Při letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín připravili pořadatelé pro diváky dva velmi atraktivní skoky, které jsou zařazeny jako divácké místo a je k nim připravena i projekce na velkých LED obrazovkách. Obě tato místa budou živě komentována, aby si je fanoušci mohli co nejvíce užít. První skok bude na RZ Březová a druhý je umístěn na oblíbené rychlostní zkoušce Maják v areálu firmy VLW Malenovice. Samotné skoky nejsou jen lákadlo pro diváky přímo na místě, ale rovněž pro závodní posádky. Posádky, které doletí nejdále, mohou získat zajímavé odměny.
Jezdci se dočkají prvního skoku hned ve druhé rychlostní zkoušce Březová na oblíbeném diváckém místě Verva Arena. Fanoušci si tuto RZ pamatují pod názvem Slušovice, ale z důvodu změn trati se změnil její název. „Letos se nepojede přes dostihovou dráhu ve Slušovicích, tak jsme se rozhodli pro změnu názvu na RZ Březová. Změnil se také směr průjezdu trati. Diváci nepřijdou o oblíbenou polookruhovou variantu a mohou tedy vidět průjezdy posádek dvakrát," objasnil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele soutěže.
Skok na této RZ se jmenuje „U Johana". Motivace názvu je pro zaryté fanoušky jasná. Už po několik ročníků je pro vítěze v délce skoku připravena odměna v podobě grilovaného selátka, kterou dodává restaurace a penzion U Johana. „Tato odměna je už po několik let tradicí na tomto skoku. Myslím, že je to oblíbená radovánka pro jezdce a celý závodní tým. Grilované sele je jeden z našich produktů a je skvělé, že závodní posádky mohou dostat i něco hmatatelného mimo ocenění za výsledky v rally," potvrdil Jan Baloš, majitel vyhlášené restaurace.
Druhý skok a zajímavá odměna čeká závodní jezdce a jejich fanoušky v neděli na rychlostní zkoušce Maják. Tento skok se nachází v areálu firmy VLW v Malenovicích a je pojmenován Opel Jump! Pro nejdále letící posádku je připravena finanční odměna ve výši třicet tisíc korun. Soutěžit ovšem mohou i fanoušci a tipovat jaký skok bude nejdelší. Informace o soutěži jsou na oficiálním facebooku Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé soutěže se každý rok snaží pro diváky přichystat něco nového a zajímavého. „Myslím si, že na každý ročník nachystáme pro naše fanoušky nějakou novinku. Tento rok přibyl mimo jiné skok Opel Jump!, kde předpokládáme skoky snad až dvacet metrů. Odměny na skocích mohou motivovat jezdce a jejich dlouhé lety zase baví diváky," uvedl Jan Regner.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.