Druhou polovinu kalendáře Mistrovství České republiky v rally otevře o nadcházejícím víkendu Rally Bohemia se startem v Mladé Boleslavi. Pro posádku MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský je to další příležitost, jak se poprat s velmi silnou domácí konkurencí, která i na Rally Bohemia bude opět rozšířená o zahraniční anebo sporadicky startující špičkové závodníky.
Na soutěžící i diváky v tomto roce čeká netradiční formát soutěže, kdy díky posunutí startu až na sobotní odpoledne, je možné být součástí rally, a nasávat tak atmosféru automobilových soutěží, už od ranních technických přejímek a testovací rychlostní zkoušky shakedown. V každé ze dvou etap se diváci mohou přijít podívat na dvě polookruhové rychlostní zkoušky anebo si vybrat klasický test v krajině Mladoboleslavska, či podhůří Jizerských Hor.
Jan Černý s Petrem Černohorským v uplynulých dnech řádně otestovali týmovou Škodu Fabia S2000 s níž se na Rally Bohemia postaví modernějším a často i silnějším speciálům, které využívá konkurence. Mechanici týmu se soustředili na kontrolu vozu po předchozí náročné polovině seriálu MČR v rally a na odstranění potíží s výkonem vozu, který posádku provázel v předchozích soutěžích. Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000 v atraktivních barvách hlavních partnerů týmu MOGUL a Benzina odstartují do Rally Bohemia v sobotu 2. července 2016 krátce po 13 hodině se startovním číslem 5 a čeká je celkem osm delších rychlostních zkoušek ve dvou etapách. Cíl Rally Bohemia umístěný na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi přivítá úspěšné posádky v neděli po 15 hodině. Zveme vás k návštěvě „dobře hustý“ Rally Bohemia.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Rally Bohemia patří mezi moje oblíbené soutěže a zejména některé rychlostní zkoušky jsou tady vážně moc pěkné a těžké. Obecně mám radši delší zkoušky a letos jich na Bohemce bude více. Na druhou stranu jsem zvědavý, co nový formát soutěže přinese a trochu obavy mám u nedělní okruhové rychlostní zkoušky, kde by se mohla dojíždět auta. To je potom nepříjemná situace a raději bych se tomu vyhnul. Pro diváky to ale určitě bude „dobře hustý“. Hodnotit ale budeme až po soutěži a každopádně se těšíme na diváckou kulisu, která je na Bohemce vždy pěkná a třeba i na městskou rychlostní zkoušku, kde je naše Fabia vlastně skoro v místě svého rodiště. Uvidíme, co nám přinese počasí, ale byl bych raději za nějaké stálejší podmínky, protože v předchozích dvou rally jsme si užili špatné volby pneumatik a na Bohemce bych tohle už rád vynechal.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.