Čtyři týdny zbývají do startu 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2016. Přípravy se dostávají do závěrečné fáze, první vůz odstartuje do rally v pátek 26. srpna v 16 hodin z náměstí Míru před zlínskou radnicí. Loňské vítězství bude obhajovat tovární posádka Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Čtyřiatřicetiletý český šampion Kopecký zaútočí zároveň na pátou výhru ve Zlíně!
Nejvýznamnější automobilovou rally na území České republiky zahájí divácky atraktivní městská okruhová rychlostní zkouška, která se letos pojede v nové podobě. Na rozdíl od předchozích let povede pasáž autobusovým nádražím a bývalým svitovským areálem v opačném směru. Pořadatelé letos vzhledem k rekonstrukci nadjezdu na Gahurově ulici nepustí diváky na most ve směru na sídliště Jižní Svahy. „V souvislosti s rozsáhlým startovním polem doprovodných akcí (Grand Prix Bugatti, Star Rally Historic) bude uzávěra silnic při městské erzetě v době od 17:00 do 0:30 hodin. V pátek 26. srpna bude autobusové nádraží přemístěno podobně jako v předchozích letech na ulici Hradská od 15 hodin,“ pověděl Ing. Pavel Konečný, tajemník Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé připravili letos pro diváky v prostoru startu a cíle před zlínskou radnicí diváckou tribunu, vstup pro všechny fanoušky zde bude zdarma. Pro rychlejší přepravu diváků bude zřízena kyvadlová doprava k atraktivním místům na tratích rychlostních zkoušek. Jedná se o RZ Semetín (divácké místo Janišov), RZ Pindula (DM Želechovice) a RZ Maják (DM místní část Zlína Maják). K velkým tahákům na klasické a legendární rychlostní zkoušce Maják bude patřit divácká aréna pod malenovickým hradem (areál firmy VLW) s nově vybudovaným skokem.
Aktivněji se zapojilo do organizace rally i město Otrokovice, kde v sídle generálního partnera rally Continental Barum s.r.o. bude tradičně umístěn servisní areál. „V Otrokovicích bude umístěna vzdálená tankovací zóna soudobých vozidel, přeskupení Star Rally Historic v samotném centru města a v sídle generálního partnera proběhne týden před startem rally i tisková konference pro zástupce sdělovacích prostředků,“ uvedl Konečný.
Velmi účinná a výborná spolupráce je s Policií České republiky, která se na letošní ročník barumky důkladně připravuje rovněž v souvislosti s tragickými událostmi v Evropě během posledních týdnů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.