Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 počtvrté v řadě za sebou zvítězila na Rally Bohemia. Stejně tak se jí podařilo získat čtvrté vítězství v řadě i v letošním Mistrovství České republiky v rally, kde doposud nenašla přemožitele.
Jan Kopecký / Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 tímto vítězstvím učinili důležitý krok k obhajobě českého mistrovského titulu z loňského roku. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Nejvážnějšími soupeři jim byli po oba dva dny Václav Pech / Petr Uhel na silném Porsche 997 GT3, kteří si s vozem s jednou poháněnou nápravou dobře poradili i s obtížnými podmínkami na kluzkých mokrých tratích první etapy. I Václav Pech zde v Mladé Boleslavi obhájil své druhé místo z loňského roku. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek rovnou jednu minutu. Třetí místo získali překvapivě Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří tak absolvovali nad očekávání úspěšnou premiéru s Fordem Fiesta R5.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference 43. Rally Bohemia:
1. místo:
Jan Kopecký: „Vítězství na Rally Bohemia pro nás určitě má vždy o něco větší význam, když se jede tady v Mladé Boleslavi, jak se říká „pod komínem“ fabriky. Jsem rád, že se nám zde podařilo opět zvítězit a poděkování za to patří celému našemu týmu.“
Pavel Dresler: „Ukázalo se, že kluci z Feratu udělali výbornou práci, vydrželi jsme to na rozdíl od filmu ve zdraví až do cíle. Těch 35 let vývoje je tam prostě znát,“ vtipkoval věčně usměvavý spolujezdec v narážce na speciální černý design jejich Škody Fabia R5 u příležitosti výročí natočení známého českého filmu Upír z Feratu.
2. místo:
Václav Pech: „Je to super výsledek. Včera si s námi zahrálo počasí, naštěstí nás to nikde nezaskočilo nepřipravené. Ale ve vracácích na vodě jsme ztráceli hodně, tam to samozřejmě s Porsche není ideální. Líbí se nám spíše rychlé pasáže, tam už se cítíme s autem docela jistě a ty jsou pro naše koně pod kapotou ideální.“
Petr Uhel: „Že se v rychlých pasážích cítíme jistěji? No, asi na to máme jiný názor, nevadí,“ pomrkával spolujezdec s úsměvem na Václava Pecha a obecenstvo a už vážně pokračoval: „Je super, že už jsme se s Porsche takhle sžili a že nám už zase všechno funguje.“
3. místo:
Martin Vlček: „Když se tu tak rozhlédnu kolem sebe po pódiu, tak jsou tu samí mistři Evropy a republiky. Takže to je pro nás opravdu velká čest být tu s nimi a podle toho to vypadá, že jsme asi byli asi opravdu dobří. Velký obdiv má z naší strany Václav Pech, který je před námi, přestože jel na motorovém člunu,“ otevřel úsměvně spokojený Martin Vlček a pokračoval: “K výsledku nám dopomohly i chyby soupeřů, ale jak říkám, rally nám dává milion příležitostí udělat chybu a někteří soupeři toho využili. Po tomto startu lituji každé minuty strávené ve „WRCčku“, těch deset let vývoje navíc je na R5 prostě hrozně znát.“
Jindřiška Žáková: „Jsem nadšená! Při prvním startu s Fiestou jsme si původně věřili tak na první desítku, nikoliv na stupně vítězů. V této společnosti se cítím moc dobře!“
Čtvrté místo obsadili Vojtěch Štajf / František Rajnoha na Škodě Fabia R5, kteří nebyli daleko od bronzové pozice, ale do jejich boje o třetí místo zasáhla penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Souboj o pátou pozici svedli až do poslední rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš / Marcela Ehlová na Citroënu DS3 R5 a Jan Jelínek / Petr Machů na Škodě Fabia S2000. Pět sekund nakonec rozhodlo ve prospěch prvně jmenovaných.
Za největšího smolaře soutěže lze označit Jana Černého, který musel odstoupit pro technickou závadu své Škody Fabia S2000 na předposlední rychlostní zkoušce. Průběžné třetí místo je, zdá se, na Rally Bohemia smolné, protože v sobotu večer ze třetího místa odsunul defekt pneumatiky nakonec sedmého v cíli mladého Fabiana Kreima z Německa na Škodě Fabia R5. Přesto při své premiéře v České republice svým výkonem velmi pozitivně zaujal. Ze třetího místa odstupoval na loňské Rally Bohemia také Jan Dohnal, letos jej technické problémy jeho Fordu Focus WRC zdržely už v počátku soutěže. Svoji stíhací jízdu dokončil na desátém místě, nicméně během ní si připsal i cenné nejrychlejší časy v obou rychlostních zkouškách poslední sekce.
Ve třídě 3 produkčních automobilů probíhal po celý víkend napínavý souboj mezi Martinem Březíkem na Mitsubishi a Václavem Kopáčkem na Subaru. Ten byl nerozhodný až doslova do posledních metrů Rally Bohemia, když v cíli poslední rychlostní zkoušky dělily oba dva jezdce pouhopouhé tři desetiny sekundy ve prospěch Martina Březíka.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhrál úřadující mistr této kategorie Václav Dunovský na Peugeotu 208 R2, ovšem silní konkurenti mu nedali prostor na trati ani chvíli vydechnout.
Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.