Posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu zvítězila mezi dvoukolkami na náročné Rally Bohemia.
Okolí Mladé Boleslavi o uplynulém víkendu hostilo již 43. ročník Rally Bohemia, jedné z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally. Počasí v letošním ročníku hodně zamíchalo kartami, a již tak náročné rychlostní zkoušky se stávaly doslova pastí pro mnoho soutěžních posádek. Václav Dunovský s Petrem Glösslem vyráželi do soubojů na trati Rally Bohemia v roli jedné z favorizovaných posádek kategorie dvoukolek. Ve dvou ze tří dosud odjetých soutěží se posádce startující s Peugeotem 208 R2 podařilo zvítězit ve třídě 6 a i před Rally Bohemia nebyly cíle nikterak nízké.
Koncept letošní Rally Bohemia, kde v každé etapě na soutěžící čekaly dvě rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech, vzbuzoval respekt u soutěžících, kteří se obávali hlavně nevyzpytatelného a rychle se měnícího počasí. Přesně to se stalo a teploty přesahující tropickou třicítku krátce před startem vystřídala vichřice a přívaly deště. Rychlostní zkoušky pořádně klouzaly. Na trať se vytahovalo množství bláta, a to byly podmínky, v nichž musela v první etapě závodit i posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Již po první sekci soutěže se jim ale dařilo na soupeře najet vteřiny a využít jejich chyb. Do parc fermé v cíli první etapy odevzdávali svůj Peugeot 208 R2 na prvním místě ve třídě 6 a současně ve vedoucí pozici mezi dvoukolkami. Druhá etapa Rally Bohemia nebyla o nic jednodušší než ta první a jela se v kombinaci dlouhé polookruhové rychlostní zkoušky Radostín s délkou nad 30 kilometrů a městské RZ Staroměstská. Václav Dunovský s Petrem Glösslem si při prvním průjezdu užili horkou chvilku, kdy se museli vyhýbat posádce, která chvíli před nimi havarovala a stála napříč přes cestu. Pořadatelé ale dokázali trať velmi rychle zprůjezdnit. I přes tento problém se ale podařilo soutěž úspěšně dokončit a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl v cíli Rally Bohemia slavit vítězství mezi dvoukolkami a v obrovsky našlapané třídě 6.
Další posádce s Peugeotem, tentokrát s modelem 206 WRC, Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se přes velmi dobrý začátek soutěže bohužel nepodařilo Rally Bohemia dokončit a museli odstoupit pro technickou závadu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Už před startem Rally Bohemia jsme věděli, že to nebude vůbec jednoduchý závod. Do harmonogramu se po mnoha letech vrátila těžká zkouška vedoucí přes Navarov a další dlouhé rychlostní zkoušky. Celkově bylo sice jen osm měřených úseků, ale měly mnoho kilometrů a byly hodně náročné. Každá měla něco speciálního a třeba Cetno bylo nesmírně kluzké, Zlatá byla zkouška světových parametrů a Staroměstská RZ je pěkná městská zkouška, na které nesmíte udělat hloupou chybu. V kombinaci všech rychlostních zkoušek to byla soutěž jako řemen! Nám se tentokrát povedlo snad za všech okolností dobře obout pneumatiky a skvěle nám seděl rozpis. Potvrdila se moje teorie o velké vyrovnanosti ve třídě na RZ, jako bylo Cetno, které bylo velmi rychlé. Tam jsem bohužel chyboval hned v první zatáčce soutěže, kde jsme se přetočili a ztratili asi 10 vteřin. Snažili jsme se udělat čas na RZ Zlatá a také se nám to v obou průjezdech povedlo a najeli jsme na soupeře trochu náskok i přesto, že jsem si neodpustil další chybku a vyjel do kluzké trávy a chvíli trvalo, než jsme se vyhrabali zpět. Stálo nás to dalších 5 až 10 vteřin. I ve druhé etapě jsme museli ale stále tahat, protože ve třídě je neskutečná konkurence a nesmí se vypustit jediná rychlostní zkouška. Při prvním průjezdu RZ Radostín jsem přehřál brzdy a více než poslední 1/3 jsem musel jet hodně opatrně, abych zachoval aspoň částečný brzdný účinek. Byla to ale moje chyba a ve druhém průjezdu jsem si na to dal již pozor, změnil jsem styl jízdy, který mi sice nebyl až tak pohodlný, ale problém se neopakoval a i časově to bylo dobré. Celkově hodnotím rally Bohemia jako velmi náročnou a povedenou soutěž. Potěšila mě novinka pořadatelů, kterou bylo rally rádio s rozhovory v cíli každé rychlostní zkoušky. Náš tým, fanoušci a všichni, kdo se na soutěž nedostali osobně, tak měli okamžitě informace přímo ze stanovišť STOP. Mohli jsme se po celou dobu spolehnout na 100% fungující techniku v podobě Peugeotu 208 R2 a tým, který odváděl bezvadnou práci, za což všem moc děkuji. Náš výsledek na závěr stvrdila i technická kontrola, na kterou jsme byli vybráni. Letos už je to pravidlem, ale na každé soutěži je neskutečná konkurence ve třídě a na Bohemce to bylo také tak a gratuluji všem soupeřům. Musím za celou naši posádku poděkovat skvělým fanouškům, kterých se v okolí MB sešlo skutečně hodně a také našim partnerům v čele se značkami Peugeot ČR a Total. Děkujeme.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.