Dramaticky začala letošní Rallye Bohemia když se krátce před startem nad místem konání prohnala silná vichřice. Popadané stromy, spousta větví a listí na trati přidělali vrásky na čele pořadatelům, kteří museli rychle trať zprůjezdnit, ale hlavně posádkám, které stáli před těžkým rozhodování co obout do těchto podmínek za pneumatiky.
Takto těžká a kluzká trať měla být pro Porsche EuroOil-invelt teamu nevýhodou, přesto posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel zaznamenala nejrychlejší čas na první rychlostní zkoušce. „Bylo to ze smyku do smyku, na takhle kluzkém povrchu. S Porschem musíte přemýšlet o každém „polochtání“ plynového pedálu, ale vyšlo nám to a užívali jsme si jízdu se zadním náhonem,“ říkal v úvodu Rally Bohemia Václav Pech jun.
Posádka Porsche 911 GT3 model 997 EuroOil – invelt teamu se po prvních dvou testech usídlila na druhé příčce absolutní klasifikace a oproti všem očekáváním sváděla na mokru souboje s těmi nejrychlejšími. „Podařilo se nám vyřešit problémy z předchozí soutěže se zouváním pneumatik a s Petrem jsme se mohli soustředit jen na jízdu. Rychlostky byly díky své délce snad ještě náročnější než obvykle a v první etapě hodně kluzké. Samotné nás překvapilo jak se dá jet se zadním náhonem v těchto podmínkách rychle. V tomto autě je třeba neustále korigovat směr a volantem udělám třikrát více pohybů, než ve čtyřkolce. V závěru nejdelší rychlostky mně již docházely síly, ale řídit Porsche na takovýchto zkouškách je ryzí závodění,“ popisuje zážitky se silnou „zadokolkou“ Václav Pech jun.
I ve druhé etapě 43. Rallye Bohemia se Pechovi s Uhlem stále dařilo držet druhé místo za posádkou továrního týmu škodovky. V servisní zóně v Mladé Boleslavi čekaly při každé zastávce na Porsche 911 GT3 stovky diváků, kteří chtěli vidět z blízka tento krásný a unikátní rallyový vůz. „Divácká podpora je ohromná a i tady jsme ji vnímali a snažili jsme se divákům udělat radost. Výsledek hodnotím naprosto pozitivně, protože se nám podařilo ukončit smolnou sérii závad a hned dojet na druhém místě, což v téhle konkurenci a deštivých podmínkách nebylo vůbec jednoduché. Posunuli jsme auto opět o malý krok dopředu a každým kilometrem získáváme větší jistotu,“ doplňuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.