Přestože Barum Czech Rally Zlín odstartuje až v pátek, už nyní začátkem týdne Zlín začíná žít motosportem. Jednotlivé posádky a jejich týmy se sjíždějí na Moravu a spolu s tím také začíná zábava pro diváky. Úterý bude patřit úvodní části bohatého programu v obchodním centru Zlaté jablko a atrakcím na přilehlém náměstí Míru ve Zlíně.
Právě tam se bude od tří hodin odpoledne do sedmé večerní konat dětský den, který zabaví nejmenší ratolesti. Děti se budou moci vyřádit na odrážedlech, houpačkách, trampolíně či ve skákacím hradu, své umělecké sklony mohou uplatnit například při malování na obličej nebo kreslení omalovánek s rallyovou tématikou. Spolu s dospělými návštěvníky si také budou moci zblízka prohlédnout řadu závodních speciálů, a to jak historických, tak těch nejmodernějších – jako například Škodu Fabia R5 Antonína Tlusťáka nebo Fabii S2000 Jana Jelínka.
Vrcholem úterního programu ale bude autogramiáda předních posádek Barum Czech Rally Zlín, která proběhne v atriu obchodního centra Zlaté jablko od 18:30. Fanoušci rally se mohou těšit na patnáctku elitních dvojic ze startovního pole, které budou připraveny podepisovat programy, plakáty či podpisové karty. Návštěvníci si rovněž mohou ve stánku barum Czech Rally Zlín zakoupit propagační předměty, programy či permanentky, no a pro milovníky historie je nachystaná prezentace pětačtyřiceti tabulí rozmístěných po celém obchodním centru a dokumentujících všechny dosavadní ročníky zlínské soutěže.
V průběhu autogramiády bude od 18:30 do 21 hodiny rovněž možné zapsat se do registru dárců kostní dřeně. Charitativní kampaň Jedu na dřeň, která si s velkým úspěchem odbyla svou premiéru při loňském ročníku barumky, totiž pokračuje i letos a její první náborová zastávka se uskuteční právě v úterý večer ve Zlatém jablku. Pro zájemce ve věku mezi 18 a 35 lety, kteří by potenciálně chtěli pomoci pacientům s leukémií, pro vstup do registru stačí věnovat 5 minut času a 2 mililitry krve.
Seznam potvrzených posádek na autogramiádu:Kajetan Kajetanowicz, Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5)Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5)Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Citroen DS3 R5)Alexey Lukyanuk, Alexey Arnautov (RUS, Ford Fiesta R5)Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5)Ralfs Sirmacis, Arturs Šiminc (LVA, Škoda Fabia R5)Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5)Hermen Kobus, Davy Thierle (NLD/BEL, Škoda Fabia R5)Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5)Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5)Dávid Botka, Peter Szeles (HUN, Citroen DS3 R5)Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5)Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (CZE, Škoda Fabia R5)Jan Jelínek, Petr Machů (CZE, Škoda Fabia S2000)Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000)Giacomo Scattolon, Paolo Zanini (ITA, Mitsubishi Lancer EVO IX)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.