Jestliže předchozí ročníky Star Rally Historic patřily vozům Lada a v posledních dvou letech francouzskému Renaultu, letos soutěž patřila jednoznačně vozům BMW. V první šestce celkového pořadí se jich umístilo hned pět, německé vozy kompletně obsadily podium.
Devátý ročník Star Rally Historic byl poprvé zařazen do Mistrovství České republiky historických automobilů a to kromě stálých hostů, kteří si chtějí užít jedinečnou atmosféru zlínské rally, přivedlo na start také posádky pravidelně startující v domácím šampionátu. Jasnou dominanci předvedl Lubomír Tenkl s BMW M3, který s výjimkou jedné rychlostní zkoušky vyhrál všechny testy a zvítězil stylem start-cíl. Na druhém místě se až do poloviny rally nacházel Jiří Jirovec s identickým vozem, ten se však po předposlední zkoušce propadl na čtvrté místo. Jeho pozici zaujal Stanislav Budil se starším BMW 2002 TI.
Hegemonii bavoráků dlouho narušoval jeden z předních jezdců MČR-HA Jan Krejča s méně výkonnou Škodou 130 LR. Až do závěru se držel na medailových postech, avšak na poslední rychlostní zkoušce se vůz ocitl na několik minut mimo trať a Krejča se propadl až na konec druhé desítky pořadí. Na třetí místo se nakonec díky této chybě posunul již zmíněný Jirovec, čtvrtý skončil Petr Michálek se Suzuki Swift GTI. Za ním se umístily další dva vozy BMW s Martinem Kučerou a Lubomírem Sychrou za volanty. Jediným zahraničním účastníkem, který se probojoval do nejrychlejší desítky, je Jan Sellholm s Opelem Ascona A. Švédský pilot patřil k pravidelným účastníkům Barum rally zejména v osmdesátých letech, letos se do Zlína vrátil přesně po čtvrtstoletí, premiérovou účast na Star Rally Historic zakončil devátým místem.
Startovní pole hodně protřídily už úvodní rychlostní zkoušky ve Zlíně a Březové, kdy mnoho vozů odstoupilo kvůli technickým problémům. Z devětačtyřiceti vozů převzatých do měřené soutěže ji dokončilo třicet čtyři. Atrakcí pro diváky byla další téměř čtyřicítka automobilů, která soutěž absolvovala v rámci na čas neměřené demonstrační jízdy Rally Legend.
Výsledky IX. Star Rally Historic 2016:1. Lubomír Tenkl – Jaroslav Vosádka (CZE, BMW M3) 49:08.02. Stanislav Budil – Petr Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI) +32.43. Jiří Jirovec – Jiří Horák (CZE, BMW M3) +1:02.14. Petr Michálek – Roman Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) +1:33.25. Aleš Jirátko – Aleš Jirátko ml. (CZE, BMW 2002 TI) +1:44.96. Martin Kučera – Eva Žaludková (CZE, BMW 318 iS) +2:19.37. Lubomír Sychra – Tomáš Kavalek (CZE, Lancia Delta HF Integrale) +2:28.38. Aleš Máčala – Josef Píža (CZE, Mercedes-Benz 500 SLC) +2:34.99. Jan Sellholm – Karl-Erik Bäckwall (SWE, Opel Ascona A) +2:57.510. Zdeněk Vrátníček – Jiří Michálek (CZE, Volkswagen Golf GTI) +3:25.9
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.