zdeněk Pokorný, JUDr. Jan Šťovíček Ph.D. a samozřejmě můj táta. Celý tým pracoval během soutěže na jedničku a díky této skvělé práci jsme s Petrem mohli podat tenhle výkon. Myslím si, že i Petr si Barumku v autě užil a já mu děkuji, že mě dovedl až do cíle na třetí místo a společně to můžeme oslavit. Třetí místo na Barum Rally má pro mě velkou váhu a stavím to na vrchol ve své dosavadní kariéře. Máme před sebou ještě stále hodně práce, je kam zrychlovat a to nás neskutečně žene dopředu. Dnes máme celý MOGUL Rally Team důvod k oslavám.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.