Parádní úspěch v podobě třetího místa ve 2WD a stejné pozice ve třídě 6 zaznamenala při 43. Rally Bohemia posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek. Sehranou dvojici čekal v okolí Mladé Boleslavi start na domácí půdě, což nejlépe dokazoval početný zástup fanoušků, který je na populární „Bohemku“ přišel podpořit. I přesto, že harmonogram závodu čítal nezvykle pouze osm měřených úseků, nečekalo na Filipa s Honzou nic snadného. Zvláště pak první den si se závodníky počasí opravdu pohrálo a boj s konkurencí o přední místa v našlapané kategorii nebyl v žádném případě jednoduchý.
„Přípravě na Rally Bohemia jsme podřídili opravdu vše a osobně jsem věřil, že bychom se mohli zapojit do hry o vítězství. Díky proměnlivému počasí byl závod už od startu velmi náročný, nejen na správnou volbu pneumatik. V cestě za lepším výsledkem nám tentokrát stálo hned několik faktorů, včetně mých jezdeckých chyb. Po vyhrané RZ 1, jsem totiž hned na dvojce dal zabrat brzdové soustavě více, než by bylo zdrávo, a závěrečnou třetinu RZ přes obávaný Navarov jsme absolvovali takřka bez brzd. I přesto jsme na vložce zajeli druhý čas a stejnou pozici drželi také v průběžném pořadí, jen s malou ztrátou na čelo. V opakovaném průjezdu náročnou zkouškou ale naši soupeři ukázali své kvality a před koncem etapy nám odskočili větším rozdílem,“ líčí vývoj závodu Filip Mareš a pokračuje: „Moc jsme se těšili na dlouhou a krásnou RZ Radostín. V prvním průjezdu nás ale nejprve zbrzdilo dvojí vyhýbání havarovanému vozu, následně jsme absolvovali několik kilometrů za jedním ze soupeřů, a když jsem k tomu před cílem přidal ještě probrzdění odbočky, vzešel z toho propad na třetí příčku. Ani ve druhém průjezdu jsme nebyli ušetřeni od nuceného zpomalení, když jsme pouštěli pozdějšího absolutního vítěze RZ,“ popisuje nedělní patálie jezdec Peugeotu 208 R2.
Hodnocení závodu pohledem posádky uzavírá spolujezdec Jan Hloušek: „I přesto, že jsme před startem domácího závodu očekávali trochu více, vidíme naše účinkování na „Bohemce“ jednoznačně pozitivně. Krom velmi slušné porce bodů, si ze závodu odnášíme také mnoho cenných zkušeností, zejména z dlouhých RZ. Ta s názvem Radostín, měřící více než 30 km, pro nás byla opravdu velkou výzvou a jsem rád, že i přes její náročnost jsme si ověřili, že se v budoucnu podobně dlouhých úseků nemusíme obávat. Chtěl bych za naši posádku také vyjádřit respekt k rychlosti soupeřů. Jsme nadšení z toho, v jaké konkurenci letos závodíme a i přesto, že jsme na Rally Bohemia netahali za ten úplně nejdelší konec, neházíme flintu do žita a už teď se těšíme na další porovnání. Dále bych chtěl poděkovat Filipovi za perfektní spolupráci a všem, kteří nás podporují, stojí za námi a velkou měrou se tak podílí na našich výsledcích.“
Filip Mareš s Honzou Hlouškem tak šlapou na paty mistrům své kategorie a určitě nenechají rallyové fanoušky v klidu ani v dalších dvou následujících dílech Mistrovství ČR v rally. Vzhledem k úspěšnosti celého projektu a kvalitním výsledkům Filipa s Honzou i v European Rally Trophy se nám podařilo zajistit klukům start na rakouské Rally Weiz, která je dalším podnikem tohoto šampionátu. Fanoušky srdečně zveme ve dnech 22. – 23. července 2016 do Rakouska.
Fanoušci mohou i nadále sledovat tým Autoklub Peugeot Rally Talentu na facebookových stránkách týmu Autoklub Rally Talent. Dalším startem v rámci Autoklub MČR v rally bude na 46. Barum Czech Rally Zlín 2016, který proběhne dne 26. 8. 2016 ve Zlíně.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?