Po několika startech v zahraničí se Dominik Brož se spolujezdcem Petrem Těšínským představí na české soutěži. Stane se tak v posledním srpnovém víkendu při Barum Czech Rally Zlín 2016.
Turnovský mladík v letošní sezoně startuje pravidelně v seriálu juniorského mistrovství Evropy (ERCJ). Dominikovým cílem je získávání zkušeností na nových tratích, neboť například šotolinový povrch je pro českého jezdce zcela novým. Doposud byly odjeté čtyři soutěže. Při Circuit of Ireland se jelo na asfaltu a Dominik Brož s Petrem Těšínským tady vyjeli první juniorské body za 5. místo. Následovala šotolina na Azorských ostrovech a zde posádka TMS Czech National Junior teamu bodovala šestým místem. Kolotoč juniorského mistrovství Evropy se vrátil zpět na asfalt do Belgie na náročnou Rally Ypres. Také na belgických asfaltech Dominik s Petrem bodovali, tentokráte 4. místem. Zatím posledním podnikem byla estonská rally, která se jela na šotolině. I když ji Brož s Těšínským dokončili, zůstali bez bodu za 11. místo. „Dosavadní starty byly pro mne obrovskou školou. Jednak zcela nové tratě, jednak prostředí závodů a země, kde se soutěžilo. Nebyly to jednoduché soutěže. Skoro na každé rally jsme lehce pošramotili naši fiestu. Naši soupeři mezi juniory mají výhodu ve znalosti tratí, kdy tyto závody jedou opakovaně. My jsme se rozhodli pro získávání zkušeností a v tomto trendu přistupujeme ke všem soutěžím. Chtěl bych zde poděkovat všem obchodním partnerům, bez jejichž pomoci bychom tyto náročné závody nemohli absolvovat,“ ohlédl se za odjetými soutěžemi Dominik Brož. Nyní čeká na turnovského jezdce populární Barum rally. Dominik zde v loňském roce startoval poprvé a hned si dojel pro 2. místo ve třídě 6. Letos bude na startu sedm posádek usilující o body v ERCJ. Brož s Těšínským povezou startovní číslo 31. „Do Zlína se celý tým velmi těší. Na Barum rally se snažíme připravit co nejlépe. Na každý závod se samozřejmě pečlivě připravujeme, ale Barumka je pro nás domácí soutěž a o to pečlivější je příprava. Auto prošlo opět důkladnou kontrolou, dostalo nové brzdy, převodovka prošla repasí, zkontrolovaly se tlumiče, prostě vše. Fiesta po našem karambolu v Estonsku má nyní novou kapotu, blatníky i světla. Auto je tedy připravené a teď je řada na nás s Petrem, abychom udělali co nejlepší výsledek. Startovat doma na soutěži, kde vás ženou statisíce diváků podél rychlostních zkoušek, je velkým zážitkem. Na druhou stranu bude na nás vyvíjen velký tlak, neboť od nás všichni budou očekávat dobrý výsledek. S továrními jezdci opelu se nemůžeme porovnávat, ale pozadu rozhodně být nechceme. Věřím, že nás fanoušci v boji o 3. místo v celkovém hodnocení ERCJ poženou vpřed. Přijďte nám zafandit, “ uvedl Dominik Brož.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.