Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 počtvrté v řadě za sebou zvítězila na Rally Bohemia. Stejně tak se jí podařilo získat čtvrté vítězství v řadě i v letošním Mistrovství České republiky v rally, kde doposud nenašla přemožitele.
Jan Kopecký / Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 tímto vítězstvím učinili důležitý krok k obhajobě českého mistrovského titulu z loňského roku. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Nejvážnějšími soupeři jim byli po oba dva dny Václav Pech / Petr Uhel na silném Porsche 997 GT3, kteří si s vozem s jednou poháněnou nápravou dobře poradili i s obtížnými podmínkami na kluzkých mokrých tratích první etapy. I Václav Pech zde v Mladé Boleslavi obhájil své druhé místo z loňského roku. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek rovnou jednu minutu. Třetí místo získali překvapivě Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří tak absolvovali nad očekávání úspěšnou premiéru s Fordem Fiesta R5.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference 43. Rally Bohemia:
1. místo:
Jan Kopecký: „Vítězství na Rally Bohemia pro nás určitě má vždy o něco větší význam, když se jede tady v Mladé Boleslavi, jak se říká „pod komínem“ fabriky. Jsem rád, že se nám zde podařilo opět zvítězit a poděkování za to patří celému našemu týmu.“
Pavel Dresler: „Ukázalo se, že kluci z Feratu udělali výbornou práci, vydrželi jsme to na rozdíl od filmu ve zdraví až do cíle. Těch 35 let vývoje je tam prostě znát,“ vtipkoval věčně usměvavý spolujezdec v narážce na speciální černý design jejich Škody Fabia R5 u příležitosti výročí natočení známého českého filmu Upír z Feratu.
2. místo:
Václav Pech: „Je to super výsledek. Včera si s námi zahrálo počasí, naštěstí nás to nikde nezaskočilo nepřipravené. Ale ve vracácích na vodě jsme ztráceli hodně, tam to samozřejmě s Porsche není ideální. Líbí se nám spíše rychlé pasáže, tam už se cítíme s autem docela jistě a ty jsou pro naše koně pod kapotou ideální.“
Petr Uhel: „Že se v rychlých pasážích cítíme jistěji? No, asi na to máme jiný názor, nevadí,“ pomrkával spolujezdec s úsměvem na Václava Pecha a obecenstvo a už vážně pokračoval: „Je super, že už jsme se s Porsche takhle sžili a že nám už zase všechno funguje.“
3. místo:
Martin Vlček: „Když se tu tak rozhlédnu kolem sebe po pódiu, tak jsou tu samí mistři Evropy a republiky. Takže to je pro nás opravdu velká čest být tu s nimi a podle toho to vypadá, že jsme asi byli asi opravdu dobří. Velký obdiv má z naší strany Václav Pech, který je před námi, přestože jel na motorovém člunu,“ otevřel úsměvně spokojený Martin Vlček a pokračoval: “K výsledku nám dopomohly i chyby soupeřů, ale jak říkám, rally nám dává milion příležitostí udělat chybu a někteří soupeři toho využili. Po tomto startu lituji každé minuty strávené ve „WRCčku“, těch deset let vývoje navíc je na R5 prostě hrozně znát.“
Jindřiška Žáková: „Jsem nadšená! Při prvním startu s Fiestou jsme si původně věřili tak na první desítku, nikoliv na stupně vítězů. V této společnosti se cítím moc dobře!“
Čtvrté místo obsadili Vojtěch Štajf / František Rajnoha na Škodě Fabia R5, kteří nebyli daleko od bronzové pozice, ale do jejich boje o třetí místo zasáhla penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Souboj o pátou pozici svedli až do poslední rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš / Marcela Ehlová na Citroënu DS3 R5 a Jan Jelínek / Petr Machů na Škodě Fabia S2000. Pět sekund nakonec rozhodlo ve prospěch prvně jmenovaných.
Za největšího smolaře soutěže lze označit Jana Černého, který musel odstoupit pro technickou závadu své Škody Fabia S2000 na předposlední rychlostní zkoušce. Průběžné třetí místo je, zdá se, na Rally Bohemia smolné, protože v sobotu večer ze třetího místa odsunul defekt pneumatiky nakonec sedmého v cíli mladého Fabiana Kreima z Německa na Škodě Fabia R5. Přesto při své premiéře v České republice svým výkonem velmi pozitivně zaujal. Ze třetího místa odstupoval na loňské Rally Bohemia také Jan Dohnal, letos jej technické problémy jeho Fordu Focus WRC zdržely už v počátku soutěže. Svoji stíhací jízdu dokončil na desátém místě, nicméně během ní si připsal i cenné nejrychlejší časy v obou rychlostních zkouškách poslední sekce.
Ve třídě 3 produkčních automobilů probíhal po celý víkend napínavý souboj mezi Martinem Březíkem na Mitsubishi a Václavem Kopáčkem na Subaru. Ten byl nerozhodný až doslova do posledních metrů Rally Bohemia, když v cíli poslední rychlostní zkoušky dělily oba dva jezdce pouhopouhé tři desetiny sekundy ve prospěch Martina Březíka.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhrál úřadující mistr této kategorie Václav Dunovský na Peugeotu 208 R2, ovšem silní konkurenti mu nedali prostor na trati ani chvíli vydechnout.
Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.