Další podařenou soutěž má za sebou košický tým Energy Oil Motorsport, který reprezentuje Pavel Valoušek – Veronika Havelková. V Hustopečích při Agrotec Rally v obou dnech opanoval slovenskou klasifikaci a bonusem byl zisk druhého místa absolutně za Janem Kopeckým. Pavlu Valouškovi tak nyní patří v průběžném hodnocení MSR 2016 první příčka, se čtyřbodovým náskokem před polákem Grzybem.
Agrotec Sythium Petronas Rally Hustopeče po více než deseti letech opět svedla k přímé konfrontaci českou a slovenskou špičku. A právě zařazení třetího podniku MČR do slovenského šampionátu přilákalo podruhé na české tratě i košický tým Energy Oil Motorsport. I přes úspěšný vstup do sezony v maďarském Egeru a následně i na Rally Šumava v Klatovech, zůstal prioritou slovenské stáje národní „mistrák“. Proto se tandem Valoušek – Havelková neobjevil v Českém Krumlově a přípravu pečlivě soustředil do Hustopečí. Vstup Valdy a Verči do závodu byl impozantní a nabídl částečnou odpověď na otázku, kdo by mohl zastavit tažení Jana Kopeckého. Posádka Energy Oil Motorsport totiž po úvodní sekci soutěže vévodila průběžné klasifikaci. Bohužel v té další kilometry přestaly pro Valouška být honem na „fabriku“, ale spíše soubojem s vlastní technikou.
„Na letošní Hustopeče jsme se připravovali poctivě již několik týdnů dopředu. Před soutěží jsme měli naplánován test, bohužel po změně lokality na poslední chvíli jsme museli brát co šlo, takže jsme testovali na letišti v Biskupicích a v totálním dešti. To nebylo úplně na škodu a máme alespoň potřebná data na mokrý set-up. Vše nakonec napravil hustopečský shakedown a podvozek jsme nakonec k Pavlově spokojenosti doladili dle jeho pocitů a přání,“ dodává šéfmechanik – Marek Fuks.
Dobře odvedenou práci potvrdil úvod soutěže. Tým ovšem po úvodní sekci vystrašil telefonát posádky, kdy na přejezdu do kontroly seskupení signalizovaly snímače teplotu chladící kapaliny 150 stupňů a v kokpitu nepříjemně zářila kontrolka alarmu. Více než na souboj s Kopeckým jsme se tedy museli v dalších kilometrech soustředit na boj s vlastní technikou. Situace se ve večerní sekci ještě zhoršila a za velký úspěch lze považovat fakt, že posádka dostala Fabii do večerního uzavřeného parkoviště. Tým se tak ocitl před rozhodnutím, co bude dále.
„Na jedné straně bylo jasné, že motor naší Fabie R5 je značně poškozen a přesto, že stále fungoval, tak jsme dalším pokračováním v soutěži riskovali ještě větší škody na vozidle. Na druhou stranu jsem byl přesvědčen, že pokud ho naši mechanici a posádka dokáží udržet při životě, nemáme co ztratit. Vítězství za první den slovenského mistrovství jsme už měli v kapse a po hodinovém nočním brífinku, kde jsme probrali všechna technická pro i proti jsme se rozhodili v dalším pokračování. Závod byl velmi dobře rozjetý a upřímně, pozice Jana Kopeckého je přece výzva. Rozdíl pěti vteřin do poslední sekce sliboval napínavý konec, bohužel motor už začal ztrácet výkon, takže po předposlední ́erzetě ́ bylo dobojováno. Přesto lepší výsledek jsme ani nemohli přát. Během závodu jsme spotřebovali 15 litrů motorového oleje a přes 26 litrů chladicí kapaliny, kterou si posádka vezla na rámu ve vozidle. Proto všem s úsměvem říkám, že zatímco svět ještě závodí na baterie, mi už spalujeme vodik. Byl jsem upřímně překvapen, co vše motor našeho vozu Škoda Fabia R5 vydržel. A jelikož naším cílem jsou nejvyšší mety slovenského mistrovství, věřím, že právě tento vůz nás tam dopraví,“ popsal průběh závodu šéf týmu – Martin Markovič.
Posádku Pavel Valoušek – Veronika Havelková nyní čeká v druhé polovině července popradská Rally Tatry. „Jelikož oprava motoru do značné míry zatíží náš rozpočet, tak nyní pevně věřím, že se nám podaří ve spolupráci s našimi partnery zajistit i start na srpnové Barum Rally, kde budeme moci poměřit své síly i s evropskou špičkou. Na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům , kteří odvedli kus skvělé práce. Vím co vše obnáší oragnizovat jakoukoliv akci, tady ale dokáží přidat vždy něco navíc a jako soutěžící se tu cítíme vždy velmi dobře, řekl bych dokonce jako doma. Samozřejmě díky patří našim fanouškům, kteří podél rychlostních zkoušek vytvořili neuvěřitelnou kulisu, stejně jako v průběhu každého servisu. Největší poděkování ale patří tomu, bez kterého bychomtu nemohli být a tím je Ing. Lubomír Stronček, majitel společnosti Energy Oil,“ uzavřel své radostné ohlédnutí a zároveň nastínil plány týmu Pavel Valoušek.
Jak již Valda naznačil, další soutěží týmu Energy Oil Motorsport bude červencová Rally Tatry (22. – 23. 7) s centrem v Popradu. Tímto Vás všechny zveme na tuhle soutěž, kde se sice již nejede po úzkých cestách pod Tatrami, ty tvoří však neodmyslitelnou kulisu nynější tratí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.