Posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu zvítězila mezi dvoukolkami na náročné Rally Bohemia.
Okolí Mladé Boleslavi o uplynulém víkendu hostilo již 43. ročník Rally Bohemia, jedné z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally. Počasí v letošním ročníku hodně zamíchalo kartami, a již tak náročné rychlostní zkoušky se stávaly doslova pastí pro mnoho soutěžních posádek. Václav Dunovský s Petrem Glösslem vyráželi do soubojů na trati Rally Bohemia v roli jedné z favorizovaných posádek kategorie dvoukolek. Ve dvou ze tří dosud odjetých soutěží se posádce startující s Peugeotem 208 R2 podařilo zvítězit ve třídě 6 a i před Rally Bohemia nebyly cíle nikterak nízké.
Koncept letošní Rally Bohemia, kde v každé etapě na soutěžící čekaly dvě rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech, vzbuzoval respekt u soutěžících, kteří se obávali hlavně nevyzpytatelného a rychle se měnícího počasí. Přesně to se stalo a teploty přesahující tropickou třicítku krátce před startem vystřídala vichřice a přívaly deště. Rychlostní zkoušky pořádně klouzaly. Na trať se vytahovalo množství bláta, a to byly podmínky, v nichž musela v první etapě závodit i posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Již po první sekci soutěže se jim ale dařilo na soupeře najet vteřiny a využít jejich chyb. Do parc fermé v cíli první etapy odevzdávali svůj Peugeot 208 R2 na prvním místě ve třídě 6 a současně ve vedoucí pozici mezi dvoukolkami. Druhá etapa Rally Bohemia nebyla o nic jednodušší než ta první a jela se v kombinaci dlouhé polookruhové rychlostní zkoušky Radostín s délkou nad 30 kilometrů a městské RZ Staroměstská. Václav Dunovský s Petrem Glösslem si při prvním průjezdu užili horkou chvilku, kdy se museli vyhýbat posádce, která chvíli před nimi havarovala a stála napříč přes cestu. Pořadatelé ale dokázali trať velmi rychle zprůjezdnit. I přes tento problém se ale podařilo soutěž úspěšně dokončit a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl v cíli Rally Bohemia slavit vítězství mezi dvoukolkami a v obrovsky našlapané třídě 6.
Další posádce s Peugeotem, tentokrát s modelem 206 WRC, Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se přes velmi dobrý začátek soutěže bohužel nepodařilo Rally Bohemia dokončit a museli odstoupit pro technickou závadu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Už před startem Rally Bohemia jsme věděli, že to nebude vůbec jednoduchý závod. Do harmonogramu se po mnoha letech vrátila těžká zkouška vedoucí přes Navarov a další dlouhé rychlostní zkoušky. Celkově bylo sice jen osm měřených úseků, ale měly mnoho kilometrů a byly hodně náročné. Každá měla něco speciálního a třeba Cetno bylo nesmírně kluzké, Zlatá byla zkouška světových parametrů a Staroměstská RZ je pěkná městská zkouška, na které nesmíte udělat hloupou chybu. V kombinaci všech rychlostních zkoušek to byla soutěž jako řemen! Nám se tentokrát povedlo snad za všech okolností dobře obout pneumatiky a skvěle nám seděl rozpis. Potvrdila se moje teorie o velké vyrovnanosti ve třídě na RZ, jako bylo Cetno, které bylo velmi rychlé. Tam jsem bohužel chyboval hned v první zatáčce soutěže, kde jsme se přetočili a ztratili asi 10 vteřin. Snažili jsme se udělat čas na RZ Zlatá a také se nám to v obou průjezdech povedlo a najeli jsme na soupeře trochu náskok i přesto, že jsem si neodpustil další chybku a vyjel do kluzké trávy a chvíli trvalo, než jsme se vyhrabali zpět. Stálo nás to dalších 5 až 10 vteřin. I ve druhé etapě jsme museli ale stále tahat, protože ve třídě je neskutečná konkurence a nesmí se vypustit jediná rychlostní zkouška. Při prvním průjezdu RZ Radostín jsem přehřál brzdy a více než poslední 1/3 jsem musel jet hodně opatrně, abych zachoval aspoň částečný brzdný účinek. Byla to ale moje chyba a ve druhém průjezdu jsem si na to dal již pozor, změnil jsem styl jízdy, který mi sice nebyl až tak pohodlný, ale problém se neopakoval a i časově to bylo dobré. Celkově hodnotím rally Bohemia jako velmi náročnou a povedenou soutěž. Potěšila mě novinka pořadatelů, kterou bylo rally rádio s rozhovory v cíli každé rychlostní zkoušky. Náš tým, fanoušci a všichni, kdo se na soutěž nedostali osobně, tak měli okamžitě informace přímo ze stanovišť STOP. Mohli jsme se po celou dobu spolehnout na 100% fungující techniku v podobě Peugeotu 208 R2 a tým, který odváděl bezvadnou práci, za což všem moc děkuji. Náš výsledek na závěr stvrdila i technická kontrola, na kterou jsme byli vybráni. Letos už je to pravidlem, ale na každé soutěži je neskutečná konkurence ve třídě a na Bohemce to bylo také tak a gratuluji všem soupeřům. Musím za celou naši posádku poděkovat skvělým fanouškům, kterých se v okolí MB sešlo skutečně hodně a také našim partnerům v čele se značkami Peugeot ČR a Total. Děkujeme.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.