Václav Dunovský s Petrem Glösslem vítězí na slavné Rally Bohemia ve 2WD

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
Radka Matthey 5. července 2016 10:40
Sdílej:

Posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu zvítězila mezi dvoukolkami na náročné Rally Bohemia.

Okolí Mladé Boleslavi o uplynulém víkendu hostilo již 43. ročník Rally Bohemia, jedné z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally. Počasí v letošním ročníku hodně zamíchalo kartami, a již tak náročné rychlostní zkoušky se stávaly doslova pastí pro mnoho soutěžních posádek. Václav Dunovský s  Petrem Glösslem vyráželi do soubojů na trati Rally Bohemia v roli jedné z favorizovaných posádek kategorie dvoukolek. Ve dvou ze tří dosud odjetých soutěží se posádce startující s Peugeotem 208 R2 podařilo zvítězit ve třídě 6 a i před Rally Bohemia nebyly cíle nikterak nízké.

Koncept letošní Rally Bohemia, kde v každé etapě na soutěžící čekaly dvě rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech, vzbuzoval respekt u soutěžících, kteří se obávali hlavně nevyzpytatelného a rychle se měnícího počasí. Přesně to se stalo a teploty přesahující tropickou třicítku krátce před startem vystřídala vichřice a přívaly deště. Rychlostní zkoušky pořádně klouzaly. Na trať se vytahovalo množství bláta, a to byly podmínky, v nichž musela v první etapě závodit i posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Již po první sekci soutěže se jim ale dařilo na soupeře najet vteřiny a využít jejich chyb. Do parc fermé v cíli první etapy odevzdávali svůj Peugeot 208 R2 na prvním místě ve třídě 6 a současně ve vedoucí pozici mezi dvoukolkami. Druhá etapa Rally Bohemia nebyla o nic jednodušší než ta první a jela se v kombinaci dlouhé polookruhové rychlostní zkoušky Radostín s délkou nad 30 kilometrů a městské RZ Staroměstská. Václav Dunovský s Petrem Glösslem si při prvním průjezdu užili horkou chvilku, kdy se museli vyhýbat posádce, která chvíli před nimi havarovala a stála napříč přes cestu. Pořadatelé ale dokázali trať velmi rychle zprůjezdnit. I přes tento problém se ale podařilo soutěž úspěšně dokončit a Dunovský Peugeot  Rallye Team mohl v cíli Rally Bohemia slavit vítězství mezi dvoukolkami a v obrovsky našlapané třídě 6.

Další posádce s Peugeotem, tentokrát s modelem 206 WRC, Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se přes velmi dobrý začátek soutěže bohužel nepodařilo Rally Bohemia dokončit a museli odstoupit pro technickou závadu.

Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Už před startem Rally Bohemia jsme věděli, že to nebude vůbec jednoduchý závod. Do harmonogramu se po mnoha letech vrátila těžká zkouška vedoucí přes Navarov a další dlouhé rychlostní zkoušky. Celkově bylo sice jen osm měřených úseků, ale měly mnoho kilometrů a byly hodně náročné. Každá měla něco speciálního a třeba Cetno bylo nesmírně kluzké, Zlatá byla zkouška světových parametrů a Staroměstská RZ je pěkná městská zkouška, na které nesmíte udělat hloupou chybu. V kombinaci všech rychlostních zkoušek to byla soutěž jako řemen! Nám se tentokrát povedlo snad za všech okolností dobře obout pneumatiky a skvěle nám seděl rozpis. Potvrdila se moje teorie o velké vyrovnanosti ve třídě na RZ, jako bylo Cetno, které bylo velmi rychlé. Tam jsem bohužel chyboval hned v první zatáčce soutěže, kde jsme se přetočili a ztratili asi 10 vteřin. Snažili jsme se udělat čas na RZ Zlatá a také se nám to v obou průjezdech povedlo a najeli jsme na soupeře trochu náskok i přesto, že jsem si neodpustil další chybku a vyjel do kluzké trávy a chvíli trvalo, než jsme se vyhrabali zpět. Stálo nás to dalších 5 až 10 vteřin. I ve druhé etapě jsme museli ale stále tahat, protože ve třídě je neskutečná konkurence a nesmí se vypustit jediná rychlostní zkouška. Při prvním průjezdu RZ Radostín jsem přehřál brzdy a více než poslední 1/3 jsem musel jet hodně opatrně, abych zachoval aspoň částečný brzdný účinek. Byla to ale moje chyba a ve druhém průjezdu jsem si na to dal již pozor, změnil jsem styl jízdy, který mi sice nebyl až tak pohodlný, ale problém se neopakoval a i časově to bylo dobré. Celkově hodnotím rally Bohemia jako velmi náročnou a povedenou soutěž. Potěšila mě novinka pořadatelů, kterou bylo rally rádio s  rozhovory v cíli každé rychlostní zkoušky. Náš tým, fanoušci a všichni, kdo se na soutěž nedostali osobně, tak měli okamžitě informace přímo ze stanovišť STOP. Mohli jsme se po celou dobu spolehnout na 100% fungující techniku v podobě Peugeotu 208 R2 a tým, který odváděl bezvadnou práci, za což všem moc děkuji. Náš výsledek na závěr stvrdila i technická kontrola, na kterou jsme byli vybráni. Letos už je to pravidlem, ale na každé soutěži je neskutečná konkurence ve třídě a na Bohemce to bylo také tak a gratuluji všem soupeřům. Musím za celou naši posádku poděkovat skvělým fanouškům, kterých se v okolí MB sešlo skutečně hodně a také našim partnerům v čele se značkami Peugeot ČR a Total. Děkujeme.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.