V září roku 2013, po vítězství posádky Jakeš – Norek mezi produkčními vozy na podniku ME Barum rally, došlo k podpisu čtyřleté smlouvy mezi Mirkem Jakešem a zlínským týmem Gemini pro sezony 2014 až 2017. Minulý týden se ale 26-letý jezdec týmu Mirek Jakeš a primář kliniky Gemini Pavel Stodůlka dohodli na ukončení této smlouvy.
„V prvé řadě bych chtěl poděkovat právě panu primáři za šanci, kterou jsem dostal v týmu Gemini. Měl jsem možnost startovat jak s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 (sezona 2013), tak později se speciálem R5 francouzské značky Citroën. Věřím, že společně se svými spolujezdci – Jardou Novákem, Igorem Norkem, Michalem Drozdem i Marcelou Ehlovou – jsme se snažili vždy co nejlépe reprezentovat značku Gemini na domácích soutěžích i při dvou zahraničních startech. Poděkování ale patří samozřejmě také mechanikům a celému týmu Gemini,“ říká Mirek Jakeš na závěr více než čtyřleté spolupráce mezi ním a zlínským týmem.
Bohužel, v poslední době měl Mirek méně prostoru závodit, když v rámci týmu dostával stále více příležitostí Francouz Bouffier. Vzhledem k tomu, že pro růst každého jezdce je potřeba najezdit co nejvíce závodních kilometrů, došlo k dohodě o ukončení spolupráce. Na letošní Barum rally tak budeme moci vidět Mirka Jakeše společně s Marcelou Ehlovou za volantem vozu Škoda Fabia S2000.
Statistika a největší úspěchy Mirka Jakeše (2013-2016) v rámci týmu Gemini
starty: 24 dokončené závody: 16 vítězství: 2 pódiová umístění: 8 vicemistr České republiky ve dvoudenních podnicích (2014) vicemistr ČR ve sprintrally (2013), mistr v produkčních vozech i juniorský mistr ocenění Colin McRae Flat Out Trophy (Barum rally 2013)Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.