Jestliže předchozí ročníky Star Rally Historic patřily vozům Lada a v posledních dvou letech francouzskému Renaultu, letos soutěž patřila jednoznačně vozům BMW. V první šestce celkového pořadí se jich umístilo hned pět, německé vozy kompletně obsadily podium.
Devátý ročník Star Rally Historic byl poprvé zařazen do Mistrovství České republiky historických automobilů a to kromě stálých hostů, kteří si chtějí užít jedinečnou atmosféru zlínské rally, přivedlo na start také posádky pravidelně startující v domácím šampionátu. Jasnou dominanci předvedl Lubomír Tenkl s BMW M3, který s výjimkou jedné rychlostní zkoušky vyhrál všechny testy a zvítězil stylem start-cíl. Na druhém místě se až do poloviny rally nacházel Jiří Jirovec s identickým vozem, ten se však po předposlední zkoušce propadl na čtvrté místo. Jeho pozici zaujal Stanislav Budil se starším BMW 2002 TI.
Hegemonii bavoráků dlouho narušoval jeden z předních jezdců MČR-HA Jan Krejča s méně výkonnou Škodou 130 LR. Až do závěru se držel na medailových postech, avšak na poslední rychlostní zkoušce se vůz ocitl na několik minut mimo trať a Krejča se propadl až na konec druhé desítky pořadí. Na třetí místo se nakonec díky této chybě posunul již zmíněný Jirovec, čtvrtý skončil Petr Michálek se Suzuki Swift GTI. Za ním se umístily další dva vozy BMW s Martinem Kučerou a Lubomírem Sychrou za volanty. Jediným zahraničním účastníkem, který se probojoval do nejrychlejší desítky, je Jan Sellholm s Opelem Ascona A. Švédský pilot patřil k pravidelným účastníkům Barum rally zejména v osmdesátých letech, letos se do Zlína vrátil přesně po čtvrtstoletí, premiérovou účast na Star Rally Historic zakončil devátým místem.
Startovní pole hodně protřídily už úvodní rychlostní zkoušky ve Zlíně a Březové, kdy mnoho vozů odstoupilo kvůli technickým problémům. Z devětačtyřiceti vozů převzatých do měřené soutěže ji dokončilo třicet čtyři. Atrakcí pro diváky byla další téměř čtyřicítka automobilů, která soutěž absolvovala v rámci na čas neměřené demonstrační jízdy Rally Legend.
Výsledky IX. Star Rally Historic 2016:1. Lubomír Tenkl – Jaroslav Vosádka (CZE, BMW M3) 49:08.02. Stanislav Budil – Petr Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI) +32.43. Jiří Jirovec – Jiří Horák (CZE, BMW M3) +1:02.14. Petr Michálek – Roman Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) +1:33.25. Aleš Jirátko – Aleš Jirátko ml. (CZE, BMW 2002 TI) +1:44.96. Martin Kučera – Eva Žaludková (CZE, BMW 318 iS) +2:19.37. Lubomír Sychra – Tomáš Kavalek (CZE, Lancia Delta HF Integrale) +2:28.38. Aleš Máčala – Josef Píža (CZE, Mercedes-Benz 500 SLC) +2:34.99. Jan Sellholm – Karl-Erik Bäckwall (SWE, Opel Ascona A) +2:57.510. Zdeněk Vrátníček – Jiří Michálek (CZE, Volkswagen Golf GTI) +3:25.9
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.