Posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu zvítězila mezi dvoukolkami na náročné Rally Bohemia.
Okolí Mladé Boleslavi o uplynulém víkendu hostilo již 43. ročník Rally Bohemia, jedné z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally. Počasí v letošním ročníku hodně zamíchalo kartami, a již tak náročné rychlostní zkoušky se stávaly doslova pastí pro mnoho soutěžních posádek. Václav Dunovský s Petrem Glösslem vyráželi do soubojů na trati Rally Bohemia v roli jedné z favorizovaných posádek kategorie dvoukolek. Ve dvou ze tří dosud odjetých soutěží se posádce startující s Peugeotem 208 R2 podařilo zvítězit ve třídě 6 a i před Rally Bohemia nebyly cíle nikterak nízké.
Koncept letošní Rally Bohemia, kde v každé etapě na soutěžící čekaly dvě rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech, vzbuzoval respekt u soutěžících, kteří se obávali hlavně nevyzpytatelného a rychle se měnícího počasí. Přesně to se stalo a teploty přesahující tropickou třicítku krátce před startem vystřídala vichřice a přívaly deště. Rychlostní zkoušky pořádně klouzaly. Na trať se vytahovalo množství bláta, a to byly podmínky, v nichž musela v první etapě závodit i posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Již po první sekci soutěže se jim ale dařilo na soupeře najet vteřiny a využít jejich chyb. Do parc fermé v cíli první etapy odevzdávali svůj Peugeot 208 R2 na prvním místě ve třídě 6 a současně ve vedoucí pozici mezi dvoukolkami. Druhá etapa Rally Bohemia nebyla o nic jednodušší než ta první a jela se v kombinaci dlouhé polookruhové rychlostní zkoušky Radostín s délkou nad 30 kilometrů a městské RZ Staroměstská. Václav Dunovský s Petrem Glösslem si při prvním průjezdu užili horkou chvilku, kdy se museli vyhýbat posádce, která chvíli před nimi havarovala a stála napříč přes cestu. Pořadatelé ale dokázali trať velmi rychle zprůjezdnit. I přes tento problém se ale podařilo soutěž úspěšně dokončit a Dunovský Peugeot Rallye Team mohl v cíli Rally Bohemia slavit vítězství mezi dvoukolkami a v obrovsky našlapané třídě 6.
Další posádce s Peugeotem, tentokrát s modelem 206 WRC, Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se přes velmi dobrý začátek soutěže bohužel nepodařilo Rally Bohemia dokončit a museli odstoupit pro technickou závadu.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Už před startem Rally Bohemia jsme věděli, že to nebude vůbec jednoduchý závod. Do harmonogramu se po mnoha letech vrátila těžká zkouška vedoucí přes Navarov a další dlouhé rychlostní zkoušky. Celkově bylo sice jen osm měřených úseků, ale měly mnoho kilometrů a byly hodně náročné. Každá měla něco speciálního a třeba Cetno bylo nesmírně kluzké, Zlatá byla zkouška světových parametrů a Staroměstská RZ je pěkná městská zkouška, na které nesmíte udělat hloupou chybu. V kombinaci všech rychlostních zkoušek to byla soutěž jako řemen! Nám se tentokrát povedlo snad za všech okolností dobře obout pneumatiky a skvěle nám seděl rozpis. Potvrdila se moje teorie o velké vyrovnanosti ve třídě na RZ, jako bylo Cetno, které bylo velmi rychlé. Tam jsem bohužel chyboval hned v první zatáčce soutěže, kde jsme se přetočili a ztratili asi 10 vteřin. Snažili jsme se udělat čas na RZ Zlatá a také se nám to v obou průjezdech povedlo a najeli jsme na soupeře trochu náskok i přesto, že jsem si neodpustil další chybku a vyjel do kluzké trávy a chvíli trvalo, než jsme se vyhrabali zpět. Stálo nás to dalších 5 až 10 vteřin. I ve druhé etapě jsme museli ale stále tahat, protože ve třídě je neskutečná konkurence a nesmí se vypustit jediná rychlostní zkouška. Při prvním průjezdu RZ Radostín jsem přehřál brzdy a více než poslední 1/3 jsem musel jet hodně opatrně, abych zachoval aspoň částečný brzdný účinek. Byla to ale moje chyba a ve druhém průjezdu jsem si na to dal již pozor, změnil jsem styl jízdy, který mi sice nebyl až tak pohodlný, ale problém se neopakoval a i časově to bylo dobré. Celkově hodnotím rally Bohemia jako velmi náročnou a povedenou soutěž. Potěšila mě novinka pořadatelů, kterou bylo rally rádio s rozhovory v cíli každé rychlostní zkoušky. Náš tým, fanoušci a všichni, kdo se na soutěž nedostali osobně, tak měli okamžitě informace přímo ze stanovišť STOP. Mohli jsme se po celou dobu spolehnout na 100% fungující techniku v podobě Peugeotu 208 R2 a tým, který odváděl bezvadnou práci, za což všem moc děkuji. Náš výsledek na závěr stvrdila i technická kontrola, na kterou jsme byli vybráni. Letos už je to pravidlem, ale na každé soutěži je neskutečná konkurence ve třídě a na Bohemce to bylo také tak a gratuluji všem soupeřům. Musím za celou naši posádku poděkovat skvělým fanouškům, kterých se v okolí MB sešlo skutečně hodně a také našim partnerům v čele se značkami Peugeot ČR a Total. Děkujeme.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.