Další podařenou soutěž má za sebou košický tým Energy Oil Motorsport, který reprezentuje Pavel Valoušek – Veronika Havelková. V Hustopečích při Agrotec Rally v obou dnech opanoval slovenskou klasifikaci a bonusem byl zisk druhého místa absolutně za Janem Kopeckým. Pavlu Valouškovi tak nyní patří v průběžném hodnocení MSR 2016 první příčka, se čtyřbodovým náskokem před polákem Grzybem.
Agrotec Sythium Petronas Rally Hustopeče po více než deseti letech opět svedla k přímé konfrontaci českou a slovenskou špičku. A právě zařazení třetího podniku MČR do slovenského šampionátu přilákalo podruhé na české tratě i košický tým Energy Oil Motorsport. I přes úspěšný vstup do sezony v maďarském Egeru a následně i na Rally Šumava v Klatovech, zůstal prioritou slovenské stáje národní „mistrák“. Proto se tandem Valoušek – Havelková neobjevil v Českém Krumlově a přípravu pečlivě soustředil do Hustopečí. Vstup Valdy a Verči do závodu byl impozantní a nabídl částečnou odpověď na otázku, kdo by mohl zastavit tažení Jana Kopeckého. Posádka Energy Oil Motorsport totiž po úvodní sekci soutěže vévodila průběžné klasifikaci. Bohužel v té další kilometry přestaly pro Valouška být honem na „fabriku“, ale spíše soubojem s vlastní technikou.
„Na letošní Hustopeče jsme se připravovali poctivě již několik týdnů dopředu. Před soutěží jsme měli naplánován test, bohužel po změně lokality na poslední chvíli jsme museli brát co šlo, takže jsme testovali na letišti v Biskupicích a v totálním dešti. To nebylo úplně na škodu a máme alespoň potřebná data na mokrý set-up. Vše nakonec napravil hustopečský shakedown a podvozek jsme nakonec k Pavlově spokojenosti doladili dle jeho pocitů a přání,“ dodává šéfmechanik – Marek Fuks.
Dobře odvedenou práci potvrdil úvod soutěže. Tým ovšem po úvodní sekci vystrašil telefonát posádky, kdy na přejezdu do kontroly seskupení signalizovaly snímače teplotu chladící kapaliny 150 stupňů a v kokpitu nepříjemně zářila kontrolka alarmu. Více než na souboj s Kopeckým jsme se tedy museli v dalších kilometrech soustředit na boj s vlastní technikou. Situace se ve večerní sekci ještě zhoršila a za velký úspěch lze považovat fakt, že posádka dostala Fabii do večerního uzavřeného parkoviště. Tým se tak ocitl před rozhodnutím, co bude dále.
„Na jedné straně bylo jasné, že motor naší Fabie R5 je značně poškozen a přesto, že stále fungoval, tak jsme dalším pokračováním v soutěži riskovali ještě větší škody na vozidle. Na druhou stranu jsem byl přesvědčen, že pokud ho naši mechanici a posádka dokáží udržet při životě, nemáme co ztratit. Vítězství za první den slovenského mistrovství jsme už měli v kapse a po hodinovém nočním brífinku, kde jsme probrali všechna technická pro i proti jsme se rozhodili v dalším pokračování. Závod byl velmi dobře rozjetý a upřímně, pozice Jana Kopeckého je přece výzva. Rozdíl pěti vteřin do poslední sekce sliboval napínavý konec, bohužel motor už začal ztrácet výkon, takže po předposlední ́erzetě ́ bylo dobojováno. Přesto lepší výsledek jsme ani nemohli přát. Během závodu jsme spotřebovali 15 litrů motorového oleje a přes 26 litrů chladicí kapaliny, kterou si posádka vezla na rámu ve vozidle. Proto všem s úsměvem říkám, že zatímco svět ještě závodí na baterie, mi už spalujeme vodik. Byl jsem upřímně překvapen, co vše motor našeho vozu Škoda Fabia R5 vydržel. A jelikož naším cílem jsou nejvyšší mety slovenského mistrovství, věřím, že právě tento vůz nás tam dopraví,“ popsal průběh závodu šéf týmu – Martin Markovič.
Posádku Pavel Valoušek – Veronika Havelková nyní čeká v druhé polovině července popradská Rally Tatry. „Jelikož oprava motoru do značné míry zatíží náš rozpočet, tak nyní pevně věřím, že se nám podaří ve spolupráci s našimi partnery zajistit i start na srpnové Barum Rally, kde budeme moci poměřit své síly i s evropskou špičkou. Na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům , kteří odvedli kus skvělé práce. Vím co vše obnáší oragnizovat jakoukoliv akci, tady ale dokáží přidat vždy něco navíc a jako soutěžící se tu cítíme vždy velmi dobře, řekl bych dokonce jako doma. Samozřejmě díky patří našim fanouškům, kteří podél rychlostních zkoušek vytvořili neuvěřitelnou kulisu, stejně jako v průběhu každého servisu. Největší poděkování ale patří tomu, bez kterého bychomtu nemohli být a tím je Ing. Lubomír Stronček, majitel společnosti Energy Oil,“ uzavřel své radostné ohlédnutí a zároveň nastínil plány týmu Pavel Valoušek.
Jak již Valda naznačil, další soutěží týmu Energy Oil Motorsport bude červencová Rally Tatry (22. – 23. 7) s centrem v Popradu. Tímto Vás všechny zveme na tuhle soutěž, kde se sice již nejede po úzkých cestách pod Tatrami, ty tvoří však neodmyslitelnou kulisu nynější tratí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.