Po několika startech v zahraničí se Dominik Brož se spolujezdcem Petrem Těšínským představí na české soutěži. Stane se tak v posledním srpnovém víkendu při Barum Czech Rally Zlín 2016.
Turnovský mladík v letošní sezoně startuje pravidelně v seriálu juniorského mistrovství Evropy (ERCJ). Dominikovým cílem je získávání zkušeností na nových tratích, neboť například šotolinový povrch je pro českého jezdce zcela novým. Doposud byly odjeté čtyři soutěže. Při Circuit of Ireland se jelo na asfaltu a Dominik Brož s Petrem Těšínským tady vyjeli první juniorské body za 5. místo. Následovala šotolina na Azorských ostrovech a zde posádka TMS Czech National Junior teamu bodovala šestým místem. Kolotoč juniorského mistrovství Evropy se vrátil zpět na asfalt do Belgie na náročnou Rally Ypres. Také na belgických asfaltech Dominik s Petrem bodovali, tentokráte 4. místem. Zatím posledním podnikem byla estonská rally, která se jela na šotolině. I když ji Brož s Těšínským dokončili, zůstali bez bodu za 11. místo. „Dosavadní starty byly pro mne obrovskou školou. Jednak zcela nové tratě, jednak prostředí závodů a země, kde se soutěžilo. Nebyly to jednoduché soutěže. Skoro na každé rally jsme lehce pošramotili naši fiestu. Naši soupeři mezi juniory mají výhodu ve znalosti tratí, kdy tyto závody jedou opakovaně. My jsme se rozhodli pro získávání zkušeností a v tomto trendu přistupujeme ke všem soutěžím. Chtěl bych zde poděkovat všem obchodním partnerům, bez jejichž pomoci bychom tyto náročné závody nemohli absolvovat,“ ohlédl se za odjetými soutěžemi Dominik Brož. Nyní čeká na turnovského jezdce populární Barum rally. Dominik zde v loňském roce startoval poprvé a hned si dojel pro 2. místo ve třídě 6. Letos bude na startu sedm posádek usilující o body v ERCJ. Brož s Těšínským povezou startovní číslo 31. „Do Zlína se celý tým velmi těší. Na Barum rally se snažíme připravit co nejlépe. Na každý závod se samozřejmě pečlivě připravujeme, ale Barumka je pro nás domácí soutěž a o to pečlivější je příprava. Auto prošlo opět důkladnou kontrolou, dostalo nové brzdy, převodovka prošla repasí, zkontrolovaly se tlumiče, prostě vše. Fiesta po našem karambolu v Estonsku má nyní novou kapotu, blatníky i světla. Auto je tedy připravené a teď je řada na nás s Petrem, abychom udělali co nejlepší výsledek. Startovat doma na soutěži, kde vás ženou statisíce diváků podél rychlostních zkoušek, je velkým zážitkem. Na druhou stranu bude na nás vyvíjen velký tlak, neboť od nás všichni budou očekávat dobrý výsledek. S továrními jezdci opelu se nemůžeme porovnávat, ale pozadu rozhodně být nechceme. Věřím, že nás fanoušci v boji o 3. místo v celkovém hodnocení ERCJ poženou vpřed. Přijďte nám zafandit, “ uvedl Dominik Brož.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.