Jestliže předchozí ročníky Star Rally Historic patřily vozům Lada a v posledních dvou letech francouzskému Renaultu, letos soutěž patřila jednoznačně vozům BMW. V první šestce celkového pořadí se jich umístilo hned pět, německé vozy kompletně obsadily podium.
Devátý ročník Star Rally Historic byl poprvé zařazen do Mistrovství České republiky historických automobilů a to kromě stálých hostů, kteří si chtějí užít jedinečnou atmosféru zlínské rally, přivedlo na start také posádky pravidelně startující v domácím šampionátu. Jasnou dominanci předvedl Lubomír Tenkl s BMW M3, který s výjimkou jedné rychlostní zkoušky vyhrál všechny testy a zvítězil stylem start-cíl. Na druhém místě se až do poloviny rally nacházel Jiří Jirovec s identickým vozem, ten se však po předposlední zkoušce propadl na čtvrté místo. Jeho pozici zaujal Stanislav Budil se starším BMW 2002 TI.
Hegemonii bavoráků dlouho narušoval jeden z předních jezdců MČR-HA Jan Krejča s méně výkonnou Škodou 130 LR. Až do závěru se držel na medailových postech, avšak na poslední rychlostní zkoušce se vůz ocitl na několik minut mimo trať a Krejča se propadl až na konec druhé desítky pořadí. Na třetí místo se nakonec díky této chybě posunul již zmíněný Jirovec, čtvrtý skončil Petr Michálek se Suzuki Swift GTI. Za ním se umístily další dva vozy BMW s Martinem Kučerou a Lubomírem Sychrou za volanty. Jediným zahraničním účastníkem, který se probojoval do nejrychlejší desítky, je Jan Sellholm s Opelem Ascona A. Švédský pilot patřil k pravidelným účastníkům Barum rally zejména v osmdesátých letech, letos se do Zlína vrátil přesně po čtvrtstoletí, premiérovou účast na Star Rally Historic zakončil devátým místem.
Startovní pole hodně protřídily už úvodní rychlostní zkoušky ve Zlíně a Březové, kdy mnoho vozů odstoupilo kvůli technickým problémům. Z devětačtyřiceti vozů převzatých do měřené soutěže ji dokončilo třicet čtyři. Atrakcí pro diváky byla další téměř čtyřicítka automobilů, která soutěž absolvovala v rámci na čas neměřené demonstrační jízdy Rally Legend.
Výsledky IX. Star Rally Historic 2016:1. Lubomír Tenkl – Jaroslav Vosádka (CZE, BMW M3) 49:08.02. Stanislav Budil – Petr Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI) +32.43. Jiří Jirovec – Jiří Horák (CZE, BMW M3) +1:02.14. Petr Michálek – Roman Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) +1:33.25. Aleš Jirátko – Aleš Jirátko ml. (CZE, BMW 2002 TI) +1:44.96. Martin Kučera – Eva Žaludková (CZE, BMW 318 iS) +2:19.37. Lubomír Sychra – Tomáš Kavalek (CZE, Lancia Delta HF Integrale) +2:28.38. Aleš Máčala – Josef Píža (CZE, Mercedes-Benz 500 SLC) +2:34.99. Jan Sellholm – Karl-Erik Bäckwall (SWE, Opel Ascona A) +2:57.510. Zdeněk Vrátníček – Jiří Michálek (CZE, Volkswagen Golf GTI) +3:25.9
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.