Dramaticky začala letošní Rallye Bohemia když se krátce před startem nad místem konání prohnala silná vichřice. Popadané stromy, spousta větví a listí na trati přidělali vrásky na čele pořadatelům, kteří museli rychle trať zprůjezdnit, ale hlavně posádkám, které stáli před těžkým rozhodování co obout do těchto podmínek za pneumatiky.
Takto těžká a kluzká trať měla být pro Porsche EuroOil-invelt teamu nevýhodou, přesto posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel zaznamenala nejrychlejší čas na první rychlostní zkoušce. „Bylo to ze smyku do smyku, na takhle kluzkém povrchu. S Porschem musíte přemýšlet o každém „polochtání“ plynového pedálu, ale vyšlo nám to a užívali jsme si jízdu se zadním náhonem,“ říkal v úvodu Rally Bohemia Václav Pech jun.
Posádka Porsche 911 GT3 model 997 EuroOil – invelt teamu se po prvních dvou testech usídlila na druhé příčce absolutní klasifikace a oproti všem očekáváním sváděla na mokru souboje s těmi nejrychlejšími. „Podařilo se nám vyřešit problémy z předchozí soutěže se zouváním pneumatik a s Petrem jsme se mohli soustředit jen na jízdu. Rychlostky byly díky své délce snad ještě náročnější než obvykle a v první etapě hodně kluzké. Samotné nás překvapilo jak se dá jet se zadním náhonem v těchto podmínkách rychle. V tomto autě je třeba neustále korigovat směr a volantem udělám třikrát více pohybů, než ve čtyřkolce. V závěru nejdelší rychlostky mně již docházely síly, ale řídit Porsche na takovýchto zkouškách je ryzí závodění,“ popisuje zážitky se silnou „zadokolkou“ Václav Pech jun.
I ve druhé etapě 43. Rallye Bohemia se Pechovi s Uhlem stále dařilo držet druhé místo za posádkou továrního týmu škodovky. V servisní zóně v Mladé Boleslavi čekaly při každé zastávce na Porsche 911 GT3 stovky diváků, kteří chtěli vidět z blízka tento krásný a unikátní rallyový vůz. „Divácká podpora je ohromná a i tady jsme ji vnímali a snažili jsme se divákům udělat radost. Výsledek hodnotím naprosto pozitivně, protože se nám podařilo ukončit smolnou sérii závad a hned dojet na druhém místě, což v téhle konkurenci a deštivých podmínkách nebylo vůbec jednoduché. Posunuli jsme auto opět o malý krok dopředu a každým kilometrem získáváme větší jistotu,“ doplňuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.