Už popáté v řadě bude součástí bohatého doprovodného programu ŠKODA Motorsport Park, který se bude opět nacházet od pátku 26. srpna do neděle 28. srpna na parkovišti pod Velkým kinem na zlínském náměstí Práce.
A co na malé i velké závodníky ve ŠKODA Motorsport Parku čeká? Bude to mimo jiné prezentace sportovních modelů z aktuální nabídky vozů ŠKODA, nebude chybět speciál ŠKODA FABIA R5, který již druhým rokem sbírá sportovní úspěchy na tratích v Česku i ve světě, nebo akční modely FABIA, YETI a RAPID Spaceback v designu Monte Carlo. V pátek 26. srpna od 18:00 hodin proběhne ve ŠKODA Motorsport Parku autogramiáda tovární posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, která do šestačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nastupuje v roli favoritů a zároveň rekordmanů. Jan Kopecký je totiž historicky jediný, kdo dokázal tuto rally vyhrát čtyřikrát a pokud letos přidá i pátý triumf, získá do trvalého držení cenný putovní pohár Barum Czech Rally Zlín. K dalším aktivitám pro děti i dospělé budou patřit RC Rally s automobilovými modely, soutěž o výměnu kola na čas, simulátor rally Force Dynamic nebo výroba odznaků a dětský koutek, kde se do sytosti vyřádí i ti nejmenší. Za účast v jednotlivých aktivitách mohou návštěvníci sbírat razítka do účastnické karty, za která poté získají odměnu v podobě občerstvení a dárku od ŠKODA AUTO.
Mimo to se ve zlínském ŠKODA Motorsport Parku lze, podobně jako na ostatních soutěžích letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally, zapojit do soutěže o jedinečnou výhru – zapůjčení vozu ŠKODA OCTAVIA RS 230 na jeden rok. Do hry se lze přihlásit také online na stránce www.vyhrajrs230.cz, kde zájemci najdou veškeré podrobnosti o této soutěži.
Pro úplnost dodejme, že ŠKODA Motorsport Park bude ve Zlíně otevřen v pátek 26. srpna od 15 do 21 hodin, v sobotu 27. srpna od 12 do 22 hodin a v neděli 28. srpna od 10 do 15 hodin. Celým třídenním programem bude provázet Dalibor Gondík.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.