Čtyři týdny zbývají do startu 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2016. Přípravy se dostávají do závěrečné fáze, první vůz odstartuje do rally v pátek 26. srpna v 16 hodin z náměstí Míru před zlínskou radnicí. Loňské vítězství bude obhajovat tovární posádka Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Čtyřiatřicetiletý český šampion Kopecký zaútočí zároveň na pátou výhru ve Zlíně!
Nejvýznamnější automobilovou rally na území České republiky zahájí divácky atraktivní městská okruhová rychlostní zkouška, která se letos pojede v nové podobě. Na rozdíl od předchozích let povede pasáž autobusovým nádražím a bývalým svitovským areálem v opačném směru. Pořadatelé letos vzhledem k rekonstrukci nadjezdu na Gahurově ulici nepustí diváky na most ve směru na sídliště Jižní Svahy. „V souvislosti s rozsáhlým startovním polem doprovodných akcí (Grand Prix Bugatti, Star Rally Historic) bude uzávěra silnic při městské erzetě v době od 17:00 do 0:30 hodin. V pátek 26. srpna bude autobusové nádraží přemístěno podobně jako v předchozích letech na ulici Hradská od 15 hodin,“ pověděl Ing. Pavel Konečný, tajemník Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé připravili letos pro diváky v prostoru startu a cíle před zlínskou radnicí diváckou tribunu, vstup pro všechny fanoušky zde bude zdarma. Pro rychlejší přepravu diváků bude zřízena kyvadlová doprava k atraktivním místům na tratích rychlostních zkoušek. Jedná se o RZ Semetín (divácké místo Janišov), RZ Pindula (DM Želechovice) a RZ Maják (DM místní část Zlína Maják). K velkým tahákům na klasické a legendární rychlostní zkoušce Maják bude patřit divácká aréna pod malenovickým hradem (areál firmy VLW) s nově vybudovaným skokem.
Aktivněji se zapojilo do organizace rally i město Otrokovice, kde v sídle generálního partnera rally Continental Barum s.r.o. bude tradičně umístěn servisní areál. „V Otrokovicích bude umístěna vzdálená tankovací zóna soudobých vozidel, přeskupení Star Rally Historic v samotném centru města a v sídle generálního partnera proběhne týden před startem rally i tisková konference pro zástupce sdělovacích prostředků,“ uvedl Konečný.
Velmi účinná a výborná spolupráce je s Policií České republiky, která se na letošní ročník barumky důkladně připravuje rovněž v souvislosti s tragickými událostmi v Evropě během posledních týdnů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.