Posádka Břetislav Enge / Lucie Engová na Škodě 130 LR zvítězila v absolutní klasifikaci i v rámci Mistrovství České republiky historických automobilů na Rally Bohemia Historic. Model Škoda 130 LR si tak připsal na Bohemii již třetí vítězství v MČR HA v řadě.
Břetislav Enge už loni útočil na vítězství při souboji s Janem Krejčou, letos tedy své obdivuhodné výkony na Rally Bohemia legendární okruhový a vrchařský jezdec potvrdil tím nejlepším možným způsobem. Zároveň se Břetislav Enge zasloužil o to, že automobil Škoda 130 LR dosáhl na Rally Bohemia Historic hattricku v počtu absolutních vítězství v MČR historických automobilů. Až do začátku poslední sekce soutěže figurovala Škoda 130 LR i na druhém místě, a to v rukou rychlé chodské posádky Jan Frei / Petr Šlegl. Ti bohužel v předposlední rychlostní zkoušce museli odstoupit pro závadu elektroniky. Stříbro z Rally Bohemia tak mohli v cíli oslavit Lubomír Sychra / Tomáš Kavalek na atraktivní Lanci Delta HF Integrale. Na stupně vítězů je na mladoboleslavském Staroměstském náměstí doprovodili ještě bronzoví Petr Hejhal / Roman Mihulka se Škodou 110 L, kteří se zároveň stali vítězi Kategorie 2 pro automobily z let 1970-1975.
V Kategorii D pro automobily z let 1976-1981 zvítězili Jan Hodouš / Aleš Hodouš na Wartburgu 353. V Kategorii 1 automobilů do roku 1969 úspěšně dojeli do cíle její jediní účastníci, britsko-norská posádka Nigel Rose / Petter Vegel s Austinem Healey 3000 MK 3.
Po první etapě vedli s náskokem více než minuty v klasifikaci MČR HA její favorité Jiří Jírovec / Jiří Horák na BMW M3, ale v první nedělní rychlostní zkoušce Radostín I havarovali. Během soutěže dominovali absolutní klasifikaci s více než šestiminutovým náskokem Filip Ballek / Tomáš Fallada se Subaru Impreza 555, ale na základě závěrečné technické prohlídky byli vyloučeni. Nedařilo se ani dvojici Štěpán Zabloudil / Hynek Středa na identickém automobilu, které brzy zradila převodovka a po opakovaném startu v rámci klasifikace 2. etapy následně odstoupili hned na první rychlostní zkoušce.
Náročné tratě Rally Bohemia řádně prověřily připravenost historických automobilů, když jich do cíle dojelo pouze 14 ze 27 převzatých.
Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?