Parádní úspěch v podobě třetího místa ve 2WD a stejné pozice ve třídě 6 zaznamenala při 43. Rally Bohemia posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek. Sehranou dvojici čekal v okolí Mladé Boleslavi start na domácí půdě, což nejlépe dokazoval početný zástup fanoušků, který je na populární „Bohemku“ přišel podpořit. I přesto, že harmonogram závodu čítal nezvykle pouze osm měřených úseků, nečekalo na Filipa s Honzou nic snadného. Zvláště pak první den si se závodníky počasí opravdu pohrálo a boj s konkurencí o přední místa v našlapané kategorii nebyl v žádném případě jednoduchý.
„Přípravě na Rally Bohemia jsme podřídili opravdu vše a osobně jsem věřil, že bychom se mohli zapojit do hry o vítězství. Díky proměnlivému počasí byl závod už od startu velmi náročný, nejen na správnou volbu pneumatik. V cestě za lepším výsledkem nám tentokrát stálo hned několik faktorů, včetně mých jezdeckých chyb. Po vyhrané RZ 1, jsem totiž hned na dvojce dal zabrat brzdové soustavě více, než by bylo zdrávo, a závěrečnou třetinu RZ přes obávaný Navarov jsme absolvovali takřka bez brzd. I přesto jsme na vložce zajeli druhý čas a stejnou pozici drželi také v průběžném pořadí, jen s malou ztrátou na čelo. V opakovaném průjezdu náročnou zkouškou ale naši soupeři ukázali své kvality a před koncem etapy nám odskočili větším rozdílem,“ líčí vývoj závodu Filip Mareš a pokračuje: „Moc jsme se těšili na dlouhou a krásnou RZ Radostín. V prvním průjezdu nás ale nejprve zbrzdilo dvojí vyhýbání havarovanému vozu, následně jsme absolvovali několik kilometrů za jedním ze soupeřů, a když jsem k tomu před cílem přidal ještě probrzdění odbočky, vzešel z toho propad na třetí příčku. Ani ve druhém průjezdu jsme nebyli ušetřeni od nuceného zpomalení, když jsme pouštěli pozdějšího absolutního vítěze RZ,“ popisuje nedělní patálie jezdec Peugeotu 208 R2.
Hodnocení závodu pohledem posádky uzavírá spolujezdec Jan Hloušek: „I přesto, že jsme před startem domácího závodu očekávali trochu více, vidíme naše účinkování na „Bohemce“ jednoznačně pozitivně. Krom velmi slušné porce bodů, si ze závodu odnášíme také mnoho cenných zkušeností, zejména z dlouhých RZ. Ta s názvem Radostín, měřící více než 30 km, pro nás byla opravdu velkou výzvou a jsem rád, že i přes její náročnost jsme si ověřili, že se v budoucnu podobně dlouhých úseků nemusíme obávat. Chtěl bych za naši posádku také vyjádřit respekt k rychlosti soupeřů. Jsme nadšení z toho, v jaké konkurenci letos závodíme a i přesto, že jsme na Rally Bohemia netahali za ten úplně nejdelší konec, neházíme flintu do žita a už teď se těšíme na další porovnání. Dále bych chtěl poděkovat Filipovi za perfektní spolupráci a všem, kteří nás podporují, stojí za námi a velkou měrou se tak podílí na našich výsledcích.“
Filip Mareš s Honzou Hlouškem tak šlapou na paty mistrům své kategorie a určitě nenechají rallyové fanoušky v klidu ani v dalších dvou následujících dílech Mistrovství ČR v rally. Vzhledem k úspěšnosti celého projektu a kvalitním výsledkům Filipa s Honzou i v European Rally Trophy se nám podařilo zajistit klukům start na rakouské Rally Weiz, která je dalším podnikem tohoto šampionátu. Fanoušky srdečně zveme ve dnech 22. – 23. července 2016 do Rakouska.
Fanoušci mohou i nadále sledovat tým Autoklub Peugeot Rally Talentu na facebookových stránkách týmu Autoklub Rally Talent. Dalším startem v rámci Autoklub MČR v rally bude na 46. Barum Czech Rally Zlín 2016, který proběhne dne 26. 8. 2016 ve Zlíně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.