Při příležitosti konání 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2015 byla vyhlášena tradiční fotosoutěž. Všechny ceny zůstaly po verdiktu mezinárodní poroty pro fotografy z České republiky. Hlavní ceny putovaly v předchozích třech letech především do zahraničí, tentokrát zůstaly doma. Absolutním vítězem se stal motoristický fotograf Daniel Šimek z Napajedel. Ceny do fotosoutěže věnovaly firmy FOKAPO, tisk fotoknih a kalendářů, RALLY MODELS – Antonín Babík, JNK Studio Zlín – výroba a distribuce videokazet a firma ALITRON CZ, s.r.o. připravila pro výherce celoroční předplatné specializovaného motoristického magazínu RALLY.
Auto klub Barum Zlín ve spolupráci s agenturou ZLIN PRESS production opět vypsal fotosoutěž ve společné kategorii pro profesionální fotoreportéry i fotoamatéry v jediné kategorii digitální fotografie. Odborná porota ve složení Miloslav Regner (ředitel Barum Czech Rally Zlín), Roman Ordelt (ZLIN PRESS production), Ing. Jan Regner (zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín) a členové jedenáctičlenné mezinárodní poroty udělili vedle tří finančních cen rovněž dalších pět ocenění.
„V předchozích třech letech putovala hlavní cena do zahraničí, přičemž v posledních dvou letech vyhrál fotograf z Maďarska. V loňském roce byly vyhodnoceny pouze fotografie autorů z České republiky, přesto má fotosoutěž stále značnou popularitu v zahraničí, neboť nám přišla opět řada soutěžních snímků od fotografů z okolních zemích. S celkovou úrovní fotosoutěže jsme byli velmi spokojeni, ve stejném duchu se vyjádřila i mezinárodní porota složená z řady osobností rallyového světa," řekl Miloslav Regner, předseda poroty a ředitel Barum Czech Rally Zlín.
V mezinárodní porotě dále usedli Bram Degrave (Belgie, novinář), Endre Dudás (Maďarsko, novinář, fotograf), Martin Husár (Česká republika, fotograf), Catie Munningsová (Velká Británie, jezdkyně), Carlo Pastorelli (Itálie, kameraman a střihač), Florjan Rus (Slovinsko, spolujezdec), Joakim Sjöberg (Švédsko, spolujezdec), Waclaw Stawiarski (Polsko, logistik), Frank Tore Larsen (Norsko, jezdec), Onur Vatansever (Turecko, spolujezdec) a Martine Victorová (Lucembursko, spolujezdkyně).
Je potěšitelné, že fotosoutěž má mezi příznivci motoristického sportu velmi kladnou odezvu a úroveň zaslaných fotografií se neustále zvyšuje. Do fotosoutěže 2015 přišlo od 185 autorů celkem 636 soutěžních snímků! Vedle tří hlavních cen porota udělila pět ocenění.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE:
1. cena Daniel ŠimekNapajedla – 1 000 Kč
2. cena Tomáš BrázdilOtrokovice – 600 Kč
3. cena David JeřábekNáchod – 400 Kč
Autoři oceněných fotografií:Radek Caga, TrnávkaJakub Daniel Machálek, RatibořZdeněk Kolář, PrahaMichal Ševčík, LípaZdeněk Knapík, Otrokovice
Všem oceněným autorům srdečně blahopřejeme a těšíme se na další příspěvky v nově vyhlášené fotosoutěži k 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2016!
Poznámka redakce: RallyZone.cz gratuluje svému úspěšnému fotografovi Jakubovi Machálkovi k ocenění. Už dnes víme, že Jakub nebude ani na letošní Barumce chybět a všichni se můžeme těšit na jeho povedené záběry, které budou stějně tak úspěšné, jako jeho loňské. Přejeme dobré světlo všem!!!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.