Přestože Barum Czech Rally Zlín odstartuje až v pátek, už nyní začátkem týdne Zlín začíná žít motosportem. Jednotlivé posádky a jejich týmy se sjíždějí na Moravu a spolu s tím také začíná zábava pro diváky. Úterý bude patřit úvodní části bohatého programu v obchodním centru Zlaté jablko a atrakcím na přilehlém náměstí Míru ve Zlíně.
Právě tam se bude od tří hodin odpoledne do sedmé večerní konat dětský den, který zabaví nejmenší ratolesti. Děti se budou moci vyřádit na odrážedlech, houpačkách, trampolíně či ve skákacím hradu, své umělecké sklony mohou uplatnit například při malování na obličej nebo kreslení omalovánek s rallyovou tématikou. Spolu s dospělými návštěvníky si také budou moci zblízka prohlédnout řadu závodních speciálů, a to jak historických, tak těch nejmodernějších – jako například Škodu Fabia R5 Antonína Tlusťáka nebo Fabii S2000 Jana Jelínka.
Vrcholem úterního programu ale bude autogramiáda předních posádek Barum Czech Rally Zlín, která proběhne v atriu obchodního centra Zlaté jablko od 18:30. Fanoušci rally se mohou těšit na patnáctku elitních dvojic ze startovního pole, které budou připraveny podepisovat programy, plakáty či podpisové karty. Návštěvníci si rovněž mohou ve stánku barum Czech Rally Zlín zakoupit propagační předměty, programy či permanentky, no a pro milovníky historie je nachystaná prezentace pětačtyřiceti tabulí rozmístěných po celém obchodním centru a dokumentujících všechny dosavadní ročníky zlínské soutěže.
V průběhu autogramiády bude od 18:30 do 21 hodiny rovněž možné zapsat se do registru dárců kostní dřeně. Charitativní kampaň Jedu na dřeň, která si s velkým úspěchem odbyla svou premiéru při loňském ročníku barumky, totiž pokračuje i letos a její první náborová zastávka se uskuteční právě v úterý večer ve Zlatém jablku. Pro zájemce ve věku mezi 18 a 35 lety, kteří by potenciálně chtěli pomoci pacientům s leukémií, pro vstup do registru stačí věnovat 5 minut času a 2 mililitry krve.
Seznam potvrzených posádek na autogramiádu:Kajetan Kajetanowicz, Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5)Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5)Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Citroen DS3 R5)Alexey Lukyanuk, Alexey Arnautov (RUS, Ford Fiesta R5)Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5)Ralfs Sirmacis, Arturs Šiminc (LVA, Škoda Fabia R5)Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5)Hermen Kobus, Davy Thierle (NLD/BEL, Škoda Fabia R5)Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5)Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5)Dávid Botka, Peter Szeles (HUN, Citroen DS3 R5)Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5)Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (CZE, Škoda Fabia R5)Jan Jelínek, Petr Machů (CZE, Škoda Fabia S2000)Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000)Giacomo Scattolon, Paolo Zanini (ITA, Mitsubishi Lancer EVO IX)
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.