Druhou polovinu kalendáře Mistrovství České republiky v rally otevře o nadcházejícím víkendu Rally Bohemia se startem v Mladé Boleslavi. Pro posádku MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský je to další příležitost, jak se poprat s velmi silnou domácí konkurencí, která i na Rally Bohemia bude opět rozšířená o zahraniční anebo sporadicky startující špičkové závodníky.
Na soutěžící i diváky v tomto roce čeká netradiční formát soutěže, kdy díky posunutí startu až na sobotní odpoledne, je možné být součástí rally, a nasávat tak atmosféru automobilových soutěží, už od ranních technických přejímek a testovací rychlostní zkoušky shakedown. V každé ze dvou etap se diváci mohou přijít podívat na dvě polookruhové rychlostní zkoušky anebo si vybrat klasický test v krajině Mladoboleslavska, či podhůří Jizerských Hor.
Jan Černý s Petrem Černohorským v uplynulých dnech řádně otestovali týmovou Škodu Fabia S2000 s níž se na Rally Bohemia postaví modernějším a často i silnějším speciálům, které využívá konkurence. Mechanici týmu se soustředili na kontrolu vozu po předchozí náročné polovině seriálu MČR v rally a na odstranění potíží s výkonem vozu, který posádku provázel v předchozích soutěžích. Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000 v atraktivních barvách hlavních partnerů týmu MOGUL a Benzina odstartují do Rally Bohemia v sobotu 2. července 2016 krátce po 13 hodině se startovním číslem 5 a čeká je celkem osm delších rychlostních zkoušek ve dvou etapách. Cíl Rally Bohemia umístěný na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi přivítá úspěšné posádky v neděli po 15 hodině. Zveme vás k návštěvě „dobře hustý“ Rally Bohemia.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Rally Bohemia patří mezi moje oblíbené soutěže a zejména některé rychlostní zkoušky jsou tady vážně moc pěkné a těžké. Obecně mám radši delší zkoušky a letos jich na Bohemce bude více. Na druhou stranu jsem zvědavý, co nový formát soutěže přinese a trochu obavy mám u nedělní okruhové rychlostní zkoušky, kde by se mohla dojíždět auta. To je potom nepříjemná situace a raději bych se tomu vyhnul. Pro diváky to ale určitě bude „dobře hustý“. Hodnotit ale budeme až po soutěži a každopádně se těšíme na diváckou kulisu, která je na Bohemce vždy pěkná a třeba i na městskou rychlostní zkoušku, kde je naše Fabia vlastně skoro v místě svého rodiště. Uvidíme, co nám přinese počasí, ale byl bych raději za nějaké stálejší podmínky, protože v předchozích dvou rally jsme si užili špatné volby pneumatik a na Bohemce bych tohle už rád vynechal.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.