Rallye Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi je čtvrtou soutěží Mistrovství České republiky v rallye a šampionát se na ní přehoupne do své druhé poloviny. V silně obsazené startovní listině nebude ani tentokrát chybět atraktivní Porsche 911 GT3 EuroOil – invelt teamu s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel.
Plzeňský tým v posledních dnech intenzivně pracuje na odstranění závady, která je potkala na předchozí soutěži. „Snažíme se vyřešit problém s defekty zadních pneumatik, které se z disků doslova svlékaly. Za týden po Rallye Hustopeče se nám podařilo ze Španělska sehnat nové a pevnější ráfky. Věříme, že to pomůže. Nyní absolvujeme testování, kde si to chci ověřit a trochu se před Bohemkou dostat do tempa,“ říká Václav Pech jun..
Letošní Rallye Bohemia kromě asfaltových tratí s většinou kvalitním povrchem nabízí také poměrně netradiční formát, kdy se v každé z etap jedou jen dvě dlouhé rychlostní zkoušky dvakrát za sebou. „Tato změna je pro nás překvapením a uvidíme po závodě, jak to bude probíhat. Já mám delší rychlostní zkoušky rád, protože se na nich dají zúročit naše zkušenosti. Na druhou stranu ale sebemenší chyba může znamenat velkou časovou ztrátu, která se pak už těžko bude dohánět. Celkově se ale na Rallye Bohemia s Petrem už hodně těšíme, doufám také v pěkné počasí ať už kvůli našemu Porsche, kterému sucho svědčí, ale i divákům, kterých vždy dorazí spousta a dělají skvělou atmosféru,“ zve závěrem Václav Pech jun.
Rally Bohemia odstartuje v sobotu 2. července po poledni z náměstí v Mladé Boleslavi a ve dvou etapách absolvují soutěžní posádky 8 rychlostních zkoušek a trať o celkové délce přes 618 kilometrů. Do cíle přijedou nejrychlejší posádky v neděli v 15:00 na Staroměstské náměstí v Mladé Boleslavi.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.