Jestliže předchozí ročníky Star Rally Historic patřily vozům Lada a v posledních dvou letech francouzskému Renaultu, letos soutěž patřila jednoznačně vozům BMW. V první šestce celkového pořadí se jich umístilo hned pět, německé vozy kompletně obsadily podium.
Devátý ročník Star Rally Historic byl poprvé zařazen do Mistrovství České republiky historických automobilů a to kromě stálých hostů, kteří si chtějí užít jedinečnou atmosféru zlínské rally, přivedlo na start také posádky pravidelně startující v domácím šampionátu. Jasnou dominanci předvedl Lubomír Tenkl s BMW M3, který s výjimkou jedné rychlostní zkoušky vyhrál všechny testy a zvítězil stylem start-cíl. Na druhém místě se až do poloviny rally nacházel Jiří Jirovec s identickým vozem, ten se však po předposlední zkoušce propadl na čtvrté místo. Jeho pozici zaujal Stanislav Budil se starším BMW 2002 TI.
Hegemonii bavoráků dlouho narušoval jeden z předních jezdců MČR-HA Jan Krejča s méně výkonnou Škodou 130 LR. Až do závěru se držel na medailových postech, avšak na poslední rychlostní zkoušce se vůz ocitl na několik minut mimo trať a Krejča se propadl až na konec druhé desítky pořadí. Na třetí místo se nakonec díky této chybě posunul již zmíněný Jirovec, čtvrtý skončil Petr Michálek se Suzuki Swift GTI. Za ním se umístily další dva vozy BMW s Martinem Kučerou a Lubomírem Sychrou za volanty. Jediným zahraničním účastníkem, který se probojoval do nejrychlejší desítky, je Jan Sellholm s Opelem Ascona A. Švédský pilot patřil k pravidelným účastníkům Barum rally zejména v osmdesátých letech, letos se do Zlína vrátil přesně po čtvrtstoletí, premiérovou účast na Star Rally Historic zakončil devátým místem.
Startovní pole hodně protřídily už úvodní rychlostní zkoušky ve Zlíně a Březové, kdy mnoho vozů odstoupilo kvůli technickým problémům. Z devětačtyřiceti vozů převzatých do měřené soutěže ji dokončilo třicet čtyři. Atrakcí pro diváky byla další téměř čtyřicítka automobilů, která soutěž absolvovala v rámci na čas neměřené demonstrační jízdy Rally Legend.
Výsledky IX. Star Rally Historic 2016:1. Lubomír Tenkl – Jaroslav Vosádka (CZE, BMW M3) 49:08.02. Stanislav Budil – Petr Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI) +32.43. Jiří Jirovec – Jiří Horák (CZE, BMW M3) +1:02.14. Petr Michálek – Roman Maryška (CZE, Suzuki Swift GTI) +1:33.25. Aleš Jirátko – Aleš Jirátko ml. (CZE, BMW 2002 TI) +1:44.96. Martin Kučera – Eva Žaludková (CZE, BMW 318 iS) +2:19.37. Lubomír Sychra – Tomáš Kavalek (CZE, Lancia Delta HF Integrale) +2:28.38. Aleš Máčala – Josef Píža (CZE, Mercedes-Benz 500 SLC) +2:34.99. Jan Sellholm – Karl-Erik Bäckwall (SWE, Opel Ascona A) +2:57.510. Zdeněk Vrátníček – Jiří Michálek (CZE, Volkswagen Golf GTI) +3:25.9
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.