Parádní úspěch v podobě třetího místa ve 2WD a stejné pozice ve třídě 6 zaznamenala při 43. Rally Bohemia posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek. Sehranou dvojici čekal v okolí Mladé Boleslavi start na domácí půdě, což nejlépe dokazoval početný zástup fanoušků, který je na populární „Bohemku“ přišel podpořit. I přesto, že harmonogram závodu čítal nezvykle pouze osm měřených úseků, nečekalo na Filipa s Honzou nic snadného. Zvláště pak první den si se závodníky počasí opravdu pohrálo a boj s konkurencí o přední místa v našlapané kategorii nebyl v žádném případě jednoduchý.
„Přípravě na Rally Bohemia jsme podřídili opravdu vše a osobně jsem věřil, že bychom se mohli zapojit do hry o vítězství. Díky proměnlivému počasí byl závod už od startu velmi náročný, nejen na správnou volbu pneumatik. V cestě za lepším výsledkem nám tentokrát stálo hned několik faktorů, včetně mých jezdeckých chyb. Po vyhrané RZ 1, jsem totiž hned na dvojce dal zabrat brzdové soustavě více, než by bylo zdrávo, a závěrečnou třetinu RZ přes obávaný Navarov jsme absolvovali takřka bez brzd. I přesto jsme na vložce zajeli druhý čas a stejnou pozici drželi také v průběžném pořadí, jen s malou ztrátou na čelo. V opakovaném průjezdu náročnou zkouškou ale naši soupeři ukázali své kvality a před koncem etapy nám odskočili větším rozdílem,“ líčí vývoj závodu Filip Mareš a pokračuje: „Moc jsme se těšili na dlouhou a krásnou RZ Radostín. V prvním průjezdu nás ale nejprve zbrzdilo dvojí vyhýbání havarovanému vozu, následně jsme absolvovali několik kilometrů za jedním ze soupeřů, a když jsem k tomu před cílem přidal ještě probrzdění odbočky, vzešel z toho propad na třetí příčku. Ani ve druhém průjezdu jsme nebyli ušetřeni od nuceného zpomalení, když jsme pouštěli pozdějšího absolutního vítěze RZ,“ popisuje nedělní patálie jezdec Peugeotu 208 R2.
Hodnocení závodu pohledem posádky uzavírá spolujezdec Jan Hloušek: „I přesto, že jsme před startem domácího závodu očekávali trochu více, vidíme naše účinkování na „Bohemce“ jednoznačně pozitivně. Krom velmi slušné porce bodů, si ze závodu odnášíme také mnoho cenných zkušeností, zejména z dlouhých RZ. Ta s názvem Radostín, měřící více než 30 km, pro nás byla opravdu velkou výzvou a jsem rád, že i přes její náročnost jsme si ověřili, že se v budoucnu podobně dlouhých úseků nemusíme obávat. Chtěl bych za naši posádku také vyjádřit respekt k rychlosti soupeřů. Jsme nadšení z toho, v jaké konkurenci letos závodíme a i přesto, že jsme na Rally Bohemia netahali za ten úplně nejdelší konec, neházíme flintu do žita a už teď se těšíme na další porovnání. Dále bych chtěl poděkovat Filipovi za perfektní spolupráci a všem, kteří nás podporují, stojí za námi a velkou měrou se tak podílí na našich výsledcích.“
Filip Mareš s Honzou Hlouškem tak šlapou na paty mistrům své kategorie a určitě nenechají rallyové fanoušky v klidu ani v dalších dvou následujících dílech Mistrovství ČR v rally. Vzhledem k úspěšnosti celého projektu a kvalitním výsledkům Filipa s Honzou i v European Rally Trophy se nám podařilo zajistit klukům start na rakouské Rally Weiz, která je dalším podnikem tohoto šampionátu. Fanoušky srdečně zveme ve dnech 22. – 23. července 2016 do Rakouska.
Fanoušci mohou i nadále sledovat tým Autoklub Peugeot Rally Talentu na facebookových stránkách týmu Autoklub Rally Talent. Dalším startem v rámci Autoklub MČR v rally bude na 46. Barum Czech Rally Zlín 2016, který proběhne dne 26. 8. 2016 ve Zlíně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.