Posádka Břetislav Enge / Lucie Engová na Škodě 130 LR zvítězila v absolutní klasifikaci i v rámci Mistrovství České republiky historických automobilů na Rally Bohemia Historic. Model Škoda 130 LR si tak připsal na Bohemii již třetí vítězství v MČR HA v řadě.
Břetislav Enge už loni útočil na vítězství při souboji s Janem Krejčou, letos tedy své obdivuhodné výkony na Rally Bohemia legendární okruhový a vrchařský jezdec potvrdil tím nejlepším možným způsobem. Zároveň se Břetislav Enge zasloužil o to, že automobil Škoda 130 LR dosáhl na Rally Bohemia Historic hattricku v počtu absolutních vítězství v MČR historických automobilů. Až do začátku poslední sekce soutěže figurovala Škoda 130 LR i na druhém místě, a to v rukou rychlé chodské posádky Jan Frei / Petr Šlegl. Ti bohužel v předposlední rychlostní zkoušce museli odstoupit pro závadu elektroniky. Stříbro z Rally Bohemia tak mohli v cíli oslavit Lubomír Sychra / Tomáš Kavalek na atraktivní Lanci Delta HF Integrale. Na stupně vítězů je na mladoboleslavském Staroměstském náměstí doprovodili ještě bronzoví Petr Hejhal / Roman Mihulka se Škodou 110 L, kteří se zároveň stali vítězi Kategorie 2 pro automobily z let 1970-1975.
V Kategorii D pro automobily z let 1976-1981 zvítězili Jan Hodouš / Aleš Hodouš na Wartburgu 353. V Kategorii 1 automobilů do roku 1969 úspěšně dojeli do cíle její jediní účastníci, britsko-norská posádka Nigel Rose / Petter Vegel s Austinem Healey 3000 MK 3.
Po první etapě vedli s náskokem více než minuty v klasifikaci MČR HA její favorité Jiří Jírovec / Jiří Horák na BMW M3, ale v první nedělní rychlostní zkoušce Radostín I havarovali. Během soutěže dominovali absolutní klasifikaci s více než šestiminutovým náskokem Filip Ballek / Tomáš Fallada se Subaru Impreza 555, ale na základě závěrečné technické prohlídky byli vyloučeni. Nedařilo se ani dvojici Štěpán Zabloudil / Hynek Středa na identickém automobilu, které brzy zradila převodovka a po opakovaném startu v rámci klasifikace 2. etapy následně odstoupili hned na první rychlostní zkoušce.
Náročné tratě Rally Bohemia řádně prověřily připravenost historických automobilů, když jich do cíle dojelo pouze 14 ze 27 převzatých.
Kompletní výsledky a veškeré informace k letošnímu 43. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.