Při letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín připravili pořadatelé pro diváky dva velmi atraktivní skoky, které jsou zařazeny jako divácké místo a je k nim připravena i projekce na velkých LED obrazovkách. Obě tato místa budou živě komentována, aby si je fanoušci mohli co nejvíce užít. První skok bude na RZ Březová a druhý je umístěn na oblíbené rychlostní zkoušce Maják v areálu firmy VLW Malenovice. Samotné skoky nejsou jen lákadlo pro diváky přímo na místě, ale rovněž pro závodní posádky. Posádky, které doletí nejdále, mohou získat zajímavé odměny.
Jezdci se dočkají prvního skoku hned ve druhé rychlostní zkoušce Březová na oblíbeném diváckém místě Verva Arena. Fanoušci si tuto RZ pamatují pod názvem Slušovice, ale z důvodu změn trati se změnil její název. „Letos se nepojede přes dostihovou dráhu ve Slušovicích, tak jsme se rozhodli pro změnu názvu na RZ Březová. Změnil se také směr průjezdu trati. Diváci nepřijdou o oblíbenou polookruhovou variantu a mohou tedy vidět průjezdy posádek dvakrát," objasnil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele soutěže.
Skok na této RZ se jmenuje „U Johana". Motivace názvu je pro zaryté fanoušky jasná. Už po několik ročníků je pro vítěze v délce skoku připravena odměna v podobě grilovaného selátka, kterou dodává restaurace a penzion U Johana. „Tato odměna je už po několik let tradicí na tomto skoku. Myslím, že je to oblíbená radovánka pro jezdce a celý závodní tým. Grilované sele je jeden z našich produktů a je skvělé, že závodní posádky mohou dostat i něco hmatatelného mimo ocenění za výsledky v rally," potvrdil Jan Baloš, majitel vyhlášené restaurace.
Druhý skok a zajímavá odměna čeká závodní jezdce a jejich fanoušky v neděli na rychlostní zkoušce Maják. Tento skok se nachází v areálu firmy VLW v Malenovicích a je pojmenován Opel Jump! Pro nejdále letící posádku je připravena finanční odměna ve výši třicet tisíc korun. Soutěžit ovšem mohou i fanoušci a tipovat jaký skok bude nejdelší. Informace o soutěži jsou na oficiálním facebooku Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé soutěže se každý rok snaží pro diváky přichystat něco nového a zajímavého. „Myslím si, že na každý ročník nachystáme pro naše fanoušky nějakou novinku. Tento rok přibyl mimo jiné skok Opel Jump!, kde předpokládáme skoky snad až dvacet metrů. Odměny na skocích mohou motivovat jezdce a jejich dlouhé lety zase baví diváky," uvedl Jan Regner.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.