Dramaticky začala letošní Rallye Bohemia když se krátce před startem nad místem konání prohnala silná vichřice. Popadané stromy, spousta větví a listí na trati přidělali vrásky na čele pořadatelům, kteří museli rychle trať zprůjezdnit, ale hlavně posádkám, které stáli před těžkým rozhodování co obout do těchto podmínek za pneumatiky.
Takto těžká a kluzká trať měla být pro Porsche EuroOil-invelt teamu nevýhodou, přesto posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel zaznamenala nejrychlejší čas na první rychlostní zkoušce. „Bylo to ze smyku do smyku, na takhle kluzkém povrchu. S Porschem musíte přemýšlet o každém „polochtání“ plynového pedálu, ale vyšlo nám to a užívali jsme si jízdu se zadním náhonem,“ říkal v úvodu Rally Bohemia Václav Pech jun.
Posádka Porsche 911 GT3 model 997 EuroOil – invelt teamu se po prvních dvou testech usídlila na druhé příčce absolutní klasifikace a oproti všem očekáváním sváděla na mokru souboje s těmi nejrychlejšími. „Podařilo se nám vyřešit problémy z předchozí soutěže se zouváním pneumatik a s Petrem jsme se mohli soustředit jen na jízdu. Rychlostky byly díky své délce snad ještě náročnější než obvykle a v první etapě hodně kluzké. Samotné nás překvapilo jak se dá jet se zadním náhonem v těchto podmínkách rychle. V tomto autě je třeba neustále korigovat směr a volantem udělám třikrát více pohybů, než ve čtyřkolce. V závěru nejdelší rychlostky mně již docházely síly, ale řídit Porsche na takovýchto zkouškách je ryzí závodění,“ popisuje zážitky se silnou „zadokolkou“ Václav Pech jun.
I ve druhé etapě 43. Rallye Bohemia se Pechovi s Uhlem stále dařilo držet druhé místo za posádkou továrního týmu škodovky. V servisní zóně v Mladé Boleslavi čekaly při každé zastávce na Porsche 911 GT3 stovky diváků, kteří chtěli vidět z blízka tento krásný a unikátní rallyový vůz. „Divácká podpora je ohromná a i tady jsme ji vnímali a snažili jsme se divákům udělat radost. Výsledek hodnotím naprosto pozitivně, protože se nám podařilo ukončit smolnou sérii závad a hned dojet na druhém místě, což v téhle konkurenci a deštivých podmínkách nebylo vůbec jednoduché. Posunuli jsme auto opět o malý krok dopředu a každým kilometrem získáváme větší jistotu,“ doplňuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.