Čtyři týdny zbývají do startu 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2016. Přípravy se dostávají do závěrečné fáze, první vůz odstartuje do rally v pátek 26. srpna v 16 hodin z náměstí Míru před zlínskou radnicí. Loňské vítězství bude obhajovat tovární posádka Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Čtyřiatřicetiletý český šampion Kopecký zaútočí zároveň na pátou výhru ve Zlíně!
Nejvýznamnější automobilovou rally na území České republiky zahájí divácky atraktivní městská okruhová rychlostní zkouška, která se letos pojede v nové podobě. Na rozdíl od předchozích let povede pasáž autobusovým nádražím a bývalým svitovským areálem v opačném směru. Pořadatelé letos vzhledem k rekonstrukci nadjezdu na Gahurově ulici nepustí diváky na most ve směru na sídliště Jižní Svahy. „V souvislosti s rozsáhlým startovním polem doprovodných akcí (Grand Prix Bugatti, Star Rally Historic) bude uzávěra silnic při městské erzetě v době od 17:00 do 0:30 hodin. V pátek 26. srpna bude autobusové nádraží přemístěno podobně jako v předchozích letech na ulici Hradská od 15 hodin,“ pověděl Ing. Pavel Konečný, tajemník Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé připravili letos pro diváky v prostoru startu a cíle před zlínskou radnicí diváckou tribunu, vstup pro všechny fanoušky zde bude zdarma. Pro rychlejší přepravu diváků bude zřízena kyvadlová doprava k atraktivním místům na tratích rychlostních zkoušek. Jedná se o RZ Semetín (divácké místo Janišov), RZ Pindula (DM Želechovice) a RZ Maják (DM místní část Zlína Maják). K velkým tahákům na klasické a legendární rychlostní zkoušce Maják bude patřit divácká aréna pod malenovickým hradem (areál firmy VLW) s nově vybudovaným skokem.
Aktivněji se zapojilo do organizace rally i město Otrokovice, kde v sídle generálního partnera rally Continental Barum s.r.o. bude tradičně umístěn servisní areál. „V Otrokovicích bude umístěna vzdálená tankovací zóna soudobých vozidel, přeskupení Star Rally Historic v samotném centru města a v sídle generálního partnera proběhne týden před startem rally i tisková konference pro zástupce sdělovacích prostředků,“ uvedl Konečný.
Velmi účinná a výborná spolupráce je s Policií České republiky, která se na letošní ročník barumky důkladně připravuje rovněž v souvislosti s tragickými událostmi v Evropě během posledních týdnů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?