Při letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín připravili pořadatelé pro diváky dva velmi atraktivní skoky, které jsou zařazeny jako divácké místo a je k nim připravena i projekce na velkých LED obrazovkách. Obě tato místa budou živě komentována, aby si je fanoušci mohli co nejvíce užít. První skok bude na RZ Březová a druhý je umístěn na oblíbené rychlostní zkoušce Maják v areálu firmy VLW Malenovice. Samotné skoky nejsou jen lákadlo pro diváky přímo na místě, ale rovněž pro závodní posádky. Posádky, které doletí nejdále, mohou získat zajímavé odměny.
Jezdci se dočkají prvního skoku hned ve druhé rychlostní zkoušce Březová na oblíbeném diváckém místě Verva Arena. Fanoušci si tuto RZ pamatují pod názvem Slušovice, ale z důvodu změn trati se změnil její název. „Letos se nepojede přes dostihovou dráhu ve Slušovicích, tak jsme se rozhodli pro změnu názvu na RZ Březová. Změnil se také směr průjezdu trati. Diváci nepřijdou o oblíbenou polookruhovou variantu a mohou tedy vidět průjezdy posádek dvakrát," objasnil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele soutěže.
Skok na této RZ se jmenuje „U Johana". Motivace názvu je pro zaryté fanoušky jasná. Už po několik ročníků je pro vítěze v délce skoku připravena odměna v podobě grilovaného selátka, kterou dodává restaurace a penzion U Johana. „Tato odměna je už po několik let tradicí na tomto skoku. Myslím, že je to oblíbená radovánka pro jezdce a celý závodní tým. Grilované sele je jeden z našich produktů a je skvělé, že závodní posádky mohou dostat i něco hmatatelného mimo ocenění za výsledky v rally," potvrdil Jan Baloš, majitel vyhlášené restaurace.
Druhý skok a zajímavá odměna čeká závodní jezdce a jejich fanoušky v neděli na rychlostní zkoušce Maják. Tento skok se nachází v areálu firmy VLW v Malenovicích a je pojmenován Opel Jump! Pro nejdále letící posádku je připravena finanční odměna ve výši třicet tisíc korun. Soutěžit ovšem mohou i fanoušci a tipovat jaký skok bude nejdelší. Informace o soutěži jsou na oficiálním facebooku Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé soutěže se každý rok snaží pro diváky přichystat něco nového a zajímavého. „Myslím si, že na každý ročník nachystáme pro naše fanoušky nějakou novinku. Tento rok přibyl mimo jiné skok Opel Jump!, kde předpokládáme skoky snad až dvacet metrů. Odměny na skocích mohou motivovat jezdce a jejich dlouhé lety zase baví diváky," uvedl Jan Regner.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.