V září roku 2013, po vítězství posádky Jakeš – Norek mezi produkčními vozy na podniku ME Barum rally, došlo k podpisu čtyřleté smlouvy mezi Mirkem Jakešem a zlínským týmem Gemini pro sezony 2014 až 2017. Minulý týden se ale 26-letý jezdec týmu Mirek Jakeš a primář kliniky Gemini Pavel Stodůlka dohodli na ukončení této smlouvy.
„V prvé řadě bych chtěl poděkovat právě panu primáři za šanci, kterou jsem dostal v týmu Gemini. Měl jsem možnost startovat jak s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 (sezona 2013), tak později se speciálem R5 francouzské značky Citroën. Věřím, že společně se svými spolujezdci – Jardou Novákem, Igorem Norkem, Michalem Drozdem i Marcelou Ehlovou – jsme se snažili vždy co nejlépe reprezentovat značku Gemini na domácích soutěžích i při dvou zahraničních startech. Poděkování ale patří samozřejmě také mechanikům a celému týmu Gemini,“ říká Mirek Jakeš na závěr více než čtyřleté spolupráce mezi ním a zlínským týmem.
Bohužel, v poslední době měl Mirek méně prostoru závodit, když v rámci týmu dostával stále více příležitostí Francouz Bouffier. Vzhledem k tomu, že pro růst každého jezdce je potřeba najezdit co nejvíce závodních kilometrů, došlo k dohodě o ukončení spolupráce. Na letošní Barum rally tak budeme moci vidět Mirka Jakeše společně s Marcelou Ehlovou za volantem vozu Škoda Fabia S2000.
Statistika a největší úspěchy Mirka Jakeše (2013-2016) v rámci týmu Gemini
starty: 24 dokončené závody: 16 vítězství: 2 pódiová umístění: 8 vicemistr České republiky ve dvoudenních podnicích (2014) vicemistr ČR ve sprintrally (2013), mistr v produkčních vozech i juniorský mistr ocenění Colin McRae Flat Out Trophy (Barum rally 2013)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?