Dlouhých čtrnáct dní si můžete užít šestačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín na plný plyn ve zlínském obchodním a zábavním centru Zlaté jablko. Na letošní barumku se těší každý fanoušek automobilových soutěží a jednu z nejvýznamnějších rally v Evropě můžete zažít právě ve Zlatém jablku. Připraven je bohatý program se zlatým hřebem v úterý 23. srpna, kdy se uskuteční od 18:30 hodin autogramiáda jezdců rally, kterou doplní charitativní akce Jedu na dřeň, jejímž cílem je rozšířit základnu registru dárců kostní dřeně. Od 15:00 hodin je připraveno na náměstí před Zlatým jablkem zábavné odpoledne pro děti.
Zlaté jablko ožilo od pondělí 15. srpna blížící se Barum Czech Rally Zlín. Obchodní a zábavné centrum se stalo jedním z míst, kde je možné zakoupit si ve stánku permanentky i široký sortiment se suvenýry, připravena je navíc výstava zajímavostí a fotografií z předchozích ročníků zlínské rally a také fotostěna Opel. V obchodním centru jsou nainstalovány výstavní tabule s fotografiemi a zajímavými informacemi z předchozích úspěšných ročníků rally. Na místě je také historický automobil Bugatti. „Vycházíme vstříc všem zájemcům o Barum Czech Rally a spolupráci z minulých let jsme rozšířili o další aktivity jako je prodej permanentek, autogramiáda a soutěže, ve kterých je možné vyhrát například spolujízdu v rally autě řízeném profesionálním závodníkem," pověděl Jiří Kratochvíl, ředitel Zlatého jablka.
Zlaté jablko pořadá ve spolupráci s organizátory barumky tři dny před startem rally v úterý 23. srpna zábavné odpoledne pro děti i dospělé a soutěžní kvíz o ceny. Jeho vrcholem bude od 18.30 hodin autogramiáda jezdců rally, které se zúčastní například čtyřnásobný vítěz zlínské rally Jan Kopecký, úřadující evropský šampion Kajetan Kajetanowicz, Brian Bouffier z Francie, rychlý Rus Alexej Lukjaňuk, trojnásobný mistr Evropy Luca Rossetti nebo čeští jezdci Jaromír Tarabus, Pavel Valoušek, Jan Černý a Antonín Tlusťák. Populární autogramiádu doplní charitativní akce Jedu na dřeň, jejímž cílem je rozšířit základnu registru dárců kostní dřeně. Přímo zde bude odběrní místo s možností zapsání do registru. „Pro nejmenší příznivce rally jsme připravili na úterní odpoledne dětský den. Ve Zlatém jablku si mohou děti vymalovat závodní vůz, zatímco na náměstí jsou pro ně připravena odrážedla, skákací hrad nebo malování na chodníku. K prohlédnutí budou rovněž závodní vozy," uvedl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Připraveny jsou rovněž soutěže o velmi lákavé ceny. Na facebookovém profilu Zlatého jablka to bude fotosoutěž, kde je hlavní cenou spolujízda v závodním autě nebo různé VIP balíčky. Ve vědomostní soutěži, které se mohou fanoušci zúčastnit přímo ve Zlatém jablku, pak je možné vyhrát let vrtulníkem nad rychlostní zkouškou. Soutěž probíhá až do 25. srpna. Žhavou novinkou je konání závěrečné tiskové konference v neděli 28. srpna s nejlepšími posádkami barumky v přízemí Zlatého jablka.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.