Slovenská Rally Lubeník bude pro Jana Černého a Petra Černohorského premiérovým startem s novou Škodou Fabia R5.
MOGUL Racing Team se ani v těchto letních dnech nenachází ve fázi nějakého letního snění a volna a po Rally Bohemia se v týmu stále pracuje na zajištění dalších startů v sezoně 2016. Rally Bohemia pro tým nedopadla, jak by si všichni představovali, i když k dalšímu velmi dobrému výsledku v sezoně už tentokrát chyběl jen malý krůček. Celou soutěž se posádka Škody Fabia S2000 Jan Černý – Petr Černohorský držela v boji o umístění na stupních vítězů, až v předposlední rychlostní zkoušce odstoupila pro náhlou poruchu motoru jejich Škody Fabia S2000. Výsledek, který si všichni v týmu přáli, a pro který tvrdě pracovali, se tak kousek před cílem rozplynul, jak pára nad hrncem a nikomu z posádky nebylo dvakrát do řeči. I taková je ale rally a posádka přesto zanechala ze svého působení při náročné Rally Bohemia velmi dobrý dojem, když odstupovala z prestižního třetího místa v celkovém hodnocení.
Jména Jan Černý a Petr Černohorský se pak objevila v seznamu přihlášených posádek na Slovenské Rally Tatry, ale tady se nakonec posádka MOGUL Racing Teamu nepředstavila, protože poškození motoru jejich Škody Fabia S2000 bylo rozsáhlejšího charakteru a nepodařilo se jej opravit. Honza Černý ale do Tater nakonec vyrazil, aby se zde zúčastnil autogramiády soutěžních jezdců před startem této velmi pěkně obsazené soutěže.
Nyní ale Honzu Černého a Petra Černohorského čeká start na další slovenské soutěži, kterou je rally Lubeník. U jména posádky však v seznamu přihlášených figuruje vůz Škoda Fabia R5 a dává to tak tušit, že pro posádku začíná nová etapa jejich závodění a přesedají do aktuálně nejmodernější soutěžní techniky, která je k dispozici. Novou Škodu Fabia R5 čeká převléknutí do nového kabátu, který bude v designu MOGUL a Benzina jednoznačně „dobře hustý“ a pak už Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazí vstříc prvním kilometrům Rally Lubeník, která odstartuje v pátek 12. srpna. Celkem osm rychlostních zkoušek bude sloužit jako seznámení s novou technikou a samozřejmě hlavně jako velký a ostrý test před srpnovou Barum Czech Rally, která je vrcholem motoristické sezony v České republice, nabídne silnou konkurenci evropských jezdců, a kde se budou prezentovat i partneři týmu, kterými jsou MOGUL a Benzina.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Teď už můžu říci, že obrovské zklamání, které bylo po Rally Bohemia, je za námi. Měli jsme tuhle soutěž dobře rozjetou a na dlouhých rychlostních zkouškách se nám dařilo velmi dobře držet rytmus. Odstupovat ze třetího místa pro poruchu motoru na takovéto soutěži není nic příjemného a celý tým jsme to dost prožívali. Všechno špatné je ale pro něco dobré a dost to zvýšilo moje aktivity a snahy o pořízení nové techniky a to se povedlo. Před Rally Pačejov jsme z Mladé Boleslavi přivezli novou Škodu Fabia R5 a máme tedy konečně k dispozici techniku na té nejvyšší úrovni. Je to pro mě obrovská motivace a současně hodně velký závazek vůči partnerům, kteří za námi stojí. Po prvních kilometrech jsem z auta naprosto nadšený a moc se těším na první závodění s ním. Věřím, že se nám podaří se s autem rychle seznámit a právě start na Rally Lubeník je pro nás hlavně testem před Barumkou, kde bychom už rádi jeli v co nejlepší pohodě. Není to jednoduché v půlce sezony měnit auto a pro celý tým to vyžaduje dost velké nasazení a já všem chci poděkovat. Není to lehká situace ani pro rozpočet týmu, ale i o tom je závodění, a pokud chceme být jednou nejlepší, tak se musíme snažit úplně ve všem. Pokud pro mě někdy něco byla velká výzva, tak závodění se Škodou Fabia R5 je pro mě výzva ta největší.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?