Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 počtvrté v řadě za sebou zvítězila na Rally Bohemia. Stejně tak se jí podařilo získat čtvrté vítězství v řadě i v letošním Mistrovství České republiky v rally, kde doposud nenašla přemožitele.
Jan Kopecký / Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 tímto vítězstvím učinili důležitý krok k obhajobě českého mistrovského titulu z loňského roku. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Nejvážnějšími soupeři jim byli po oba dva dny Václav Pech / Petr Uhel na silném Porsche 997 GT3, kteří si s vozem s jednou poháněnou nápravou dobře poradili i s obtížnými podmínkami na kluzkých mokrých tratích první etapy. I Václav Pech zde v Mladé Boleslavi obhájil své druhé místo z loňského roku. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek rovnou jednu minutu. Třetí místo získali překvapivě Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří tak absolvovali nad očekávání úspěšnou premiéru s Fordem Fiesta R5.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference 43. Rally Bohemia:
1. místo:
Jan Kopecký: „Vítězství na Rally Bohemia pro nás určitě má vždy o něco větší význam, když se jede tady v Mladé Boleslavi, jak se říká „pod komínem“ fabriky. Jsem rád, že se nám zde podařilo opět zvítězit a poděkování za to patří celému našemu týmu.“
Pavel Dresler: „Ukázalo se, že kluci z Feratu udělali výbornou práci, vydrželi jsme to na rozdíl od filmu ve zdraví až do cíle. Těch 35 let vývoje je tam prostě znát,“ vtipkoval věčně usměvavý spolujezdec v narážce na speciální černý design jejich Škody Fabia R5 u příležitosti výročí natočení známého českého filmu Upír z Feratu.
2. místo:
Václav Pech: „Je to super výsledek. Včera si s námi zahrálo počasí, naštěstí nás to nikde nezaskočilo nepřipravené. Ale ve vracácích na vodě jsme ztráceli hodně, tam to samozřejmě s Porsche není ideální. Líbí se nám spíše rychlé pasáže, tam už se cítíme s autem docela jistě a ty jsou pro naše koně pod kapotou ideální.“
Petr Uhel: „Že se v rychlých pasážích cítíme jistěji? No, asi na to máme jiný názor, nevadí,“ pomrkával spolujezdec s úsměvem na Václava Pecha a obecenstvo a už vážně pokračoval: „Je super, že už jsme se s Porsche takhle sžili a že nám už zase všechno funguje.“
3. místo:
Martin Vlček: „Když se tu tak rozhlédnu kolem sebe po pódiu, tak jsou tu samí mistři Evropy a republiky. Takže to je pro nás opravdu velká čest být tu s nimi a podle toho to vypadá, že jsme asi byli asi opravdu dobří. Velký obdiv má z naší strany Václav Pech, který je před námi, přestože jel na motorovém člunu,“ otevřel úsměvně spokojený Martin Vlček a pokračoval: “K výsledku nám dopomohly i chyby soupeřů, ale jak říkám, rally nám dává milion příležitostí udělat chybu a někteří soupeři toho využili. Po tomto startu lituji každé minuty strávené ve „WRCčku“, těch deset let vývoje navíc je na R5 prostě hrozně znát.“
Jindřiška Žáková: „Jsem nadšená! Při prvním startu s Fiestou jsme si původně věřili tak na první desítku, nikoliv na stupně vítězů. V této společnosti se cítím moc dobře!“
Čtvrté místo obsadili Vojtěch Štajf / František Rajnoha na Škodě Fabia R5, kteří nebyli daleko od bronzové pozice, ale do jejich boje o třetí místo zasáhla penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Souboj o pátou pozici svedli až do poslední rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš / Marcela Ehlová na Citroënu DS3 R5 a Jan Jelínek / Petr Machů na Škodě Fabia S2000. Pět sekund nakonec rozhodlo ve prospěch prvně jmenovaných.
Za největšího smolaře soutěže lze označit Jana Černého, který musel odstoupit pro technickou závadu své Škody Fabia S2000 na předposlední rychlostní zkoušce. Průběžné třetí místo je, zdá se, na Rally Bohemia smolné, protože v sobotu večer ze třetího místa odsunul defekt pneumatiky nakonec sedmého v cíli mladého Fabiana Kreima z Německa na Škodě Fabia R5. Přesto při své premiéře v České republice svým výkonem velmi pozitivně zaujal. Ze třetího místa odstupoval na loňské Rally Bohemia také Jan Dohnal, letos jej technické problémy jeho Fordu Focus WRC zdržely už v počátku soutěže. Svoji stíhací jízdu dokončil na desátém místě, nicméně během ní si připsal i cenné nejrychlejší časy v obou rychlostních zkouškách poslední sekce.
Ve třídě 3 produkčních automobilů probíhal po celý víkend napínavý souboj mezi Martinem Březíkem na Mitsubishi a Václavem Kopáčkem na Subaru. Ten byl nerozhodný až doslova do posledních metrů Rally Bohemia, když v cíli poslední rychlostní zkoušky dělily oba dva jezdce pouhopouhé tři desetiny sekundy ve prospěch Martina Březíka.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhrál úřadující mistr této kategorie Václav Dunovský na Peugeotu 208 R2, ovšem silní konkurenti mu nedali prostor na trati ani chvíli vydechnout.
Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.